ЗАРУБІЖНИЙ І ВІТЧИЗНЯНИЙ ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.24.194830Ключові слова:
хмарні технології, освітній процес, зарубіжний та вітчизняний досвід використання хмарних технологій, навчання в режимі онлайн, хмаро орієнтоване навчальне середовищеАнотація
У статті узагальнено зарубіжний і вітчизняний досвід упровадження хмарних технологій в освітній процес вищих навчальних закладів. Наведено приклади використання хмаро орієнтованого навчального середовища у таких країнах як: Австралія, Іспанія, Китай, Німеччина, Північна Ірландія, Сінгапур, США, Японія, Чехія та інші. Зроблено огляд програмних продуктів, створених провідними IT компаніями для впровадження хмарних технологій у систему вищої освіти, таких як Microsoft for Education, Google Apps for Education, Amazon AWS Educate та KhanAcademy. Представлені основні ідеї провідних вітчизняних і зарубіжних вчених, які займаються питанням використання хмарних технологій в освіті. Представлено законодавчу базу щодо доцільності і необхідності впровадження засобів інформаційно-комунікаційних технологій на основі хмарних технологій в Україні.
Посилання
Arkhipova ,T. L., & Zaitseva, T. V. (2013). Vykorystannia “khmarnykh obchyslen” u vyshchii shkoli [Use of "cloud computing" in high school]. Informatsiini tekhnolohii v osviti [Information technologies in education]: zb. nauk. pr. (No 17, pp. 99-108). Kherson: Khersonsk. derzh. un-t [in Ukrainian].
Bykov, V. Iu. (2015). Vidkryte navchalne seredovyshche ta suchasni merezhni instrumenty system vidkrytoi osvity [Open learning environment and modern open-source networking tools]. Naukovyi chasopys NPU im. M.P. Drahomanova. Seriia 2. Kompiuternooriientovani systemy navchannia [Scientific chasopis of the Drahomanov NPU. Computer-based learning systems: a collection of research papers], 9 (16), 9-16 [in Ukrainian].
Hrybiuk, O. O. (2018). Perspektyvy vprovadzhennia khmarnykh tekhnolohii v osviti [Prospects for the introduction of cloud technologies in education]. Teoriia ta metodyka elektronnoho navchannia [E-learning theory and methodology], IV, 45-59 [in Ukrainian].
Johnson, L., Levine, A., & Smith, R. (2009). The 2009 Horizon Report. Austin: The New Media Consortium [in English].
Lytvynova, S. (2014). Proektuvannia khmaro oriientovanykh navchalnykh seredovyshch zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv. Zarubizhnyi dosvid [Design of cloud-oriented learning environments of general education institutions. Foreign experience]. Informatyka ta informatsiini tekhnolohii v navchalnykh zakladakh [Informatics and information technologies in educational institutions]. №1. 21–25 [in Ukrainian].
Oleksiuk, V.P. (2013). Dosvid intehratsii khmarnykh servisiv Google Apps u informatsiino-osvitnii prostir vyshchoho navchalnoho zakladu [Experience integrating Google Apps cloud services into your higher education information space]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia: elektron. nauk. fakh. vyd [Information Technologies and Teaching Aids: An Electronic Scientific Professional Edition], 35, 3, 64-73 [in Ukrainian].
Sclater, N. (2010). eLearning in the Cloud. International Journal of Virtual and Personal Learning Environments (Vol. 1, No 1, pp. 10-19). Hershey : IGI Global [in English].
Silky, B., Sawtantar, S., & Amit, K. (2012). Use of Cloud Computing in Academic Institutions. IJCST, 3, 1, 427-429 [in English].
Svyrydenko, O. S. (2012). «Khmarni» tekhnolohii ta navchannia u shkoli. Zastupnyk dyrektora shkoly [Cloud technologies and schooling]. Shchomisiachnyi zhurnal hotovykh rishen [monthly magazine of ready-made solutions], 5, 12-16 [in Ukrainian].
Vakaliuk, T. A. (2014). Pidkhody do stvorennia riznykh vydiv navchalnoho seredovyshcha u zakladakh zarubizhzhia [Approaches to creating different types of learning environment in foreign institutions]. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, II (16), 33, 38-41[in Ukrainian].