ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ЗВО
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.24.194834Ключові слова:
фізичне виховання, компетентність, здоров’язберігаюча компетентність, здобувачі освіти, наукові підходи у фізичному вихованні, фізкультурно-оздоровчі технології, форми та методи формування здоров’язберігаючої компетентностіАнотація
У статті теоретично обґрунтовано сутність здоров’язберігаючої компетентності здобувачів освіти, визначено завдання фізичного виховання у її формуванні. Проаналізовано форми та методи фізичного виховання, що є основою формування здоров’язберігаючої компетентності здобувачів освіти, розглянуто основні етапи у її формуванні засобами фізичного виховання. Розвиток здоров’язберігаючої компетентності здобувачів освіти передбачає практичне втілення наступних аспектів: організація особистісно-орієнтованого виховання, діагностування рівня індивідуального здоров'я особистості, вибір оптимальних педагогічних технологій і навчально-виховних програм, вивчення методів самодіагностування, самооцінки, самоконтролю й самокорекції.
Посилання
Boichenko, T. Ye. (1996). Valeolohichna osvita v Ukraini: osoblyvosti i problemy formuvannia [Valeological education in Ukraine: features and problems of formation]. Valeolohiia [Valeology], 1, 25-27 [in Ukrainian].
Hertsyk, M. S., & Vatseba, O. M. (2012). Vstup do spetsialnostei haluzi “Fizychne vykhovannia ta sport” [Introduction to the Physical Education and Sports Specialties]: navch. posib. Lviv: Ukrainski tekhnolohii [in Ukrainian].
Krutsevych, T. Yu. (2001). Predmet i zmist teorii i metodyky fizychnoho vykhovannia [The subject and content of the theory and methods of physical education]: lektsiia dlia studentiv, aspirantiv ta slukhachiv pidvyshchennia kvalifikatsii, vykladachiv fizychnoho vykhovannia. Kyiv: NUFVS [in Ukrainian].
Lubysheva, L. I. (2007). Sovremennyi tcennostnyi potentcial fizicheskoi kultury i sporta i puti ego osvoeniia obshchestvom i lichnostiu [The modern value potential of physical culture and sports and the ways of its development by society and personality]. Teoriia i praktika fizicheskoi kultury [Theory and practice of physical education], 6, 10-15 [in Russian].
Orzhekhovska, V. M. (2006). Pedahohika zdorovoho sposobu zhyttia [Pedagogy of a healthy lifestyle.]. Shliakh osvity [Path of Education], 4, 29-32 [in Ukrainian].
Panasenko, T. V. (2016). Formuvannia zdoroviazberihaiuchoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly u vyshchykh navchalnykh zakladakh I-II r.a. [Formation of health-saving competence of future primary school teachers in higher educational establishments of II-II RA]. Molodyi vchenyi [Young Scientist], 9, 11-17 [in Ukrainian].
Fenchak, L. (2016). Teoretyko-metodolohichnyi pidkhid do formuvannia zdorov’iazberihaiuchoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv [Theoretical and methodological approach to the formation of future teachers' health competence.]. Molod i rynok [Youth and the Market], 132, 92-96 [in Ukrainian].