РОЗВИТОК ІННОВАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ОСОБИСТОСТІ: СУЧАСНИЙ ФІЛОСОФСЬКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ДИСКУРС
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.24.194845Ключові слова:
розвиток, сталий розвиток, інновація, інноваційна культура особистості, діалектичні та синергетичні засади розвитку інноваційної культури особистостіАнотація
Статтю присвячено визначенню сутності процесу розвитку інноваційної культури особистості. Вивчено феномен інноваційної культури майбутнього керівника закладу освіти. У дослідженні розглянуто місце інноваційної культури майбутнього керівника закладу освіти в системі складових інноваційної особистості. Приділено увагу розкриттю діалектичного та синергетичного розуміння інноваційної культури особистості. Схарактеризовано інноваційну культуру особистості у контексті парадигми сталого розвитку людства. Зазначено, що освітня система будь-якої країни становить національний фундамент інноваційного розвитку суспільства. Лише високий рівень освіти забезпечує значні темпи інноваційного прогресу. Про що свідчить стрімкий розвиток країн з розвиненими освітніми системами, які здійснили значний інноваційний прорив саме завдяки потужному поступу у застосуванні новітніх освітніх технологій та принципів. Наголошено на розвитку інноваційної культури особистості у контексті національного філософсько-педагогічного дискурсу.
Посилання
Gizatullin, Kh. N, & Troitsky, V. A. (1998). The concept of sustainable development: a new socio-economic paradigm. Social Sciences and Modernity, 5, 124-130.
Klepko, S. F. (2003). Methodology of education cognition: to organize chaos. Practical philosophy, 1, 183-190.
Kozlova, O. G., & Milenkova, R. V. (2007). Innovative culture: essence characteristics: monograph. Sumy: Sumy State University A. S. Makarenko.Nadolny, I. F. (Ed.). (1997). Philosophy: a textbook. Kyiv: Vicar, 1997.
On approval of the Strategy for the Development of the Sphere of Innovative Activity for the period till 2030. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/526-2019-%D1%80 (accessed: 01/15/2020).
Presidential Decree “On Sustainable Development Goals of Ukraine for the Period up to 2030”: No. 722/2019. Retrieved from https://www.president.gov.ua/documents/ 7222019-29825 (accessed: 01/15/2020).
Shumakova, O. A. (2008). Acmecological self-improvement strategies of personality innovative culture in the process of professionalization. Scientific works of the Russian State Pedagogical University after A. I. Herzen, 81, 289-297.
Shumakova, O. A. (2008). Development of professional experience as a substructure personality innovative culture. Russian News State Pedagogical University named after A. I. Herzen, 87, 337-343.
Tsvetkova, V. D. (2009). Formation of the personality innovative culture: philosophical aspect. Omsk Scientific Herald, 1 (75), 97-99.
Ukraine-2020 Sustainable Development Strategy: approved by Presidential Decree of January 12, 2015 No. 5/2015. Retrieved from https://zakon5.rada.gov.ua/ laws / show / 5/2015 (accessed: 01/15/2020).
Ukraine’s 2030 Sustainable Development Strategy. Draft – 2017. 112 p. Retrieved from https://www.undp.org/content/dam/ukraine/docs/SDGreports/UNDP_ Strategy_v06-optimized.pdf (accessed: 01/15/2020).
Weizsaker, E., Wykman, A. (2019). Come on! Capitalism, shortsightedness, population and the destruction of the planet. Report of the Roman Club. Kyiv: Summit Book.
Yastrebov, K. L., & Tsybikov, D. N. (2011). Features of innovative development and innovative culture. IRGTU Gazette, 7 (54), 161-164.
Yevtodiuk, A. V. (2002). Synergetic principles of educational systems modeling (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv.
Ziazyun, I. A. (2005). The philosophy of pedagogical quality in the system of continuous education. Bulletin of Zhytomyr Ivan Franko State University, 25, 13-18.