КРИТЕРІЇ ТОЛЕРАНТНОСТІ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.24.194853Ключові слова:
педагогічна толерантність, вчитель початкових класів, учень, критерії педагогічної толерантності, показники педагогічної толерантності, рівні педагогічної толерантностіАнотація
У статті визначено критерії і показники толерантності сучасного вчителя початкових класів з урахуванням її процесуальних характеристик і динамічного характеру. Педагогічна толерантність розуміється як необхідна для реалізації особистісно-орієнтованого освітнього процесу, професійна здатність вчителя початкових класів встановлювати діалогічні відносини з суб'єктами освіти, які істотно відрізняються від нього сталими (стать, вік, темперамент) та змінними характеристиками особистості (соціальна ситуація, когнітивний розвиток, емоційний стан, фактори навчальних досягнень); доводиться необхідність її формування у майбутнього педагога.
Посилання
Achasova, L. Yu. (2014). Тolerantnost v deiatelnosty sovremennoho pedahoha [Tolerance in the activities of a modern educator.]. Pedahohycheskoe obrazovanye y nauka [Teacher education and science,], 11, 23-28 [in Russian].
Dvornykova, E. Y. (2017). Vospytanye tolerantnosty u budushykh pedahohov v systeme obrazovanyia [Tolerance training for future teachers in the education system.]. Yskusstvo y obrazovanye [Art and education], 2, 4-21 [in Russian].
Kramareva, O. (2015). Suchasna kultura tolerantnoi osobystosti [Modern culture of tolerant personality]. Dyrektor shkoly [School Director], 17, 26-30 [in Ukrainian].
Lopushnian, H. A. (2017). Model tolerantnosty pedahoha v svete kontseptsyy yndyvydualnosty [Teacher tolerance model in the light of the concept of individuality.]. Pedahohyka [Pedagogy], 1, 128-134 [in Russian].
Matiienko, O. (2017). Vykhovannia tolerantnosti pochynaietsia z uchytelia [Educating tolerance begins with the teacher]. Ridna shkola [Home school], 6, 29-32 [in Ukrainian].
Ponomareva, V. (2019). Chto takoe pedahohycheskaia tolerantnost? [What is pedagogical tolerance?]. Retrieved from http://shkolazhizni.ru/archive/0/n-26866/ [in Russian].
Razyna, L. S. (2016). Yzuchenye stereotypov vospryiatyia kak predposylky tolerantnoho reahyrovanyia [The study of perception stereotypes as a prerequisite for a tolerant response]. Vіsshee obrazovanye sehodnia [Higher education today], 10, 60-64 [in Russian].
Slastenyn, V. A. (2015). Professyonalnoe samorazvytye uchytelia [Professional self-development of a teacher]. Pedahohyka [Pedagogy], 2, 3-12 [in Russian].
Sorokin, I. I. Tolerantnist yak odna z dominant pedahohichnoi nauky [Tolerance as one of the dominant pedagogical sciences]. Retrieved from http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN27/16.pdf [in Ukrainian].
Zahorulko, R. V. (2009). Pedahohycheskye systemі y tekhnolohyy: praktycheskyi aspekt [Pedagogical systems and technologies: practical aspect]. Vytebsk: VHU ym. P.M. Masherova [in Russian].
Zymniaia, Y. A. (2017). Kliuchevіe kompetentsyy – novaia paradyhma rezultata sovremennoho obrazovanyia [Key competencies - a new paradigm of the result of modern education]. Retrieved from https://http://www.eidos.ru/journal/2018/505.htm [in Russian].