СИСТЕМНИЙ ПІДХІД У ПРОФЕСІЙНО-ПРАКТИЧНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ТРЕНЕРА З БОКСУ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.24.194890Ключові слова:
спортивно-педагогічна освіта, системний підхід, майбутній тренер з боксу, професійна підготовка тренера, навчальні практикиАнотація
У статті обґрунтовано застосування ключових положень системного підходу у професійно-практичній підготовці майбутнього тренера з боксу в закладах вищої освіти. Встановлено, що, відповідно до положень системного підходу, професійно-практична підготовка майбутнього тренера з боксу в сучасних закладах вищої освіти здійснюється на основі тісного взаємозв’язку теорії і практики, що визначає необхідність, по-перше, координації вивчення професійно-орієнтованих дисциплін і навчальних практик таким чином, щоб теорія випереджала практику як за змістом, так і за часом вивчення; по-друге, високого рівня теоретичних знань фахівця; по-третє, реалізацію тісних міжпредметних зв’язків у процесі професійної підготовки.
Доведено, що ефективність навчальних практик залежить від дотримання таких умов: теоретична обґрунтованість системи підготовки студентів до практики, її навчальний і виховний характер, комплексний підхід до визначення завдань, змісту, форм і методів організації та проведення практики, забезпечення наступності та системності на різних етапах її проведення. Навчальні практики є обов’язковим компонентом процесу фахової підготовки майбутнього тренера з боксу, важливим етапом їхнього професійного зростання. В дослідженні систематизовано та адаптовано до проблеми професійної підготовки тренера основні принципи системного підходу: цілісності, сумісності елементів, фукнкціонально-структурної будови, розвитку, лабільності, поліфункціональності, інтерактивності, варіативності.
Посилання
Bereziuk O. S. (2015). Systemnyi pidkhid do formuvannia polikulturnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv u suchasnomu osvitnomu prostori. Profesiina pedahohichna osvita: systemni doslidzhennia: monohrafiia. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, 2015. S. 193-209.
Kochubei T. D., Ivashchenko K.V. (2014). Systemnyi pidkhid u vyshchii shkoli : navch. posib. Uman: PP Zhovtyi O.O., 2014. 131 s.
Makarov R. N. (2005). Aviatsionnaya pedagogika / Makarov R. N. ta іn.; za red. R. N. Makarov Moskva-Kirovograd : MNAPChAK. GLAU. 2005.
Pavliuk Ye. O., Chopyk T. V. (2015). Kryterialnyi pidkhid rozvytku profesiinoi kompetentnosti maibutnikh treneriv-vykladachiv v protsesi yikh profesiinoho stanovlennia. Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy, 2015. Vypusk 1.
Pavliuk Ye. O. (2014). Formy profesiinoi pidhotovky maibutnikh treneriv-vykladachiv u protsesi navchannia u VNZ. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykhaila Kotsiubynskoho. Seriia. Pedahohika i psykholohiia. 2014. Vyp. 42(2). S. 82-86.
Samborska N. M. (2015). Sotsialno-komunikatyvna kompetentnist maibutnikh medychnykh pratsivnykiv u konteksti systemnoho ta kompetentnisnoho pidkhodiv. Problemy osvity: Nauk.-metod. zb.; Instytut innovatsiinykh tekhnolohii i zmistu osvity MON Ukrainy. Kyiv, 2015. № 85. S. 97-101.
Standart vyshchoi osvity Ukrainy: pershyi (bakalavrskyi) riven vyshchoiosvity, haluz znan 01 Osvita/Pedahohika, spetsialnist 017 Fizychna kultura isport.Zatverdzheno ta vvedeno v diiu nakazom Ministerstva osvity i nauky Ukrainyvid 24.04.2019 r. № 567.
Shabanova Yu. O. (2014). Systemnyi pidkhid u vyshchii shkoli: pidruch. dlia stud. mahistratury. Dnipropetrovsk: NHU, 2014. 120 s.
Guy Berger, Étienne Brunswic (1981). A systems approach to teaching and learning procedures: a guide for educators. 2nd ed. Paris: The UNESCO Press, 1981. – (2nd ed). – 203 p.