ТЕХНОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ ПРАКТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2019.24.194897Ключові слова:
технологічний підхід, технологізація навчального процесу, майбутні фахівці гуманітарної галузі, навчальна практика, виробнича практикаАнотація
У статті висвітлено технологічний аспект практичної діяльності майбутніх фахівців у процесі проходження навчальних, навчально-виробничих і виробничих практик, які є важливими складниками професійної підготовки майбутніх фахівців гуманітарної галузі, оскільки вони спрямовані на закріплення та реалізацію набутих студентами знань, умінь та навичок необхідних для подальшої професійної діяльності, покликані сформувати відповідні професійні компетентності. тому доцільним виглядає звернення до парадигми педагогічних технологій. Технологічний підхід у педагогіці характеризує спрямованість на постійну оптимізацію та вдосконалення навчального процесу, підвищення його інтенсивності та ефективності. Серед інших обов’язкових властивостей педагогічної технології науковці називають чітку обґрунтованість, опору на розроблену педагогічну теорію, доцільність, структурний та змістовий зв’язок усіх елементів. Загальна структура педагогічної технології організації практики передбачає наступні компоненти, що реалізуються поетапно: діагностика наявного рівня теоретичної готовності; мотиваційно-організаційна фаза; власне процес проходження практики; контроль та перевірка.
Посилання
Butylina, O. V., & Kudrynska, A. I. (2015). Navchalna praktyka yak chynnyk profesionalizatsii studentiv [Educational practice as a factor of professionalization of students]. Visnyk KhNUVS [Bulletin of KhNUVS], 1, 182-190 [in Ukrainian].
Hres, N. L. (2010). Orhanizatsiino-metodychni zasady vyrobnychoi praktyky maibutnikh fakhivtsiv oblikovo-ekonomichnoho profiliu [Organizational and methodological principles of production practice of future specialists of accounting and economic profile]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Karpenko, O. H. (2008). Profesiina pidhotovka maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv v umovakh universytetskoi osvity [Professional training of future social workers in the context of university education]. (D diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Nakaz Ministerstva osvity Ukrainy “Pro zatverdzhennia Polozhennia pro provedennia praktyky studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv Ukrainy” [Order of the Ministry of Education of Ukraine “On approval of the Regulations on the practice of students of higher educational institutions of Ukraine”] vid 30 kvitnia 1993 r. Retrieved from http:// zakon2.rada.gov.ua/lavs/show [in Ukrainian].
Nisimchuk, A. S., Padalka, O. S., & Shpak, O. T. (2000). Suchasni pedahohichni tekhnolohii [Modern pedagogical technologies]: navch. posib. Kyiv: Prosvita [in Ukrainian].
Pidlasyi, I (2004). Praktychna pedahohika abo try tekhnolohii [Practical pedagogy or three technologies]: interaktyvnyi pidruchnyk dlia pedahohiv rynkovoi systemy osvity. Kyiv [in Ukrainian].
Piekhota, O. M. (2000). Osobystisno oriientovana osvita i tekhnolohii [Personally oriented education and technology]. In I. A. Ziaziun (Ed.), Neperervna profesiina osvita: problemy, poshuky, korektyvy [Continuing professional education: problems, searches, corrections] (pp. 274-297). Kyiv: Vipol [in Ukrainian].
Piekhota, O. M. (2013). Tekhnolohii pedahohichnoi osvity: meta, zmist, osoblyvosti zastosuvannia u suchasnykh umovakh [Teacher education technologies: purpose, content, features of application in modern conditions]. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. O. Sukhomlynskoho. Seriia: Pedahohichni nauky [Scientific Bulletin of the Mykolayiv National University named after VA Sukhomlinsky. Series: Pedagogical Sciences], 1.40, 26-31 [in Ukrainian].
Selevko, G. K. (2005). Entciklopediia obrazovatelnykh tekhnologii [Encyclopedia of Educational Technologies]. Moskva: Narodnoe obrazovanie [in Russian].
Sysoieva, S. O., Aleksiuk, A. M., & Volovyk, P. M. (2001). Pedahohichni tekhnolohii u neperervnii profesiinii osviti [Pedagogical technologies in continuing vocational education]: monohrafiia. Kyiv: Vipol [in Ukrainian].
Tverezovska, N. T., & Satanovska, L. A. (2013). Praktyka studentiv u sotsialnykh ustanovakh Ukrainy [Students' practice in social institutions of Ukraine]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].