НОРМИ Й АНОМАЛІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • M. STEPANENKO
  • V. LUTFULLIN

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2018.21.205953

Ключові слова:

норми й аномалії навчальної діяльності школярів, несумісність навчальних перевантажень із принципами навчання, втрата бажання навчатись, примусовість навчання, механічне заучування, неуспішність, недисциплінованість, правопорушення, захворюваність школярів, школа Фреліха, освітні реформи в Сінгапурі

Анотація

У статті розглянуто феномен несумісної з дидактичними принципами перевантаженості шкільних навчальних програм і підручників як украй небезпечної аномалії й основної причини багатьох інших аномальних явищ у навчальному процесі; проаналізовано прямий зв’язок правопорушень неповнолітніх, високого рівня захворюваності школярів із навчальними перевантаженнями; обґрунтовано необхідність і реальну можливість розроблення й запровадження нормованих за обсягом і складністю навчальних програм та підручників; розкрито важливу роль педагогічних колективів шкіл у розв’язанні проблеми зниження рівня навчальних перевантажень і зумовлених ними згубних наслідків.

Посилання

Aleksiuk, A. M., & Pomahaiba, V. I. (1986). Zakonomirnosti, pryntsypy i pravyla navchannia [Закономірності, принципи і правила навчання]. In M. D. Yarmachenko, (Ed.), Pedahohika [Педагогіка] (pp. 138-160). Kyiv: Vyshcha shk [in Ukrainian].

Bespalko, V. P. (2010). Mozhno li kupit innovatcii? [Можно ли купить инновации?]. Pedagogika, 7, 30-36 [in Russian].

Bespalko, V. P. (1988). Teoriia uchebnika: didakticheskii aspekt [Теория учебника: дидактический аспект]. Moskva: Pedagogika [in Russian].

Danilov, M. A. & Esipov, B. P. (1957). Didaktika [Дидактика]. Moskva: Izd-vo APN RSFSR [in Russian].

Disterveg, A. (1971). Rukovodstvo k obrazovaniiu nemetckikh uchitelei [Руководство к образованию немецких учителей]. In A. Piskunov (Comp.), Khrestomatiia po istorii zarubezhnoi pedagogiki [Хрестоматия по истории зарубежной педагогики] (pp. 385-444). Moskva: Prosveshchenie [in Russian].

Zagranichnaia, N. A. & Ivanova, R. G. (2010). O soderzhanii bazovogo khimicheskogo obrazovaniia v sovremennom sotciume [О содержании базового химического образования в современном социуме]. Chemistry at school, 1, 20-23 [in Russian].

Kovaleva, H. (2003). Prychynы padenyia mezhdunarodnoho reitynha rossyiskoho obrazovanyia [Причины падения международного рейтинга российского образования]. Daidzhest pedahohichnykh idei i tekhnolohii, 2, 23-25 [in Russian].

Komenskii, Ia. A., & Piskunov, A. I. (Ed.). (1982). Izbrannye pedagogicheskie sochineniia [Избранные педагогические сочинения] (Vol. 2). Moskva: Pedagogika [in Russian].

Kropotov, A. I. & Maron, I. A. (1961). M. V. Ostrogradskii i ego pedagogicheskoe nasledie [М. В. Остроградский и его педагогическое наследие]. Moskva: Uchpedgiz [in Russian].

Lutfullin, V. S. (2011). Teoretyko-metodychni zasady usunennia navchalnykh perevantazhen uchniv [Теоретико-методичні засади усунення навчальних перевантажень учнів]. Poltava: Shevchenko R. V. [in Ukrainian].

Onyshchenko, N. (2002). Kryterii sformovanosti deviantnoi povedinky v molodshykh shkoliariv [Критерії сформованості девіантної поведінки в молодших школярів]. Ridna shkola, 7, 26-27 [in Ukrainian].

Cukhomlynskyi, V. O. (1977). Vybrani tvory [Вибрані твори] (Vol. 5.). Kyiv: Rad. Shkola [in Ukrainian].

Cukhomlynskyi, V. O. (1975). O vospitanii [О воспитании]. Moskva: Politizdat [in Russian].

Tkhorzhevskyi, D. O. (1999). Derzhavnyi standart zahalnoi serednoi osvity i dyferentsiatsiia zmistu navchannia [Державний стандарт загальної середньої освіти і диференціація змісту навчання]. Pedagogics and psychology, 4, 47-51 [in Ukrainian].

Ushynskyi, K. D., & Pyskunova, O. I. (Ed.). (1983). Vybrani pedahohichni tvory [Вибрані педагогічні твори] (Vol. 2). Kyiv: Rad. Shk. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-03-09

Номер

Розділ

Статті