УПРОВАДЖЕННЯ CDIO-ПІДХОДУ ІНЖЕНЕРНОЇ ОСВІТИ В СИСТЕМУ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ І УПРАВЛІНЦІВ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2018.21.206050Ключові слова:
професійна підготовка, майбутні економісти, інженерна освіта, концепція CDIOАнотація
У статті розглянуто концептуальні засади та принципи підходу CDIO в контексті модернізації інженерної освіти. Проаналізовано відповідність підходів до розробки програмних результатів навчання в CDIO та засад компетентнісного підходу. Визначено напрями за якими підхід CDIO може бути упроваджений для інших спеціальностей . Увага приділена можливостям розробки міждисциплінарних освітніх програм. Окреслено підходи до впровадження CDIO при підготовці майбутніх економістів та управлінців.
Посилання
Crawley, E. F. (2001). The CDIO Syllabus: A Statment of Goal for Undergraduate Engineering Edycation. Cambridge: Massachusetts Institute of Technology.
Crawley, E. F. (2002). Creating the CDIO Syllabus. A Universal Template for Engineering Education. Paper presented at the 32nd ASEE/IEEEFrontiers in Education Conference. November 6-9, 2002, (Vol. 2. pp. 8-12). Boston, MA.
Crawley, E. F. et al. (2014). Rethinking Engineering Education: The CDIO Approach (2nd ed.). Verlag: Springer.
Edstrom, K., & Kolmos, A. (2014). PBL and CDIO: complementary models for engineering education development. European Journal of Engineering Education, 39, 5, 539-555.
Malmquist, Johan et al. (2016). Application of CDIO in Non-Engineering Programmes – Motives, Implementation and Experiences. Proceedings of 12th International CDIO Conference, June 12-16. Turku, Finland.
Nguyen, N. V., Pham, Y. N., Truong, H. K. (2015). CDIO Adaptation to International Business Program at University of Economics and Law-VNU-HCM. CDIO Implementation Project Report. Ho Chi Minh City: Vietnam National University.
Paris Communique. Paris, may 25th 2018. Retrieved from https://mon.gov.ua/ storage/app/media/news/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/2018/06/06/12/paris- communiqueenua2018.pdf.
Shatokha, V. (2016). European experience of higher engineering training for suistainable development. Dnipro: Driant.
Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG) (2015). Kyiv: CS Ltd.
Vu Dung Anh, & Pnung Nha Xuan. (2010). Adapting the CDIO Approach in Developing Learning Outcomes for Economics and Business Disciplines in Vietnam: A Case-Study of University of Economics and Business at Vietnam National University, Hanoi. Proceedings of the 6th International CDIO Conference, June 15-18 2010. Montreal, Canada. pp. 15-26.