РОЛЬ РАЦІОНАЛЬНО-ТЕОРЕТИЧНОГО І ЕМОЦІЙНО-ОБРАЗНОГО ПІДХОДІВ У СТАНОВЛЕННІ ПЕДАГОГІКИ А. С. МАКАРЕНКА

Автор(и)

  • L. GRYTSENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2017.20.209680

Ключові слова:

цілісна особистість, гуманістична методологія, раціонально-науковий, асоціативно-образний, дослідно-практичний способи осягнення світу в методології А. С. Макаренка, цілісність педагогічної системи, герменевтичний підхід, колектив як модель стосунків у суспільстві

Анотація

У статті розглядається специфіка реалізації в педагогіці А. С. Макаренка єдності цілей виховання людини як цілісної особистості і створення цілісної педагогічної системи на основі використання двох взаємодоповнювальних способів: раціонального наукового і емоційно-образного з опорою на третій спосіб – практико-діяльнісний. Такий інтегративний підхід пов’язаний з особистісними якостями видатного педагога, що знаходяться в руслі  професіогенезу, тобто становлення професіонала в просторі своїх якостей і подій, що відбуваються в його житті.

Посилання

Frolov, A. A. (2006). A. S. Makarenko v SSSR, Rossii i mire: istoriografiia, osvoenie i razrabotka ego naslediia. Nizhnii Novgorod: Izd-vo Volgo-Viatskoi akademii gossluzhby [in Russian].

Makarenko, A. S. (1983-1986). Pedagogicheskie sochineniia (Vol. 1-8). Moskva [in Russian].

Maslou, A. (1997). Psikhologiia bytiia. Moskva: Refl-buk, Vakler [in Russian].

Bondarevskaia, E. V. (2012). Gumanitarnaia metodologiia nauki o vospitanii. Pedagogika, 7 [in Russian].

Ignatova, V. A. (2007). Poznavatelnye modeli postneklassicheskoi nauki i razvitie idei integratcii v soderzhanii shkolnogo estestvenno-nauchnogo obrazovaniia. Integratciia innovatcionnykh protcessov v sisteme rossiiskogo obrazovaniia, 1 [in Russian].

Tkachenko, A. V. (2014). Pofesiinyi rozvytok i samorozvytok osobystosti u tvorchomu spadku A. S. Makarenka. (Extended abstract of D diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Bodrov, V. A. (2001). Psikhologiia professionalnoi prigodnosti. Moskva [in Russian].

Balabanovich, E. (1963). Makarenko – chelovek i spisatel. Moskva: Moskovskii rabochii [in Russian].

Makarenko, V. S. (1998). Moi brat Anton Semenovich. Vospominaniia. In G. Khilliga (Ed.), Na raznykh beregakh… Sudba bratev Makarenko. Moskva: Vitiaz [in Russian].

Lure, L. I. (2007). Sovremennaia pedagogika utverzhdaetsia kak iavlenie iskusstva. Integratciia innovatcionnykh protcessov v sisteme rossiiskogo obrazovaniia, 1 [in Russian].

Zakirova, A. F. (2011). Vkhodia v germenevticheskii krug… Moskva: Vlados [in Russian].

Losev, A. F. (1991). Russkaia filosofiia. In A. I. Vvedenskii (Ed.), Ocherki istorii russkoi filosofii. Sverdlovsk: Izd-vo Uralskogo un-ta [in Russian].

Kanke, V. A. (2014). Sovremennaia filosofiia: uchebnik dlia vishov. 5 rd. ed. Moskva: Omega-L [in Russian].

Rubinshtein, S. L. (1989). Osnovy obshchei psikhologii (Vol. 1). Moskva: Pedagogika [in Russian].

Asmolov, A. G. (1989). Lichnost: psikhologicheskaia strategiia vospitaniia. In A. V. Petrovskogo (Ed.), Novoe pedagogicheskoe myshlenie (pp. 206-220). Moskva: Pedagogika [in Russian].

Asmolov, A. G. (1996). Kulturno-istoricheskaia psikhologiia i konstruirovanie mirov. Moskva: Izd- vo Moskovskogo psikhologo-sotcialnogo in-ta; Voronezh: Izd-vo NPO «MODEK» [in Russian].

Gritcenko, L. I. (2010). Deiatelnostnaia osnova pedagogiki A. S. Makarenko. Pedagogika, 8 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-22

Як цитувати

GRYTSENKO, L. (2017). РОЛЬ РАЦІОНАЛЬНО-ТЕОРЕТИЧНОГО І ЕМОЦІЙНО-ОБРАЗНОГО ПІДХОДІВ У СТАНОВЛЕННІ ПЕДАГОГІКИ А. С. МАКАРЕНКА. Витоки педагогічної майстерності, (20), 71–80. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2017.20.209680

Номер

Розділ

Статті