ФІЛОСОФСЬКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗВИТКУ ІДЕЙ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ

Автор(и)

  • L. MILTO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2017.20.209802

Ключові слова:

методологія, методологічний підхід, філософія освіти, педагогічна майстерність, системно-хронологічний, системний, історичний, акмеологічний підходи

Анотація

Стаття присвячена науковому аналізу філософсько-методологічних підходів щодо розвитку педагогічної майстерності вчителя. Здійснено історико-педагогічний аналіз наукових джерел з проблеми методології педагогіки, запропоновані наукові погляди вчених (філософів, педагогів, психологів) на тлумачення дефініцій «методологія», «методологічні підходи», розкривається неоднозначність їх наукових інтерпретацій. В статті розглянуто методологічні підходи: системно- хронологічний та системний, парадигмальний, акмеологічний та ін. Для отримання об’єктивних даних з обраної проблеми дослідження використовувався комплекс взаємопов’язаних методів педагогічного дослідження, а саме: загальнонаукові (історико-педагогічний аналіз, синтез, узагальнення, порівняння; конкретно-пошукові методи (термінологічний аналіз, систематизація зарубіжної та вітчизняної літератури з досліджуваної проблеми).

Посилання

Blauberg, I. V. (1997). Problema tcelostnosti i sistemnyi podkhod. Moskva: Editorial URSS [in Russian].

Bobryshov, S. V. (2006). Sistema metodologicheskikh podkhodov k izucheniiu istoriko- pedagogicheskogo protcessa. Vestnik Kostromskogo gosudarstvennogo universiteta im. N.A.Nekrasova, 2, 41-46 [in Russian].

Gershunskii, B. S. (1992). Obshchechelovecheskie tcennosti v obrazovanii. Pedagogika, 5-6, 3-13 [in Russian].

Honcharenko, S. U. (1993). Metodolohichni kharakterystyky pedahohichnykh doslidzhen. Pedahohika i psykholohiia, 1, 11-23 [in Ukrainian].

Danilov, M., & Malinin, V. (1972). Metodologicheskie osnovy postroeniia pedagogicheskoi teorii. Sovetskaia pedagogika, 2, 68-84 [in Russian].

Kuzmina, N. V. (1982). Aktualnye problemy professionalno-pedagogicheskoi podgotovki uchitelia. Sovetskaia pedagogika, 3, 63-66 [in Russian].

Kuzmina, N. V. (2002). Poniatie «pedagogicheskoi sistemy» i kriterii ee otcenki. Metody sistemnogo pedagogicheskogo issledovaniia (2-e izd.). Moskva: Narodnoe obrazovanie [in Russian].

Raskin, D. I. (1989). Klassifikatciia istoriko-pedagogicheskikh istochnikov: Istoriograficheskie i metodologicheskie problemy izucheniia otechestvennoi shkoly i pedagogiki. Moskva: Izdatelstvo APN SSSR [in Russian].

Skatkin, M. N. (1986). Metodologiia i metodika pedagogicheskikh issledovanii. Moskva: Pedagogika [in Russian].

Sukhomlynska, O. V. (2003). Istoryko-pedahohichnyi protses: novi pidkhody do zahalnykh problem. Kyiv: APN [in Ukrainian].

Sukhomlynska, O. V. (2007). Metodolohiia doslidzhennia istoryko-pedahohichnykh realii druhoi polovyny XX stolittia. Shliakh osvity, 4, 6-12 [in Ukrainian].

Iudin, E. G. (1978). Sistemnyi podkhod i printcip deiatelnosti: Metodologicheskie problemy sovremennoi nauki. Moskva: Nauka [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-22

Як цитувати

MILTO, L. (2017). ФІЛОСОФСЬКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗВИТКУ ІДЕЙ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ. Витоки педагогічної майстерності, (20), 162–167. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2017.20.209802

Номер

Розділ

Статті