ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2017.20.209807Ключові слова:
компетентність, майбутній лікар, фахова підготовка лікаря, компетентнісний підхідАнотація
У безперервному процесі підготовки лікарів останні роки показником якості навчання виступає не рівень засвоєних знань, умінь та навичок, а рівень професійної компетентності. У свою чергу, поняття «лікарський професіоналізм» нині набуває дещо ширшого значення і у процесі підготовки лікаря характеризується практичним спрямуванням результатів навчання, тобто засвоєнням студентами не готового знання, а самостійним формулюванням понять, необхідних для вирішення певної задачі.
У статті проаналізовано сучасний стан досліджуваної проблеми, обґрунтовано основні педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх лікарів.
Посилання
Morokhovets, H. Yu. (2017). Formuvannia informatsiino-komunikatsiinykh kompetentsii u maibutnikh likariv (PhD diss,). Khmelnytskyi [in Ukrainian].
Zimniaia, I. A. (2003). Kliuchevye kompetentcii – novaia paradigma rezultata obrazovaniia. Vysshee obrazovanie segodnia, 5, 34–42 [in Russian].
Kremen, V. H. (2009). Vstupne slovo prezydenta APN Ukrainy. In Realizatsiia yevropeiskoho dosvidu kompetentnisnoho pidkhodu u vyshchii shkoli Ukrainy (pp. 3-4). Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].
Raven, J. (1988). Journal Educate.
Shekhonin, A. A., & Tarlykov, V. A. (2009). Otcenivanie kompetentcii v setevoi srede visha. Vysshee obrazovanie v Rossii, 9, 17-25 [in Russian].
Frolov, Iu. V., & Makhotin, D. A. (2004). Kompetentnostnaia model kak osnova otcenki kachestva podgotovki spetcialistov. Vysshee obrazovanie segodnia, 8, 34-41 [in Russian].
Lobach, N. V. (2016). Formuvannia informatsiino-analitychnoi kompetentnosti maibutnikh likariv v osvitnomu seredovyshchi vyshchoho medychnoho navchalnoho zakladu. (PhD diss.). Poltava [in Ukrainian].
Boriskova, I. V. (2006). Formirovanie klinicheskogo myshleniia u studentov meditcinskogo kolledzha na osnove ikh uchebno-issledovatelskoi deiatelnosti. (PhD diss.). Krasnodar [in Russian].
Mruha, M. R. (2007). Strukturno-funktsionalna model profesiinoi kompetentnosti maibutnoho likaria yak osnova diahnostuvannia yoho fakhovykh yakostei. (PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy «Osnovy zakonodavstva Ukrainy pro okhoronu zdorov’ia». Retrieved from http://bsstaff.com.ua/pb_ot/1085_165_37.html [in Ukrainian].
World Federation for Medical Education. The Edinburgh declaration. (1988). Medical education, 22, 481-482.
Averianova, T. A. (2006). Razvitie informatcionnoi deiatelnosti studentov visha v protcesse professionalnoi podgotovki. (Extended abstract of PhD diss.). Magnitogorsk [in Russian].
The New England Journal of Medicine. Retrieved from http://www.nejm.org/multimedia/medical-videos.
Mitteilungsblatt der Medizinischen Universität Wien. Retrieved from http://www.meduniwien.ac.at/studienabteilung/content/studium-lehre/studienangebot/n202/ studienplan.
Morokhovets, H. Yu., & Silkova, O. V. (2017). Zmistovyi modul «Bioinformatyka» yak skladova navchalnoho planu pidhotovky doktoriv filosofii. In Pidhotovka doktoriv filosofii (RhD) v umovakh reformuvannia vyshchoi osvity (pp. 203-206). Zaporizhzhia: Zaporizkyi natsionalnyi universytet [in Ukrainian].