АДАПТАЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ СТУДЕНТСЬКОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2016.17.210005Ключові слова:
студентській вік, студентство, вища освіта, віковий розвиток, соціальна адаптація, юність, зрілість, періоди онтогенезуАнотація
У статті розглянуті психологічні особливості студентського віку як комплексного чинника адаптації студентів вищих навчальних закладів ІІІ– ІV рівня акредитації у зміненому внаслідок загострення військово‐ політичної ситуації соціальному середовищі. Визначені хронологічні межі студентського віку; в результаті статистичного аналізу 19‐ти найвідоміших періодизаційних систем встановлена хронологічна локалізація умовних границь, що розділяють суміжні етапи, періоди і фази онтогенезу в діапазоні від 13‐го до 30‐го року життя. Розглянуті головні соціально‐ психологічні особливості вікового розвитку людини в періоди юності і зрілості як саме ті фази онтогенезу, що однаковою мірою визначають характер студентського віку. Сформульовані головні вікові детермінанти соціально‐адаптаційних процесів в середовищі студентської молоді.
Посилання
Ananev, B. G. (1972). Psikhofiziologiia studencheskogo vozrasta i usvoenie znanii. Vestnik vysshei shkoly, 7, 17-26 [in Russian].
Ananev, B. G. (1971). Struktura razvitiia psikhofiziologicheskikh funktcii vzroslogo cheloveka. Vozrastnaia psikhologiia vzroslykh. (Teoreticheskaia i prikladnaia), 1, 5-13 [in Russian].
Kolesova, A. M. (1972). Pervyi period iunosti. Osnovy vuzovskoi pedagogiki (pp. 70-71). Leningrad: Izd‐vo Leningradskogo un‐ta [in Russian].
Makhov, F. S. (1980). Uzhe ne shkolniki, eshche ne rabochie (o nekotorykh osobennostiakh sotcialnogo povedeniia uchashchikhsia PTU). Voprosy psikhologii, 6, 148-154 [in Russian].
Evteeva, G. A. (Ed.). (1978). Obshchie osobennosti studencheskogo vozrasta : ucheb. zadaniia i metod. ukazaniia kuratoram stud. grupp. Piatigorsk: PGPIIIa [in Russian].
Podoliak, L. H., & Yurchenko, V. I. (2006). Psykholohiia vyshchoi shkoly. Kyiv: Fil‐studiia [in Ukrainian].
Rubinshtein, M. M. (1914). Universitet i vospitanie. Vestnik vospitaniia, 9, 38-46 [in Russian].
Rybalko, E. F. (1990). Vozrastnaia i differentcialnaia psikhologiia. Leningrad: Izd‐vo Leningr. un‐ta [in Russian].
Rybnikov, N. A. (1929). K voprosu o psikhologii starosti. Psikhologiia, 2, 1, 16-32 [in Russian].
Tkacheva, N. Iu. (1983). Professionalnaia napravlennost kak lichnostnoe novoobrazovanie iunosheskogo vozrasta. (PhD diss.). Moskva [in Russian].
Tumlirtc, O. (1931). Edinstvo psikhologii i ego znachenie dlia teorii perekhodnogo vozrasta. Pedologiia iunosti, 24-36 [in Russian].
Uchitel krupnym planom : sotcialno‐pedagogicheskie problem uchitelskoi deiatelnosti. (1991). Leningrad: Izd‐vo LGIUU [in Russian].
Debesse, M. (1947). L’adolescence. Paris: Pres Universitairesde France.