КЛЮЧОВІ КОМПОНЕНТИ МЕТАКОМПЕТЕНТНОСТІ СУЧАСНОГО ВИКЛАДАЧА ДЛЯ ЕФЕКТИВНОЇ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ З УЧАСНИКАМИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Автор(и)

  • O. BRATKOVA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.25.223181

Ключові слова:

професійна компетентність, метанавички (гнучкі навички), метакомпетенція, метакомпетентність, інновації, ефективна взаємодія, освітній процес

Анотація

У результаті аналізу наукових джерел було уточнено сутність понять «ме́та-», «метакомпетенція», «метакомпетентність»,  «метанавички» (soft skills); з’ясовано, що під метакомпетенцією ми розуміємо готовність до безперервного отримання знань і умінь, пристосування до нових умов і ситуацій, а метакомпетентність розглядаємо як здатність стратегічно мислити і оцінювати освітню ситуацію для вибудовування максимально ефективної освітньої траєкторії; розглянуто основні структурні компоненти метакомпетентності сучасного викладача, а саме: комунікативну, інтерактивну та ігротехнічну, які в свою чергу дозволяють ефективно здійснювати психолого-педагогічну взаємодію з учасниками освітнього процесу.

Посилання

Azarova, L. N., & Krivova, V. A. (2015). O diagnostike metapredmetnykh kompetentcii u pervokursnikov vysshikh obrazovatelnykh zavedenii [On the diagnosis of metasubject competences in freshmen of higher educational institutions]. Teoriia i praktika obshchestvennogo razvitiia [Theory and practice of social development], 10, 220-223 [in Russian].

Bermus, A. G. (2015). Gumanitarnye smysly obrazovaniia: iz XX v XXI vek [Humanitarian meanings of education: from XX to XXI century]: monografiia. Rostov-na-Donu: Izd-vo Iuzhnogo federalnogo universiteta [in Russian].

Brown, B. R. (1993). Meta‐Competence: A Recipe for Reframing the Competence Debate. Personnel Review, 22 (6), 25‐32.

Dimitrova, D. (2008). Das Konzept der Metakompetenz: Theoretische und empirische Untersuchung am Beispiel der Automobilindustrie. Wiesbaden: Gabler.

Heckman, J. J., & Kauts, T. (2012). Hard evidence on soft skills. Labour Economics, 19, 4, 451-464.

Khutorckoi, A. V. (2012). Metapredmetnyi podkhod v obuchenii [Metasubject approach to teaching]: nauch.‐metod. posob. Moskva: Eidos: Izd‐vo Instituta obrazovaniia cheloveka [in Russian].

Le‐Deist, F. D., & Winterton, J. (2005). What is competence? Human Resource Development International, 8 (1), 7‐46.

Ordoboeva, L. M. (2014). Metakompetentciia kak komponent soderzhaniia professionalnoi inoiazychnoi podgotovki studentov v iazykovom vuze [Meta-competence as a component of the content of professional foreign language training of students in a language university]. Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo lingvisticheskogo universiteta [Moscow State Linguistic University Bulletin], 14 (700), 144-153 [in Russian].

Panfilova, A. P. (2012). Innovatcionnye pedagogicheskie tekhnologii. Aktivnoe obuchenie [Innovative pedagogical technologies. Active learning]. Moskva: Akademiia [in Russian].

Panfilova, A. P., & Dolmatov, A. V. (2020). Vzaimodeistvie uchastnikov obrazovatelnogo protcessa [Interaction of participants in the educational process]: uchebnik i praktikum dlia vuzov. Moskva: Iurait [in Russian].

Safronenko, O. I., & Dolia, E. V. Lichnost effektivnogo pedagoga v kontekste kachestvennogo prepodavaniia [The personality of an effective teacher in the context of quality teaching]. Retrieved from http://mirnauki.com/PDF/54PDMN516.pdf [in Russian].

Samoilichenko, A. K., & Malakhova, V. R. Razvitie metakompetentcii studentov kak psikhologicheskaia osnova budushchei vostrebovannosti rynkom truda [Development of students' meta-competencies as a psychological basis for future demand by the labor market]. Retrieved from http://cyberleninka.ru/article/n/razvitie-metakompetentsiystudentov-kak-psihologicheskaya-osnova-buduschey-vostrebovannosti-rynkom-truda [in Russian].

Sidorenko, E. V. (2003). Trening kommunikativnoi kompetentnosti v delovom vzaimodeistvii [Training of communicative competence in business interaction]. Sankt-Peterburg: Rech [in Russian].

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%B0_(%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F)

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%27%D1%8F%D0%BA%D1%96_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B8

##submission.downloads##

Як цитувати

BRATKOVA, O. (2020). КЛЮЧОВІ КОМПОНЕНТИ МЕТАКОМПЕТЕНТНОСТІ СУЧАСНОГО ВИКЛАДАЧА ДЛЯ ЕФЕКТИВНОЇ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ З УЧАСНИКАМИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ. Витоки педагогічної майстерності, (25), 34–38. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.25.223181

Номер

Розділ

Статті