ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ УПРАВЛІНСЬКИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАГІСТРІВ УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ЕЛЕКТРОННОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

Автор(и)

  • O. YEROMENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.25.223208

Ключові слова:

цифровізація, підготовка магістрів, управління закладом освіти, дистанційна освіта, дистанційний курс, управлінські компетентності, конкурентоспроможність

Анотація

У статті представлено дистанційний курс «Школа управлінця» в умовах підготовки магістрів управління закладом освіти, який створено автором для надання можливість магістранту самостійно, за власним темпом та індивідуальним планом опанувати управлінські компетентності, що необхідні для його самореалізації як керівника.

Посилання

Atamanchuk, Yu. M. (2018). Vprovadzhennia interaktyvnykh tekhnolohii u protses pidhotovky mahistriv z upravlinnia navchalnym zakladom do informatyzatsii upravlinskoi diialnosti [Introduction of interactive technologies in the process of preparing masters in school management to informatize management]. Bulletin of the Cherkasy Bohdan Khmelnytsky National University. Series: Pedagogical Sciences, 12, 7-15. DOI: 10.31651 / 2524-2660-2018-12-7-15 [in Ukrainian].

Budash, D., & Shaw, M. (2017). Persistence in an Online Master's Degree Program: Perceptions of Students and Faculty. Online Journal of Distance Learning Administration, 20 (3). Retrieved from https://www.learntechlib.org/p/188480/ [in English].

Chudakova, V. P. (2015). Opytuvalnyka R. Kettella u doslidzhenni «indyvidualno-psykholohichnykh osoblyvostei osobystosti» − kryteriia sformovanosti psykholohichnoi hotovnosti do innovatsiinoi diialnosti y konkurentozdatnosti osobystosti [Questionnaire R. Cattell in the study of "individual psychological characteristics of the individual" – a criterion for the formation of psychological readiness for innovation and competitiveness of the individual]. Osvita ta rozvytok obdarovanoi osobystosti [Education and development of a gifted personality], 2 (45), 40-47. Retrieved from http://otr.iod.gov.ua/images/pdf/2016/2/10.pdf [in Ukrainian].

Kokun, O. M., Pishko, I. O., Lozinska, N. S., Kopanytsia, O. V., & Malkhazov, O. R. (2011). Zbirnyk metodyk dlia diahnostyky psykholohichnoi hotovnosti viiskovosluzhbovtsiv viiskovoi sluzhby za kontraktom do diialnosti u skladi myrotvorchykh pidrozdiliv [Collection of methods for diagnosing the psychological readiness of military servicemen under contract to work as part of peacekeeping units]: methodical manual. Kyiv: NDC GP ZSU [in Ukrainian].

Kolorovyi test Liushera [Luscher color test]: psychological laboratory. PSYLAB.COM.UA, 2011-2020. Retrieved from https://psylab.com.ua/tools_%D0%A6%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B9_%D1%82%D0%B5%D1%81%D1%82_%D0%9B%D1%8E%D1%88%D0%B5%D1%80%D0%B0 [in Russian].

Korkishko, O., & Balienkova, I. (2020). Vykorystannia elementiv dystantsiinoho navchannia v protsesi profesiinoi pidhotovky mahistriv pedahohiky vyshchoi shkoly (na prykladi kursu «pedahohichnyi kontrol u systemi osvity») [The use of elements of distance learning in the process of professional training of masters of higher school pedagogy (on the example of the course "pedagogical control in the education system")]. Humanization of the educational process [Humanization of the educational process], 1 (99), 188-203. DOI: https://doi.org/10.31865/2077-1827.1(99)2020.198157 [in Ukrainian].

Netkal, N. V., & Vasylenko, I. A. (2016). Dystantsiina osvita dlia mahistriv. Intelektualna vlasnist. Vseukrainska naukova konferentsiia «Problemy i perspektyvy rozvytku osvity [Distance education for masters. Intellectual Property]. In Problemy i perspektyvy rozvytku osvity. Orhanizatsiia dystantsiinoi osvity u zahalnoosvitnii ta vyshchyi shkoli [Problems and prospects of education development. Organization of distance education in secondary and higher school]: zbirnyk statei (pp. 82-90). Dnipropetrovsk [in Ukrainian].

Pro osnovni zasady rozvytku informatsiinoho suspilstva v Ukraini na 2007-2015 roky [On the Basic Principles of Information Society Development in Ukraine for 2007-2015]: Law of Ukraine of January 9, 2007. Information of the Verkhovna Rada (VVR), 2007, № 537-V. Retrieved from http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/537-16 [in Ukrainian].

Pro skhvalennia Kontseptsii rozvytku tsyfrovoi ekonomiky ta suspilstva Ukrainy na 2018-2020 roky ta zatverdzhennia planu zakhodiv shchodo yii realizatsii [On approval of the Concept of development of the digital economy and society of Ukraine for 2018-2020 and approval of the action plan for its implementation]. Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine. Document 67-2018-r. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/67-2018-%D1%80 [in Ukrainian].

Samoilenko, O. M., Batsurovka, I. V., Samoilenko, O. O., & Dotsenko, N. A. (2018) Uprovadzhennia modeli pidhotovky mahistriv do osvitno-naukovoi diialnosti v umovakh masovykh vidkrytykh dystantsiinykh kursiv [Introduction of the model of preparation of masters for educational and scientific activity in the conditions of mass open distance courses]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 64 (2), 197-220 [in Ukrainian].

Wang, Q., Huang, C., & Quek, C. L. (2018). Students’ perspectives on the design and implementation of a blended synchronous learning environment. Australasian Journal of Educational Technology, 34 (1). Retrieved from https://doi.org/10.14742/ajet.3404 [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті