СТВОРЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЗВО ЯК РЕАЛІЗАЦІЯ НОВОЇ СУСПІЛЬНОЇ ФІЛОСОФІЇ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.25.223232Ключові слова:
інклюзія, інклюзивне середовище, освітнє середовище, заклад вищої освіти, викладач, студент, педагог, готовність педагога до роботи в інклюзивному класі, особистісні цінності, аксіологічний підхідАнотація
Розкривається сучасне розуміння інклюзивного середовища. Обстоюється необхідність формування під час навчання в ЗВО системи цінностей, важливих у інклюзивному середовищі, як складника готовності майбутнього вчителя до роботи в інклюзивному класі. Аналізуються особливості розвитку аксіологічних засад професійної діяльності майбутнього педагога в інклюзивному класі засобами інклюзивного середовища педагогічного ЗВО.
Посилання
Arishchenko, A. (2018). Inkliuzyvnyi osvitnii prostir ZVO Ukrainy: suchasnyi stan ta perspektyvy rozvytku [Inclusive educational space of the Free Economic Zone of Ukraine: current state and prospects of development]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii [Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies], 5, 382-389 [in Ukrainian].
Danylenko, L. I. (Ed.). (2007). Inkliuzyvna shkola: osoblyvosti orhanizatsii ta upravlinnia [Inclusive school: features of organization and management]: navch.-metod. posibnyk. Kyiv.
Hryntsiv, M. (2019). Uprovadzhennia inkliuzyvnykh tsinnostei v osvitnie seredovyshche zakladu vyshchoi osvity [Introduction of inclusive values in the educational environment of higher education institutions]. In Problemy humanitarnykh nauk [Problems of the humanities]: zbirnyk naukovykh prats Drohob. derzh. ped. un-tu imeni Ivana Franka. Seriia «Psykholohiia» (Is. 45, pp. 63-75). Drohobych [in Ukrainian].
Kovrihina, L. (2017). Formuvannia hotovnosti vchytelia do roboty z ditmy z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v umovakh inkliuzyvnoho navchannia [Formation of teacher readiness to work with children with special educational needs in the conditions of inclusive education]. Osvita ta rozvytok obdarovanoi osobystosti [Education and development of a gifted personality], 11 (66), 10-16 [in Ukrainian].
Leniv, Z. P. (2015). Peredumovy formuvannia innovatsiinoho osvitnoho seredovyshcha VNZ u suchasnykh umovakh [Prerequisites for the formation of an innovative educational environment of universities in modern conditions]. In Humanitarnyi visnyk DNNZ «Pereiaslav-Khmelnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Hryhoriia Skovorody» [Humanitarian Bulletin of Pereyaslav-Khmelnytsky State Pedagogical University named after Hryhoriy Skovoroda] (Dod. 1 do Is. 35, Vol. VII (58): Tem. vyp.: Vyshcha osvita Ukrainy u konteksti intehratsii do yevropeiskoho osvitnoho protsesu). Kyiv: Hnozys [in Ukrainian].
Polikhronidi, A. (2016). Stvorennia inkliuzyvnoho osvitnoho seredovyshcha v suchasnykh navchalnykh zakladakh [Creating an inclusive educational environment in modern educational institutions]. Nauka i osvita [Science and education], 6, 82-85 [in Ukrainian].
Savchuk, Z., & Moskaliuk, L. (2017). Psykholohichna hotovnist uchytelia do roboty v inkliuzyvnomu prostori: teoretychnyi aspekt [Psychological readiness of a teacher to work in an inclusive space: a theoretical aspect]. Osoblyva dytyna: navchannia i vykhovannia [Special child: education and upbringing], 2, 41-47 [in Ukrainian].
Shadiuk, O. (2019). Aksiolohichni osoblyvosti pidhotovky maibutnoho pedahoha do inkliuzyvnoi osvity [Axiological features of preparation of the future teacher for inclusive education]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii [Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies], 3, 106-116 [in Ukrainian].