ПРОФЕСІЙНА МОВЛЕННЄВА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-НЕФІЛОЛОГІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ (ІНТЕГРАТИВНИЙ ПІДХІД)
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.25.223240Ключові слова:
майбутні вчителі нефілологічних спеціальностей, професійне мовлення педагога, дистанційне навчання, інтегративний підхід до формування комунікативної компетентностіАнотація
Показано особливості формування професійного мовлення майбутніх учителів нефілологічних спеціальностей в умовах дистанційного навчання під час пандемії COVID-19, проаналізовано специфіку переходу на навчання на відстані студентів-нефілологів із метою збереження практичного спрямування їх професійної комунікативної підготовки. Розкрито сутність мовленнєвої підготовки майбутніх учителів нефілологічних дисциплін через систему інтегрованих занять, показано можливості формування комунікативних умінь студентів у площині 2-х мов – рідної та іноземної. Описано досвід проведення спільних занять із «Освітніх технологій» та «Іноземної мови» у дистанційному форматі. Доведено актуальність перегляду основних напрямів комунікативної підготовки майбутніх учителів, визначено важливість трансформації цієї підготовки через розширення запропонованого студентам-нефілологам навчально-методичного середовища майбутньої професійної діяльності під формат дистанційного навчання.
Посилання
Palamarchuk, L. M. (2008). Pedahohichne movlennia u systemi pidhotovky maibutnikh uchyteliv [Pedagogical speech in the system of training future teachers]. Problemy suchasnoi pedahohichnoi osvity [Problems of modern pedagogical education], 19, 124-132 [in Ukrainian].
Palamarchuk, L. M., & Olendr, T. M. (2018). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv nefilolohichnykh spetsialnostei u konteksti mizhpredmetnoi intehratsii [Formation of communicative competence of future teachers of non-philological specialties in the context of interdisciplinary integration]. Dyrektor shkoly, litseiu, himnazii. Spetsialnyi tematychnyi vypusk «Vyshcha osvita Ukrainy u konteksti intehratsii do yevropeiskoho osvitnoho prostoru» [Director of school, lyceum, gymnasium. Special. topic. issue "Higher education in Ukraine in the context of integration into the European educational space"], 6, 2, IV (82), 475-488 [in Ukrainian].
Polat, E. S. (2004). Teoriia i praktika distantsionnogo obucheniia [Distance learning theory and practice]: ucheb. posobie. Moskva: Akademiia [in Russian].
Proiekt Polozhennia pro dystantsiynu formu zdobuttia zahalnoi serednoi osvity [Draft Regulations on the distance form of general secondary education]. Opublikovano 22 chervnia 2020 roku. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/news/mon-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proyekt-polozhennya-pro-distancijnu-formu-zdobuttya-zagalnoyi-serednoyi-osviti. [in Ukrainian].
Sait Natsionalnoho instytutu stratehichnykh doslidzhen. “Svitovyi dosvid rozvytku dystantsiinykh form osvity u vitchyznianomu konteksti” [Website of the National Institute for Strategic Studies. "World experience in the development of distance forms of education in the domestic context."]. Analitychna zapyska. Retrieved from http://old2.niss.gov.ua/articles/1693/ [in Ukrainian].
Sait YuNESKO. COVID-19: 1,3 milliarda uchaschihsia nahodiatsia na karantine v svoih domah, v to vremia kak ministry rasshiriaiut podhody k distantsionnomu obucheniiu dlia obespecheniia nepreryvnosti obrazovaniia [UNESCO website. COVID-19: 1.3 billion students are quarantined in their homes, while ministers expand approaches to distance learning to ensure continuity of education]. Retrieved from https://ru.unesco.org/news/covid-19-13-milliarda-uchashchihsya-nahodyatsya-na-karantine-v-svoih-domah-v-vremya-kak [in Ukrainian].
Smirnov, S. A. (Ed.). (1998). Pedagogika: pedagogicheskie teorii, sistemy, tehnologii [Pedagogy: pedagogical theories, systems, technologies]: ucheb. posobie. Moskva: Akademiia [in Russian].