ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРНОЇ ГРАМОТНОСТІ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ

Автор(и)

  • Y. POLYEZHAYEV

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.25.223246

Ключові слова:

взаємодія, комунікація, культурна грамотність, науковий підхід, принцип, спілкування, формування

Анотація

Обґрунтовано основи формування культурної грамотності студентів; визначено роль феномена культури та культурної грамотності в житті людини; розкрито значення культурної грамотності як умови соціокультурного розвитку суспільства загалом і кожної людини зокрема; висвітлено наукові підходи до процесу формування культурної грамотності студентів; проаналізовано окремі аспекти культурної грамотності з погляду вітчизняних і зарубіжних дослідників; з’ясовано сутність принципів формування культурної грамотності в процесі вивчення іноземної мови у закладах вищої освіти.

Посилання

Aronowitz, S., & Henry, A (1991). Postmodern Education: Politics, Culture, and Social Criticism. Giroux. Minneapolis MN : University of Minnesota Press.

Bibler, V. S. (1991). Ot naukoucheniia – k logike kultury. Dva filosofskie vvedeniia v dvadtcat pervyi vek [From science teaching to the logic of culture. Two philosophical introductions to the twenty-first century]. Moskva: Politizdat [in Russian].

Cordes, S. (2009). Broad Horizons: The Role of Multimodal Literacy in 21st Century Library Instruction. World Library and Information Congress: 75th IFLA General Conference and Assembly “Libraries create futures: Building on cultural heritage”, Milan, Italy. Retrieved from http://conference.ifla.org/past-wlic/2009/94-cordes-en.pdf.

Diachenko, M. (2019). The preparation of future teachers for the formation of the intercultural communicative competency of pupils in the process of the study of foreign language. In A. O. Bessarab, M. D. Diachenko, Jan Grzesiak, & O. I. Ivanitsky, etc. Development priorities of pedagogical sciences in the XXI century: collective monograph (рр. 25-44). Lviv; Torun: Liha-Pres.

Fedorenko, S. (2014). Hramotnist yak kompleksnyi pedahohichnyi fenomen u vyshchii osviti SShA [Literacy as a complex pedagogical phenomenon in US higher education]. Vyshcha osvita Ukrainy [Higher education in Ukraine], 3, 97–102 [in Ukrainian].

Gershunski, B. S. (1998). Filosofija obrazovanija [Philosophy of education]. Moskva: Flinta [in Russian].

Hirsch, E. (1988). Cultural literacy. What every American needs to know. New York.

Kolmogorova, I. V. (2008). Kulturologicheskii pohod k formirovaniu pedagogicheskoi kultury uchitelia [A cultural approach to the formation of a teacher's pedagogical culture]. Izvestija Uralskogo gosudarstvennogo universiteta [Bulletin of the Ural State University], 60, 163-167 [in Russian].

Light, Richard I. (2001). Morning the most of the college. Student speak their minds. Combr., Mass., Lud., Horvard University press.

Livermore, D. (2009). Leading with Cultural Intelligence: The New Secret to Success. New York: AMACOM.

Muzalov, O. (2013). Teoretyko-metodychni zasady formuvannia profesiinoi kultury u protsesi navchalno-vykhovnoi diialnosti [Theoretical and methodical ambush the formation of professional culture in the process of initial and mental activity]. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity [Pedagogy and psychology of professional education], 3, 141-151 [in Ukrainian].

Smith, R. A. (1994). General Knowledge and Arts Education: An Interpretation of E.D. Hirsch’s Cultural Literacy. University of Illinois Press, 1994.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті