СУТНІСНО-ЗМІСТОВА ХАРАКТЕРИСТИКА ПОНЯТТЯ «ТОЛЕРАНТНІСТЬ» ЯК ПРОФЕСІЙНОЇ ЯКОСТІ ВИКЛАДАЧА ВИЩОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.26.227411Ключові слова:
толерантність, професійна якість, викладач, вищий педагогічний навчальний закладАнотація
У статті здійснено аналіз сутності поняття «толерантність», проаналізовано толерантність як професійну якість викладача вищого навчального закладу, визначено її структурні компоненти. Автор спирається на думку, що ключовими конструктами толерантності особистості є: толерантність як протилежність егоїзму та егоцентризму; толерантність як терпимість до оточуючих людей; толерантність як шлях до добра, істини й співчуття; толерантність і норма (почуття міри) як складові частини традиційної культури. Аналізується специфіка особистісного, когнітивного, емоційного й поведінкового компонентів толерантності.
Посилання
Akimova, M. K., & Galstian, O. A. Tolerantnost kak komponent kommunikativnoi kompetentnosti pedagogov [Tolerance as a component of the communicative competence of teachers]. Retrieved from http://www.psystudy.com/index.php/num/2010n3-11/322-akimova-galstyan11.html [in Russian].
Bidiuk, N. M., & Orlovska, O. V. Tolerantnist yak osobystisno-znachushcha tsinnist u konteksti humanizatsii osvity [Tolerance as a personally significant value in the context of humanization of education]. In Aktualni problemy suchasnoi nauky [Actual problems of modern science]: VII Vseukr. nauk.-prakt. Internet-konf. Retrieved from http://intkonf.org/d-ped-n-bidyuk-nm-orlovska-ov-tolerantnist-yak-osobistisno-znachuscha-tsinnist-u-konteksti-gumanizatsiyi-osviti/ [in Ukrainian].
Butenko, N. (2009). Kompetentsii suchasnoho vykladacha vyshchoi shkoly v konteksti realizatsii yoho misii [Competences of a modern high school teacher in the context of its mission]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia pedahohichna [Bulletin of Lviv University. The series is pedagogical], 25, 1, 31-39 [in Ukrainian].
Filosofskii entciklopedicheskii slovar [Philosophical Encyclopedic Dictionary]. (1997). Moskva: Smysl [in Russian].
Makarenko, A. S. (1984). O moem opyte [About my experience]. In Izbrannye pedagogicheskie sochineniia [Selected pedagogical writings] (Vol. 4, pp. 260-266). Moskva [in Russian].
Morozov, A. V., & Chernilevskii, D. V. (2004). Kreativnaia pedagogika i psikhologiia [Creative pedagogy and psychology]: ucheb. posob. Moskva: Akademicheskii proekt [in Russian].
Rybak, E. V. (2004). Formirovanie tolerantnosti u studentov vysshikh uchebnykh zavedenii [Formation of tolerance among students of higher educational institutions]. (Extended abstract of PhD diss.). Moskva [in Russian].
Sovremennyi slovar inostrannykh slov [Modern dictionary of foreign words]. (2002). Moskva: Russkii iazyk [in Russian].
Sukhomlynskyi, V. O. (1976). Yak vykhovaty spravzhniu liudynu [How to raise a real person]. In Vybrani tvory [Selected works] (Vol. 2, pp. 149-918). Kyiv [in Ukrainian].
Ushynskyi, K. D. (1983). Pro narodnist u hromadskomu vykhovanni [About nationality in public education]. In Vybrani pedahohichni tvory [Selected pedagogical works] (Vol. 1, pp. 43-103). Kyiv [in Ukrainian].
Voloshyna, O. V. (2007). Henezys stanovlennia tolerantnosti yak pedahohichnoi problemy [The genesis of tolerance as a pedagogical problem]. In Naukovi zapysky [Proceedings] (Is. 19, pp. 65-71). Vinnytsia: VDPU [in Ukrainian].
Vorobeva, I. V. (2006). Fenomen tolerantnosti v kontekste pedagogicheskogo vzaimodeistviia [The phenomenon of tolerance in the context of pedagogical interaction]. (Extended abstract of PhD diss.). Ekaterinburg [in Russian].