МОДЕЛЬ УПРАВЛІННЯ НАСТУПНІСТЮ ДОШКІЛЬНОЇ ТА ПОЧАТКОВОЇ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.26.227418Ключові слова:
наступність, управління, модель, неперервність, дошкільна освіта, початкова шкільна освітаАнотація
Стаття присвячена обґрунтуванню моделі управління наступності дошкільної та початкової шкільної освіти. Модель управління наступністю дошкільної та початкової шкільної освіти розглянуто як інструмент конструювання майбутніх ситуацій, знаходження альтернатив у розвитку закладу освіти та забезпеченні його конкурентоспроможності. Зміст моделі з’ясовується через концептуальний, нормативний, технологічний та результативний рівні які взаємообумовлені та взаємопов’язані. Підкреслено, що у процесі моделювання та безпосередньої побудови моделі були використані такі принципи: багатовекторність впливу на систему, системно-структурний аналіз, рівневий підхід, послідовність та логічність основних етапів пошуку, конкретність, доцільність обраних методів, цілісність і завершеність процесів. Зауважено, що зберігаючи наступність, заклад дошкільної освіти і школа мають провадити освітню діяльність спільно і системно – всім педагогічним колективом. Наголошено, що лише об’єднавши зусилля педколективів закладів дошкільної і початкової ланок шкільної освіти, а також отримавши підтримку батьківської громади можливо забезпечити психологічно виважений і успішний для дитини перехід з попереднього рівня освіти на наступний.
Посилання
Instruktyvno-metodychni rekomendatsii shchodo zabezpechennia nastupnosti doshkilnoi ta pochatkovoi osvity (lyst MON Ukrainy vid 19.04.2018 № 1/9-249). Dostupno: https://www.pedrada.com.ua/article/2345-zabezpechennya-nastupnost-zdo-ta-nush [Data zvernennia 22 lystopada 2020].
Kozhevnykov, V. M., 2007. Nastupnist etapiv osvity // Nastupnist mizh pochatkovoiu ta osnovnoiu lankamy v konteksti perekhodu shkoly na 12-richnyi termin navchannia : materialy elektronnoi Vseukrain. nauk.-prakt. konf., 19 chervnia-19 zhovtnia 2006 r. T. 1. Donetsk : Donbas, s. 21–23.
Konarzhevskij, Yu. A., 1986. Pedagogicheskij analiz uchebno-vospitatelnogo processa i upravlenie shkoloj. Moskva: Pedagogika, 144 s.
Pohribna N., 2009. Upravliaty shkoloiu po-novomu… Kyiv: Shkilnyi svit, 120 s.