ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ДОДАТКІВ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ

Автор(и)

  • L. BLAZHKO
  • I. RASSOKHA
  • S. RENDIUK

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.26.227421

Ключові слова:

мобільні додатки, мобільне навчання, мобільні пристрої, мобільні технології, вища математика, технічні університети

Анотація

На сьогодні інтерес до інтеграції мобільних додатків у навчання буде продовжувати стрімко рости, тому потрібні такі методи навчання, які полегшували і прискорювали передачу знань студентам, активізували процес засвоєння ними знань, навчали їх прийомам самостійної роботи з матеріалом, підвищували продуктивність навчальної праці і праці педагога. Такі методи навчання можна реалізувати на основі використання мобільних інформаційних технологій в освіті. Мобільні технології можуть зробити процес навчання цікавішим, що відповідає вимогам сьогодення, надаючи потрібну інформацію в потрібний час.

У статті розглядається поняття «мобільне навчання», проаналізовано особливості та напрями його використання в сучасній освіті. Відзначається, що використання мобільних електронних пристроїв та додатків на заняттях з вищої математики дозволяє швидко перевірити отриманий розв’язок, за декілька хвилин побудувати необхідний графік, застосовувати їх також і для дистанційного навчання, що значно полегшує і прискорює отримання знань студентами, підвищує продуктивність навчальної та самостійної роботи. Відмічається, що незважаючи на широке поширення і доступність мобільних телефонів серед студентів, мобільне навчання недостатньо поширене у вітчизняних ЗВО. Визначені дидактичні принципи, яким повинні відповідати мобільні додатки, а також звернута увага на основні переваги і недоліки використання мобільних додатків у процесі навчання вищої математики.

Посилання

Bilous, V. V. (2018). Mobilni navchalni dodatky v suchasnii osviti [Mobile learning applications in modern education]. Osvitolohichnyi dyskurs [Educational discourse], 1-2 (20-21), 353-362 [in Ukrainian].

Buhaichuk, K. L. (2012). Mobilne navchannia: sutnist ta modeli vprovadzhennia v navchalnyi protses vyshchykh navchalnykh zakladiv MVS Ukrainy [Mobile learning: the essence and models of implementation in the educational process of higher educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 1. Retrieved from http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/issue/view/49#.UiMS7zbIYlQ [in Ukrainian].

Horbatiuk, R. M., & Tulashvili, Yu. Y. (2013). Mobilne navchannia yak nova tekhnolohiia vyshchoi osvity [Mobile learning as a new technology of higher education]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota [Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social work], 27, 31-34. Retrieved from http://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/1815 [in Ukrainian].

Ichanska, N. V. (2019). Optymalnyi vybir metodiv orhanizatsii internet-resursiv [The optimal choice of methods of organizing Internet resources]. In Systemy upravlinnia, navihatsii ta zv’iazku [Control, navigation and communication systems]: zb. nauk. prats (Vol. 2 (54), pp. 83-87). Poltava: PNTU [in Ukrainian].

Pein, N. 10 elementov mobilnogo obucheniia [10 elements of mobile learning]. Distantcionnoe obuchenie [Distance learning]: informatcionnyi portal. Retrieved from http://www.distancelearning.ru/db/el/C89AA03833448937C32577660010ACF1/doc.html [in Russian].

Samoilenko, O. M. (2015). Osoblyvosti vykorystannia mobilnoho navchannia u pidhotovtsi bakalavriv matematyky [Features of the use of mobile learning in the preparation of bachelors of mathematics]. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka [Bulletin of Zhytomyr State University named after Ivan Franko], 3 (81), 19-23 [in Ukrainian].

Slovak, K. I. (2011). Metodyka vykorystannia mobilnykh matematychnykh seredovyshch u protsesi navchannia vyshchoi matematyky studentiv ekonomichnykh spetsialnostei [Methods of using mobile mathematical environments in the process of teaching higher mathematics to students of economic specialties]. (Extended abstract of PhD diss.). Instytut informatsiinykh tekhnolohii i zasobiv navchannia NAPN Ukrainy. Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-07

Як цитувати

BLAZHKO, L., RASSOKHA, I., & RENDIUK, S. (2021). ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ДОДАТКІВ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ. Витоки педагогічної майстерності, (26), 18–21. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.26.227421

Номер

Розділ

Статті