ОРГАНІЗАЦІЙНО-ДИДАКТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ІЗ СОЦІАЛЬНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ В США

Автор(и)

  • J. DEMCHENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.26.227512

Ключові слова:

фахівець, соціальна реабілітація, професійна підготовка, модель навчання

Анотація

У статті проаналізовано організаційні та змістові особливості професійної підготовки фахівців із соціальної реабілітації у закладах вищої освіти США. Схарактеризовано дворічні програми для здобуття освітнього ступеня «Асоціат» у коледжах США, чотирирічні бакалаврські та міждисциплінарні магістерські університетські програми професійної підготовки фахівців із соціальної реабілітації. Визначено спільні ознаки цих програм для кожного з освітніх ступенів. Встановлено, що професійна підготовка здійснюється на міждисциплінарній основі шляхом інтеграції загальнонаукових, професійних і спеціалізованих знань, широкого запровадження елективних курсів. Визначено три моделі навчання фахівців із соціальної реабілітації: традиційно-дидактичну, проблемно-пошукову і фасилітовану. З’ясовано, що система професійної підготовки забезпечує умови для професійного самовизначення, саморозвитку і самовдосконалення.

Посилання

Brill, N. (1985). Working with people: the helping process. (3rd ed.). New York, NY: Longman.

Central Oregon Community College. (2020). Academic Programs. Summary Programs Listing. Retrieved from https://www.cocc.edu/programs/default.aspx

Сhenault, J. (1975). Human services education and practice: an organic model. New York, NY: Behavioral Publications.

Clubok, M. (1984). Four-year human service programs: how they differ from Social Work. Journal of the National Organization of Human Service Educators, 6, 1-7.

Johnson, K. F., Sparkman-Key, N., & Kalkbrenner, M. T. (2017). Human service students’ and professionals’ knowledge and experiences of interprofessionalism: implications for education. Journal of Human Services, 37 (1), 5-13.

McClam, T., & DeVoe, M. (1982). National survey of human service/mental health faculty. Journal of the National Organization of Human Service Educators, 4, 1-5.

Schram, B., & Mandell, B. R. (1983). Human services: intervention strategies. New York, NY: John Wiley & Sons.

Slark, J. (1980). Santa Ana College Human Service Program. Research in Education, May 1981E0196476.

Tower, C. (Ed.) (1989). Field work in human service education. Knoxville, TN: Council for Standards in Human Service Education.

University of North Dakota. (2020a). Accreditation. Retrieved from https://und.edu/about/accreditation.html

University of North Dakota. (2020b). Rehabilitation and Human Services. Retrieved from https: http://undpublic.courseleaf.com/undergraduateacademicinformation/departmentalcoursesprograms/rehabilitationandhumanservices/).

Woodside, M. (1989). The collaborative experience: Student, school, and agency responsibilities. In C. Tower (Ed.), Field Work in Human Service Education (pp. 7386). Knoxville, TN: Council for Standards in Human Service Education

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-07

Як цитувати

DEMCHENKO, J. (2021). ОРГАНІЗАЦІЙНО-ДИДАКТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ІЗ СОЦІАЛЬНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ В США. Витоки педагогічної майстерності, (26), 68–71. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.26.227512

Номер

Розділ

Статті