СУЧАСНА ДИТЯЧА КНИГА ЯК МИСТЕЦЬКО-ІГРОВИЙ МАТЕРІАЛ ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.26.227525Ключові слова:
сучасна дитяча книга, креативність, креативний розвиток, дитина дошкільного віку, мистецько-ігровий матеріалАнотація
Стаття присвячена дослідженню тенденцій розвитку сучасної дитячої книги, її впливу на формування однієї з основних компетенцій – креативності. У дослідженні з’ясовано якісні зміни у змістовому, художньому та архітектурному контентах сучасної дитячої книги, що відображаються у новітніх сюжетах, візуальних образах, дизайні, творчих підходах до роботи з нею. Запропоновано розглядати сучасну дитячу книгу не тільки як інформаційне джерело, а як засіб стимуляції мистецько-ігрової діяльності дошкільників. Практичним шляхом з’ясовано її вплив на психоемоційний, особистісно-поведінковий, мистецько-діяльнісний розвиток дошкільників, що сприяє ефективному формуванню їх креативності.
Посилання
Bohush, A., Havrysh, N., & Kotyk, T. (2006). Metodyka orhanizatsii khudozhno-movlennievoi diialnosti ditei u doshkilnykh navchalnykh zakladakh [Methods of organizing artistic and speech activities of children in preschool educational institutions] pidruchnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv fakultetiv doshkilnoi osvity. Kyiv: Slovo [in Ukrainian].
Creative Writing Ink, (2020). Premiia Bath Childrens Novel Award 2020. Retrieved from https://creativewritingink.co.uk/competitions/sustainable-societies-childrens-novel-competition
Dzhon Morrou, Marsha Stopa, & Tim Gjeri ta іn. (2012). Smart Blogger. 50+ konkursov pisatelej v 2020 godu s otlichnymi denezhnymi prizami [Smart Blogger. 50+ Writing Contests in 2020 with Great Cash Prizes]. Retrieved from https://smartblogger.com/shhriting-contests/ [in Russian].
Karpa, I. (2017). Lui ta yoho monstry [Louis and his monsters]. Kyiv: Liuta sprava.
Karzan, K., & Skalko, S. (2019). Dumai yak Leonardo da Vinchi [Think like Leonardo da Vinci]. Kharkiv: Ranok [in Ukrainian].
Kramarenko, V. O. (2018). Kreatyvnist ditei doshkilnoho viku: sutnisnyi analiz poniattia [Creativity of preschool children: an essential analysis of the concept]. Pedahohichni nauky [Pedagogical sciences], 71, 21-24 [in Ukrainian].
Litsentr, (2009). Onlain kataloh orhanizatsii, kulturnykh instytutsii [Online catalog of organizations, cultural institutions]. Retrieved from https://litcentr.in.ua/news/2020-08-31-12572 [in Ukrainian].
Linde Faas (2019). Come with me. London: Lemniscaat.
Lauren Child (2006). Ive won, no Ive won, no Ive won. London: Grosset & Dunlap.
Rojz, S., Chernjak, I. (2019). Dobrye vzroslenija: Ja idu segodnja v sadik [Good growing up: I'm going to kindergarten today]. Kiev: Knigolav [in Russian].
Zimakova, L. V. (2017). Vykhovannia komunikatyvno-movlennievykh motyviv doshkilnykiv [Education of communicative and speech motives of preschoolers]. Pedahohika ta psykholohiia [Pedagogy and psychology], 56, 136-148 [in Ukrainian].
Zaitseva, L. I., Kazantseva, L. I., & Havrysh, N. V. ta in. (2015). Teoriia ta praktyka doshkilnoi osvity v suchasnykh eksperymentalnykh doslidzhenniakh [Theory and practice of preschool education in modern experimental research]. Kharkiv: Disa plius [in Ukrainian].
Zimakova, L., & Kovalevska, N. (2018). Pidhotovka maibutnikh vykhovateliv do movlennievoi sotsializatsii ditei doshkilnoho viku zasobamy teatralnoho mystetstva [Preparation of future educators for speech socialization of preschool children by means of theatrical art]. Pedahohichni nauky [Pedagogical sciences], 71, 70-74 [in Ukrainian].
Zimakova, L. V. (2016). Suchasna dytiacha knyha u komunikatyvno-movlennievomu rozvytku dytyny [Modern children's book in the communicative and speech development of the child]. Pedahohika ta psykholohiia [Pedagogy and psychology], 54, 84-96 [in Ukrainian].