ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ЗАСІБ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ: АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ Й ОЦІНКА ВИКОРИСТАННЯ

Автор(и)

  • O. KORNOSENKO
  • V. BONDARENKO
  • M. BONDARENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.26.227559

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології, вчителі фізичної культури, освіта

Анотація

Мета авторів – з’ясувати актуальні проблеми впровадження ІКТ у практику фізичного виховання закладу загальної середньої освіти, здійснити оцінку їх використання учителями. Методом аналізу науково-методичної літератури з’ясовано сутність понять «інформація», «комунікація» «інформаційно-комунікаційні технології», розроблено класифікацію засобів ІКТ. На основі експериментальних методів: опитування, анкетування, педагогічне спостереження з’ясовано частоту використання засобів: презентація, відеоматеріали, фітнес-гаджети, додатки смартфону, хмарні технології учителями фізичної культури, виявлено кореляцію між віком та їх стажем роботи.

Посилання

Busel, V. T. (Comp.) (2009). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [Large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. Kyiv; Irpin: Perun [in Ukrainian].

Informatsiia [Information]. Retrieved from http://uk.wikipedia.org/wiki [in Ukrainian].

Dybinchyk, A. (2001). Fizychna kyltypa: vppovadzhuiemo suchasni texnolohii [Physical culture: we introduce modern technologies]. Fizychne vyxovannia v shkoli [Physical education at school], 24, 13-17 [in Ukrainian].

Hrynchyshyn, D. H., & Serbenska, O. A. (Comps.). (2008). Slovnyk paronimiv ukrainskoi movy [Dictionary of paronyms of the Ukrainian language]. Kyiv: Osvita [in Ukrainian].

Kononenko, N. (2009). Multymedia na urokakh khimii [Multimedia in chemistry lessons]. Biolohiia i khimiia v shkoli [Biology and chemistry at school], 4, 38-39 [in Ukrainian].

Morze, N. V. (2004). Metodyka navchannia informatyky [Methods of teaching computer science]: navchalnyi posibnyk. Kyiv: Navchalna knyha [in Ukrainian].

Nazarenko, V. (2016). Perevahy i perspektyvy vykorystannia khmarnykh tekhnolohii u navchalno-vykhovnomu protsesi [Advantages and prospects of using cloud technologies in the educational process]. Nova pedahohichna dumka [New pedagogical thought], 4, 97-99. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2016_4_25 [in Ukrainian].

Oliinyk, O. (2004). Pro traktuvannia poniattia “pedahohichna tekhnolohiia” [On the interpretation of the concept of "pedagogical technology"]. Ridna shkola [Native school], 2, 16-19 [in Ukrainian].

Osipov, G. V. (Ed.). (1998). Sociologicheskii jenciklopedicheskii slovar [Sociological encyclopedic dictionary]. Moskva: INFRA-M-NORMA [in Russian].

Pro informatsiiu [About information]: Zakon Ukrainy № 2658-XII vid 02.10.92. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/term/11563:5953 [in Ukrainian].

Pro Natsionalnu prohramu informatyzatsii [About the National Informatization Program]: Zakon Ukrainy № 74/98-VR vid 4 liutoho 1998 roku. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/74/98%D0%B2%D1%80 [in Ukrainian].

Pro Kontseptsiiu Natsionalnoi prohramy informatyzatsii [About the Concept of the National Informatization Program]: Zakon Ukrainy № 75/98-VR vid 4 liutoho 1998 roku. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/75/98-%D0%B2%D1%80 [in Ukrainian].

Pro osnovni zasady rozvytku informatsiinoho suspilstva v Ukraini [On the basic principles of information society development in Ukraine]: Zakon Ukrainy № 537-V vid 09.01.2007 r. Retrieved from http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/537 [in Ukrainian].

Sharkov, F. I. (2002). Osnovy teorii kommunikacii [Basics of communication theory]: uchebnoe posobie. Moskva: Socialnye otnosheniia: Perspektiva [in Russian].

Shvachych, H. H., Tolstoi, V. V., & Petrechuk, L. M. (2017). Suchasni informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii [Modern information and communication technologies]: navchalnyi posibnyk. Dnipro: NMetAU [in Ukrainian].

Trainev, V. A., & Trainev, I. V. (2008). Informacionnye kommunikacionnye pedagogicheskie tehnologii (obobshhenija i rekomendacii) [Information communication pedagogical technologies (generalizations and recommendations)]: uchebnoe posobie. Moskva: Dashkov i K [in Russian].

Vyshnevska, N. (2014). Holovni tendentsii reformuvannia shkilnoi osvity v krainakh svitu v 80-90-kh rokakh XX stolittia [The main trends in the reform of school education in the world in the 80-90s of the twentieth century]. Nova pedahohichna dumka [New pedagogical thought], 1, 10-15. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2014_1_4) [in Ukrainian].

Zagvjazinskij, V. I. (1987). Pedagogicheskoe tvorchestvo uchitelja [Teacher's pedagogical creativity]: monografija. Moskva: Pedagogika [in Russian].

Zaharova, I. G. (2003). Informacionnye tehnologii v obrazovanii [Information technology in education]: uchebnoe posobie. Moskva: Akademia [in Russian].

Zamoshnikova, O. V. (2008). Novye informacionnye tehnologii v obrazovanii [New information technologies in education]. Novye informacionnye tehnologii v obrazovanii [New information technologies in education]: materialy mezhdunar. nauch.-prakt. konf. (Is. 2, pp. 78-83). Ekaterinburg: Ros. gos. prof.-ped. un-t [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-07

Як цитувати

KORNOSENKO, O., BONDARENKO, V., & BONDARENKO, M. (2021). ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ЗАСІБ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ: АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ Й ОЦІНКА ВИКОРИСТАННЯ. Витоки педагогічної майстерності, (26), 114–119. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.26.227559

Номер

Розділ

Статті