ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ ПРОФЕСІЙНОЇ АДАПТАЦІЇ УЧИТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • N. KUZMENKO
  • I. PROTSENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.26.227581

Ключові слова:

первинна адаптація, вторинна адаптація, професійна адаптація, заклади середньої освіти, молоді фахівці

Анотація

Стаття присвячена теоретичному обґрунтуванню адаптації молодих вчителів до професійної діяльності загальноосвітніх шкіл. У представленому дослідженні використовується сукупність взаємопов'язаних методів: теоретичний (аналіз педагогічної, психологічної літератури та навчальних матеріалів для визначення реального стану підготовки майбутніх учителів середньої освіти);емпіричні (анкетування, опитування та інтерв’ю. Результати опитування оброблялись шляхом аналізу відповідей респондентів, що дозволяє розрахувати та оцінити рівень соціально-психологічної адаптації майбутніх учителів ЗЗСО. У процесі роботи був використаний комплекс методів дослідження: теоретичні: аналіз філософської, управлінської, психолого-педагогічної вітчизняної та зарубіжної педагогічної літератури за темою дослідження для з’ясування стану розробленості проблеми; синтез, систематизація, порівняння, узагальнення й моделювання науково-теоретичного матеріалу для вивчення сутності і змісту професійної адаптації вчителів.

Посилання

Belan, T. H. (2019). Osoblyvosti profesiinoi adaptatsii molodoho vchytelia tekhnolohii do umov pedahohichnoi diialnosti [Features of professional adaptation of a young teacher of technology to the conditions of pedagogical activity]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky [Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences], 120. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/j-pdf/VchdpuP_2019_120_26.pdf [in Ukrainian].

Binytska, K. (2018). Tendentsii rozvytku profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi osvity u krainakh Skhidnoi Yevropy [Trends in the development of professional training of future primary school teachers in Eastern Europe]. Ternopil. Retrieved from http://tnpu.edu.ua/naukova-robota/docaments-download/d-58-053-01/Binytska_dys.pdf [in Ukrainian].

Chepeliuk, A. (2015). Metody navchannia yak odna iz skladovykh u formuvanni psykholoho-pedahohichnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia fizychnoi kultury [Teaching methods as one of the components in the formation of psychological and pedagogical competence of the future teacher of physical culture)]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 15 Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport) [Scientific journal of the National Pedagogical University named after MP Драгоманова. Series 15: Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sports)], 5 (1). Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_015_2015_5% 281%29__84 [in Ukrainian].

Khodatska, O. (2019). Dosvid roboty «shkoly molodoho vchytelia» yak formy profesiinoho rozvytku pedahoha [The experience of the "school of a young teacher" as a form of professional development of a teacher]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [The origins of pedagogical skills], 23. Retrieved from file:///C:/Users/%D0%94%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%88%D0%BD%D0%B8%D0%B9/Downloads/183283-410352-1-PB.pdf [in Ukrainian].

Kilova, H. (2018). Formy i vydy adaptatsii pedahohichnykh pratsivnykiv v zahalnoosvitnomu navchalnomu zakladi [Forms and types of adaptation of teachers in a secondary school]. Teoriia ta metodyka upravlinnia osvitoiu [Theory and methods of education management], 9. Retrieved from http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/metod_upr_osvit/v_9/20.pdf [in Ukrainian].

Luchenko, O. (2015). Dezadaptatsiia vchyteliv-pochatkivtsiv yak psykholohopedahohichna problema profesiinoi osvity v Yaponii [Disadaptation of beginning teachers as a psychological and pedagogical problem of professional education in Japan]. Pedahohika ta psykholohiia [Pedagogy and psychology], 50, 231-341. Retrieved from http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=znpkhnpu_ped_2015_50_27 [in Ukrainian].

Martynenko, S., & Zamiatna, O. (2016). Retrospektyvnyi analiz problemy profesiinoi adaptatsii vchytelia pochatkovoi shkoly v Ukraini [Retrospective analysis of the problem of professional adaptation of primary school teachers in Ukraine]. Molodyi vchenyi [Young scientist], 8 (35). Retrieved from http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2016/8/81.pdf [in Ukrainian].

Mikheienko, O. (2016). Teoretychni i metodychni osnovy profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv zi zdorovia liudyny do zastosuvannia zdorovia zmitsniuvalnykh tekhnolohii [Theoretical and methodical bases of professional training of future specialists in human health to the application of health-strengthening technologies]. (D diss.). Kharkiv [in Ukrainian].

Moseichuk, Yu., & Kurnyshev, Yu. (2020). Pedahohichni umovy adaptatsii maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do profesiinoi diialnosti v zakladakh zahalnoi serednoi osvity [Pedagogical conditions of adaptation of future teachers of physical culture to professional activity in general secondary education institutions]. Innovatsiina pedahohika [Innovative pedagogy], 22, 4, 150-153. Retrieved from http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2020/22/part_4/32.pdf [in Ukrainian].

Ogienko, O., Lytovchenko, I., Lavrysh Y., & Lukianenko, V. (2020). How to Teach Grammar to Adult ESP Learners at Technical University More Communicatively: Task-Based Approach. Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences, 7 (1), 54-71 doi.org/10.4995/muse.2020.12419.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-07

Як цитувати

KUZMENKO, N., & PROTSENKO, I. (2021). ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ ПРОФЕСІЙНОЇ АДАПТАЦІЇ УЧИТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. Витоки педагогічної майстерності, (26), 136–141. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.26.227581

Номер

Розділ

Статті