ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ПІЛОТІВ-ІНСТРУКТОРІВ ЦИВІЛЬНОЇ АВІАЦІЇ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.26.227640Ключові слова:
професійна підготовка, компетентність, пілоти-інструктори, цивільна авіаціяАнотація
У статті виконано теоретичне узагальнення та вирішено наукове завдання щодо професійної підготовки пілотів-інструкторів цивільної авіації в Україні. У пошуках визначення теоретичних засад професійної підготовки пілотів-інструкторів цивільної авіації в Україні, здійснено аналіз базових понять: професійна підготовка, компетентність. Зазначено, що дослідження діяльності пілотів-інструкторів цивільної авіації та недоліки фахової підготовки пілотів-інструкторів актуалізують пошук шляхів розв’язання проблеми безаварійної роботи авіаційного транспорту, дотримання відповідних стандартів підготовки пілотів-інструкторів цивільної авіації, підвищення їх конкурентоспроможності.
Посилання
Are you ready for the new normal? (2020). CAE. Retrieved from https://www.cae.com/cae-pilot-demand-outlook-2020/.
Babanskii, Iu. K. (1977). Optimizatciia protcessa obucheniia: Obshchedidakticheskii aspekt [Optimization of the learning process: Aspect]. Moskva: Pedagogika [in Russian].
Batyshev, S. Ia. (Comp.). (1999). Entciklopediia professionalnogo obrazovaniia [Encyclopedia of Vocational Education]: v 3 t. (Vol 2). Moskva: APO [in Russian].
Bespalko, V. P., & Tatur Iu. G. (1989). Sistemno-metodicheskoe obespechenie uchebno-vospitatelnogo protcessa podgotovki spetcialista [Methodical provision of the educational process of training a specialist]. Moskva: Vysshaia shkola [in Russian] [in Russian].
Bilodid, I. K. (Ed.). (1978). Slovnyk ukrainskoi movy [Dictionary of the Ukrainian language]: [v 11 t.] (Vol 9). Kyiv: Nauk. dumka. Retrieved from http://irbisnbuv.gov.ua/ulib/item/UKR0001610 ([in Ukrainian].
Blauberg, I. V., & Iudin, E. G. (1973). Stanovlenie i sushchnost sistemnogo podkhoda [Development and essence of the systematic approach]. Moskva: Znanie [in Russian].
Dranko, A. A. (2018). Formuvannia profesiinoi vzaiemodii maibutnikh pilotiv tsyvilnoi aviatsii u protsesi nazemnoi praktychnoi pidhotovky [Formation of professional interaction of future civil aviation pilots in the process of ground practical training]. (PhD diss.). Kropyvnytskyi. Retrieved from http://virtuni.education.zp.ua/info_cpu/sites/default/files/%20%D0%94%D0%B8%D1%81%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F.pdf/ [in Ukrainian].
Ilina, T. (1972). Strukturno-sistemnyi podkhod k organizatcii obucheniia [Systematic approach to the organization of training]. Moskva: Pedagogika [in Russian].
Kairov, I. A. (Ed.). (1966). Pedagogicheskaia entciklopediia [Educational Encyclopedia]: v 3 t. (Vol 3). Moskva: Sov. Entciklopediia [in Russian].
Kernytskyi, O. M. (2005). Metodyka formuvannia psykholohichnoi hotovnosti kursantiv-lotchykiv do lotnoi diialnosti [Methodology of formation of psychological readiness of cadets-pilots for flight activity]. (Extended abstract of PhD diss.). Kharkiv [in Ukrainian].
Khatuntseva, S. M. (2004). Pedahohichni umovy adaptatsii vykladacha pochatkivtsia do profesiino-pedahohichnoi diialnosti u vyshchomu navchalnomu zakladi [Pedagogical conditions of adaptation of the beginner's teacher to vocational and pedagogical activities in the higher educational institution]. (PhD diss.). Kharkiv [in Ukrainian].
Lednev, V. S. (2002). Nauchnoe obrazovanie: razvitie sposobnostei k nauchnomu tvorchestvu [Scientific Education: Development creative scientific abilities]. Moskva: MGAU [in Russian].
Makarov, R. N., Rubetc M. I., Nedelko, S. N., & Bamburkin, A. P. (2005). Aviatcionnaia pedagogika [Aviation pedagogics]: uchebnik. Moskva; Kirovograd: MNAPChAK: GLAU [in Russian].
Moskalenko, O. I. (2013). Vyznachennia sutnosti profesiinoi pidhotovky lotnoho skladu [Determination of the essence of professional training of flight staff]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of the formation of creative personality in higher and secondary schools], 28, 250-255 [in Ukrainian].
New Statistics Show the Impact of Covid-19 on Pilot Training. (2020). Aviationpros. Retrieved from https://www.aviationpros.com/education-training/flight-training/press-release/21162004/flightlogger-new-statistics-show-the-impact-of-covid19-on-pilot-training.
Ovcharuk, O. V. (Ed.). (2004). Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy [Competency based approach in modern education : world wide experience and Ukrainian prospects]. Kyiv: K.I.S. [in Ukrainian].
Semychenko, V. A. (2007). Problemy i priorytety profesiinoi pidhotovky [Problems and priorities of professional training]. Pedahohichnyi dyskurs [Pedagogical Discourse], 1, 119-127 [in Ukrainian].
Semichenko, V. A. (1992). Kontceptciia tcelostnosti i ee realizatciia v pro-fesionalnoi podgotovke budushchikh uchitelei [Concept of Integrity and its implementation in the professional training of future teachers]. (D diss.). Kiev [in Russian].
Sharlovych, Z. P. (2015). Formuvannia profesiino-pedahohichnoi kompetentnosti medychnykh sester simeinoi medytsyny v protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of professional and pedagogical competence of nurses of family medicine in the process of professional training]. (PhD diss.). Zhytomyr [in Ukrainian].
Zahrebelna, L. V. (2005). Pedahohichni umovy pidhotovky maibutnikh menedzheriv u ekonomichnykh navchalnykh zakladakh [Pedagogical conditions for training of future managers in economical educational institutions]. In I. A. Ziaziun (Ed.), Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy [Modern information technologies and innovative methods of training of specialists : methodology, theory, experience, problem]: zb. nauk. prats (Is. 8). Kyiv; Vinnytsia: Planer [in Ukrainian].