ТРУДОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ЗАСІБ ВИХОВАННЯ ЧУЙНОСТІ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.26.227648Ключові слова:
заклад дошкільної освіти, трудове виховання, трудова діяльність, моральне виховання, праця у природі, чуйністьАнотація
Порушується питання трудового виховання у площині його ролі як чинника виховання чуйності у дітей дошкільного віку. Екстраполюється досвід українського народу щодо залучення дітей з ранніх років до праці з об’єктами живої природи (догляд за домашніми тваринами і рослинами). Наголошується на необхідності залучення дошкільників усіх вікових груп у ЗДО до праці у природі, яка привчає піклуватися про кімнатні рослини та мешканців куточка живої природи. Доведено, що нерозривність взаємозв’язку трудового і морального виховання дає позитивні результати з виховання чуйності у дітей дошкільного віку. Проаналізовано види трудових операцій з урахуванням сезонності, у яких малюки беруть активну участь.
Посилання
Brezhnieva O. (Ed.). (2015). Rozumne vykhovannia suchasnykh doshkilniat [Smart education of modern preschoolers]: metodychnyi posibnyk. Kyiv: Slovo [in Ukrainian].
Litichenko, O. D. (2017). Trudove vykhovannia ditei doshkilnoho viku na storinkakh pedahohichnykh zhurnaliv [Labor education of preschool children on the pages of pedagogical magazines]. Molodyi vchenyi [A young scientist], 2, 58-61 [in Ukrainian].
Lokhvytska, L. V. (2012). Pro deiaki aspekty rozvytku moralnosti u stanovlenni osobystosti doshkilnyka [On some aspects of the development of morality in the formation of the personality of the preschooler]. Redaktsiina kolehiia [Editorial board], 149-150 [in Ukrainian].
Lukashova, Yu., & Hnizdilova O. (2019). Problema trudovoho vykhovannia ditei doshkilnoho viku v istoryko-pedahohichnii retrospektyvi [The problem of labor education of preschool children in historical and pedagogical retrospect]. Pedahohichni nauky [Pedagogical sciences], 74, 94-98 [in Ukrainian].
Lutfullin, V. (2016). Yednist moralnoho i trudovoho vykhovannia u tsilisnomu pedahohichnomu protsesi [The unity of moral and labor education in a holistic pedagogical process]. Pedahohichni nauky [Pedagogical sciences], 65, 47-52 [in Ukrainian].
Makarenko, A. S. (1954). Tvory [Writings]: v 7 v. (Vol. 4). Kyiv: Rad. shkola [in Ukrainian].
Ponimanska, T. I. (2013). Doshkilna pedahohika [Preschool pedagogy]: pidruchnyk. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].
Reipolska, O. (Ed.). (2015). Formuvannia bazovykh yakostei osobystosti ditei starshoho doshkilnoho viku v DNZ [Formation of basic personality qualities of older preschool children in secondary schools]: monohrafiia. Kharkiv: Drukarnia Madryd [in Ukrainian].
Shaparenko, Kh. A. (2014). Suchasni pidkhody do trudovoho vykhovannia ditei doshkilnoho viku [Modern approaches to labor education of preschool children]. Naukovi zapysky [Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. MP Drahomanova]. Seriia: Pedahohichni ta istorychni nauky [Scientific notes [National Pedagogical University. MP Dragomanova]. Series: Pedagogical and historical sciences], 116, 238-243 [in Ukrainian].
Stelmakhovych, M. H. (1997). Ukrainska narodna pedahohika [Ukrainian folk pedagogy]. Kyiv: IZMN [in Ukrainian].