ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ КЕРІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ДО АНТИКРИЗОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ У ПРОЦЕСІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2020.26.227656Ключові слова:
менеджмент, антикризовий менеджмент, методика, керівник закладу загальної середньої освіти, підвищення кваліфікації, експериментАнотація
У статті здійснено покроковий аналіз експериментальної перевірки готовності керівників закладів загальної середньої освіти до антикризового менеджменту у процесі підвищення кваліфікації. Підсумовано, що педагогічний експеримент з метою діагностування готовності керівників закладів загальної середньої освіти до антикризового менеджменту складався з трьох послідовних етапів: діагностичного, констатувального та формувального. Проаналізовано теоретичні дослідження загальних проблем управління. Описано процедуру добору тестових методик, які використовувалися для встановлення стану готовності керівників закладів загальної середньої освіти до антикризового менеджменту у процесі підвищення кваліфікації. З'ясовано, що кожний засіб діагностики, тобто вимірювання, повинен відповідати критеріям оцінки якості, найважливішими з яких є: об’єктивність, надійність, валідність, точність. Репрезентовано цифрові результати констатувального експерименту.
Посилання
Alfimov, V. (2011). Formuvannia akmeolohichnoi kultury kerivnykiv zahalnoosvitnik hshkil. [Formation of acmeological culture of heads of secondary schools]. Ridna shkola [Native school], 4-5, 57-58 [in Ukrainian].
Kabanova, T. A., & Novikov, V. A. (2010). Testirovanie v sovremennoi shkole [Testing in modern education]. Moskva [in Russian].
Karpenko, O. A. (2006). Osnovy antykryzovoho upravlinnia [Fundamentals of crisis management]: navch.-metod. posib. Kyiv: Vyd-vo NADU [in Ukrainian].
Koroliuk, S. V. (2006). Rozvytok upravlinskoi kultury kerivnyka zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu v protsesi pidvyshchennia kvalifikatsii [Development of managerial culture of the head of a secondary school in the process of professional development]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Koroliuk, S. (2005). Kerivnytstvo ZNZ: problema vyboru upravlinskykh tekhnolohii [ZNZ management: the problem of choosing management technologies] Upravlinnia osvitoiu [Managementofe ducation], 21, 10-13 [in Ukrainian].
Matukova, H. I. (2011). Formuvannia osnov konkurentospromozhnosti fakhivtsia sfery upravlinnia v protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of the foundations of competitiveness of a management specialist in the process of professional training]. Pedahohika vyshchoi ta serednoi shkoly [Higher and secondary school pedagogy], 33, 141-149 [in Ukrainian].
Melnyk, V. K. (2003). Pidvyshchennia upravlinskoi kvalifikatsii kerivnyka zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu v systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity [Improving the managerial skills of the head of a secondary school in the system of postgraduate pedagogical education]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Pro osvitu [About education]: ZakonUkrainy № 2145-VIII vid 5.09.2017 r. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy [Informationfrom the Supreme Council of Ukraine], 38-39, 380 [in Ukrainian].
Sorochan, T. M. (2005). Pidhotovka kerivnykiv shkil do upravlinskoi diialnosti: teoriiatapraktyka [Preparation of school principals for managerial activity: theory and practice]: monohrafiia. Luhansk: Znannia [in Ukrainian].
Zubiak, R. M. (2010). Upravlinnia yakistiu pidvyshchennia kvalifikatsii kerivnykiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv silskoi mistsevosti [Quality management of advanced training of heads of secondary schools in rural areas]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].