ІНТЕРПРЕТАЦІЯ ХОРОВОГО ТВОРУ ЯК КРЕАТИВНА СКЛАДОВА В СИСТЕМІ ЧИННИКІВ ВИКОНАВСКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА - МУЗИКАНТА

Автор(и)

  • T. BAGRIY

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.27.246975

Ключові слова:

виконавська майстерність, майбутній педагог-музикант, творчість, креативність, інтерпретація

Анотація

Розглянуто проблему виконавської підготовки майбутнього педагога-музиканта. Проаналізовано погляди науковців щодо визначення поняття «виконавство», «виконавська майстерність».  Виділено в структурі виконавської майстерності уміння інтерпретації, як креативної ознаки особистості педагога-музиканта. Охарактеризовано сутність понять «творчість» та «креативність». Вказано ключові положення теорії і практики інтерпретаційної  діяльності майбутнього педагога музиканта. Визначено етапи створення інтерпретації хорового твору. Висвітлено особливості формування інтерпретаційних здібностей, зокрема, виокремлено ескізне вивчення творів, як однієї із форм аналітико-синтетичної діяльності студента. З’ясовано, що музична інтерпретація є  ключовим аспектом виконавської діяльності майбутнього педагога-музиканта.

Посилання

Barsukova, N. S. (2015). Pedahohichni umovy formuvannia vykonavskoi maisternosti maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva [Pedagogical conditions of formation of performing skill of the future teacher of musical art]. (Extended abstract of PhD diss). Melitopol [in Ukrainian].

Chen, Bo (2017). Formuvannia hotovnosti maibutnoho vchytelia muzyky do vykonavsko-interpretatsiinoi diialnosti u protsesi instrumentalnoho navchannia [Formation of readiness of the future music teacher for performing-interpretive activity in the process of instrumental training]. (PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Holdenveizer, A. (1990). Sovety pedahoha-pianista [Pianist teacher's advice]. In Pianysty rasskazivaiut [The pianists tell] (Is. 1, pp. 119-132). Moskva [in Russian].

Hopkalo, T. P. (2011). Formuvannia vokalno-khorovykh vmin yak osnovy khudozhno-vykonavskoi maisternosti uchniv [Formation of vocal and choral skills as the basis of artistic and performing skills of students]. Naukova skarbnytsia osvity Donechchyny [Scientific treasury of education of Donetsk region], 1 (8), 60-63 [in Ukrainian].

Khliebnikova, O. V. (2001). Formuvannia dosvidu muzychno-vykonavskoi diialnosti u studentiv vuziv kultury [Formation of experience of musical-performing activity at students of high schools of culture]. (Extended abstract of PhD diss). Kyiv [in Ukrainian].

Kohan, H. M. Muzikalnoe ispolnytelstvo i eho problemy [Musical performance and its problems]. Retrieved from https://fdstar.com/2495-muzykalnoe_ispolnitelstvo_i_ego_problemy.html [in Russian].

Korzun, V. V. (2014). Khudozhnia interpretatsiia muzychnykh tvoriv yak vyshchyi shchabel vykonavskoi maisternosti [Artistic interpretation of musical creastion as the highest step of the performing skills]. Naukovi zapysky Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. M. P. Drahomanova. Pedahohichni ta istorychni nauky [Scientific Notes of the National Pedagogical University IM. M. P. Dragomanova. Pedagogical and historical sciences], 120, 74-79 [in Ukrainian].

Krechko, M. (1970). Do vershyn khorovoho mystetstva [To the top of choral art]. Muzyka [Music], 4, 2 [in Ukrainian].

Sveshchynska, N. V. (2014). Formuvannia vykonavskoi maisternosti maibutnoho pedahoha-instrumentalista [Formation of performing skills of the future teacher-instrumentalist]. Naukovi zapysky KDPU. Pedahohichni nauky. [Scientific notes of the KDPU. Pedagogical Sciences], 133, 173-179 [in Ukrainian].

Stukalenko, Z. (2012). Khudozhno-pedahohichna problema muzychno-vykonavskoi maisternosti [Artistic and pedagogical problem of musical and performing skills ]. Naukovi zapysky KDPU. Pedahohichni nauky. [Scientific notes of the KDPU. Pedagogical Sciences], 103, 290-295 [in Ukrainian].

Telehyna, N. O. (2014). Metodika razvitiia umenii khudozhestvennoi interpretatcii muzykalnykh proizvedenii u studentov vuzov iskusstv v protcesse fortepiannoi podgotovki [Methods of developing the skills of artistic interpretation of musical works among students of art universities in the process of piano training]. Retrieved from https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=13983 [in Russian].

Valkevych, R. (2012). Pytannia stsenichno-vykonavskoi pedahohiky [Questions of stage and performance pedagogy]. Naukovi zapysky KDPU. Pedahohichni nauky [Scientific notes of the KDPU. Pedagogical Sciences], 112, 33-43 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-13

Як цитувати

BAGRIY, T. (2021). ІНТЕРПРЕТАЦІЯ ХОРОВОГО ТВОРУ ЯК КРЕАТИВНА СКЛАДОВА В СИСТЕМІ ЧИННИКІВ ВИКОНАВСКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА - МУЗИКАНТА. Витоки педагогічної майстерності, (27), 10–15. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.27.246975

Номер

Розділ

Статті