ЗМІСТ І МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ В СЕРЕДНІХ ШКОЛАХ ЗАХІДНОЇ УКРАЇНИ (ДРУГА ПОЛОВИНА XIX – ПОЧАТОК XX СТОЛІТТЯ)

Автор(и)

  • N. VYKHRUSHCH

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.27.247026

Ключові слова:

німецька мова, зміст, навчальний план, методи, підручник

Анотація

Стаття присвячена аналізу змісту та методики викладання німецької мови в загальноосвітніх школах Західної України другої половини XIX - початку XX століття. Узагальнено позитивний історичний досвід Західної України у викладанні німецької мови, визначено особливості змісту та методики викладання німецької мови в загальноосвітніх школах у цей період та обґрунтовано важливість досліджень українських учених, освітян та методистів з метою вдосконалення змісту шкільної освіти в сучасних умовах. Для підвищення ефективності викладання німецької мови використовувались різні типи вправ: пояснювальне читання, читання фрагментів прозових та поетичних творів минулого з усним та письмовим переказом, усний та письмовий переклад, переписування з підручника, пояснювальні диктанти, вивчення віршів та фрагментів з прози та написання їх з пам’яті на уроках, граматичні та лексичні тести. Особливої уваги заслуговують думки про щоденне вивчення німецької мови, що граматичний матеріал не може лежати в основі вивчення німецької мови і повинен використовуватися для пояснення незрозумілих структур у текстах.

Посилання

Aliskevych, A., & Gamchykevych, R. (1914). German exercises for the second grade of secondary schools. Lviv.

Chekhovsky, D. (1892). Attention to textbooks 1) Exercises by German-Petelenets-Kalitovsky, 2) Latin exercises by Samolevich-Soltysik-Tseglinsky, 3) Latin grammar by Samolevich Tseglinsky. Uchytelʹ, 16-17, 273-276.

German, L., & Petelenz, K. (1889). German exercises for the first grade of secondary schools. Lviv.

German, L., & Petelenz, K. (1892). German exercises for the fourth grade of secondary schools. Lviv.

German, L., & Petelenz, K. (1898). German exercises for the first grade of secondary schools. Lviv.

German, L., & Petelenz, K. (1901). German exercises for the third grade of secondary schools. Lviv.

German, L., & Petelenz, K. (1910). German exercises for the first grade of secondary schools. Lviv.

German, L., & Petelenz, K. (1910). German exercises for the second grade of secondary schools. Lviv.

Introduction to the German language for the third grade of public schools. (1892). Lviv.

Ippoldt, J. (1904). Nauka języka niemieckiego w klasach wyższych naszych szkół srednich. Muzeum. Zeszyt, 4, 335-344.

Kokurenych, O. (1896). On teaching the German language in the third grade of public schools. Uchytelʹ, 16-17, 245-251.

Pachovsky, M. (1909). How much can you use the latest curriculum for the German language teaching language of instruction. Nasha shkola, 1-2, 51-61.

Salio, L. (1909). Teaching the German language in secondary schools and textbooks for it: the older Dr. Petelenz - Dr. Werner (1890-94) and the present Ippoldt et Stylo (1905-1909). Nasha shkola, 3-4, 98-111.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-13

Як цитувати

VYKHRUSHCH, N. (2021). ЗМІСТ І МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ В СЕРЕДНІХ ШКОЛАХ ЗАХІДНОЇ УКРАЇНИ (ДРУГА ПОЛОВИНА XIX – ПОЧАТОК XX СТОЛІТТЯ). Витоки педагогічної майстерності, (27), 50–53. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.27.247026

Номер

Розділ

Статті