ІСТОРІОГРАФІЯ РОЗВИТКУ НЕПЕРЕРВНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО РОБОТИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ В УКРАЇНІ (КІНЕЦЬ ХХ – ПОЧАТОК ХХІ СТ.)
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.27.247049Ключові слова:
джерело, педагогічна історіографія, трансформація ідей, розвиток, неперервна підготовка вчителів, історія інклюзивного навчанняАнотація
У статті проаналізовано погляди науковців щодо означеної проблеми дослідження. Зазначено, що досліджувана нами проблема розвитку неперервної підготовки вчителів початкової школи до роботи в умовах інклюзивного навчання становить певну хронологічну послідовність трансформацій різноманітних візій. На основі аналізу в історіографічному вимірі опрацьовані джерела узагальнено у дві групи: неперервна підготовка вчителів в Україні з кінця ХХ ст. до теперішнього часу; історія інклюзивного навчання в Україні з кінця ХХ ст. до теперішнього часу.
Посилання
Berehova, M. I. (2019). Dydaktyko-praktychna pidhotovka maibutnikh korektsiinykh pedahohiv do roboty v umovakh osvitnoho inkliuzyvnoho prostoru [Didactic and practical training of future correctional teachers to work in an inclusive educational space]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Berezivska, L. D. (2021). Poniatiino-terminolohichnyi aparat istorii osvity yak skladnyka pedahohichnoi nauky kriz pryzmu yevropeiskykh vymiriv: novi frontyry [Conceptual and terminological apparatus of the history of education as a component of pedagogical science through the prism of European dimensions: new frontiers]. Vinnytsia: Nilan-LTD [in Ukrainian].
Borodina, O. S. (2014). Pidhotovka maibutnoho vchytelia osnov zdorovia do profesiinoi diialnosti v umovakh inkliuzyvnoho navchannia [Preparation of the future teacher of basics of health for professional activity in the conditions of inclusive training]. (Extended abstract of PhD diss.). Kharkiv [in Ukrainian].
Budnyk, O. B. (2015). Teoretychni i metodychni zasady profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do sotsialno-pedahohichnoi diialnosti [Theoretical and methodological principles of professional training of future primary school teachers for socio-pedagogical activities]. (D diss.). Zhytomyr [in Ukrainian].
Davydenko, H. V. (2015). Teoretyko-metodychni zasady orhanizatsii inkliuzyvnoho navchannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh krain Yevropeiskoho Soiuzu [Theoretical and methodological principles of the organization of inclusive education in higher educational institutions of the European Union]. (PhD diss). Kyiv [in Ukrainian].
Demchenko, I. I. (2016). Teoretychni i metodychni zasady pidhotovky maibutnoho vchytelia pochatkovykh klasiv do profesiinoi diialnosti v umovakh inkliuzyvnoi osvity [Theoretical and methodical bases of preparation of the future teacher of initial classes for professional activity in the conditions of inclusive education]. (D diss.). Uman [in Ukrainian].
Dichek, N. (2015). Retseptsiia v porivnialno-pedahohichnykh ta istoryko-pedahohichnykh doslidzhenniakh: metodolohichni aspekty [Reception in omparative pedagogical and historical pedagogical research]. Pedahohika i psykholohiia [Pedagogics and psychology], 2, 78-87 [in Ukrainian].
Dneprov, E. D. (1979). Sovetskaya literatura po istorii shkolyi i pedagogike dorevolyutsionnoy Rossii (1918-1977) [Soviet literature on school history and pedagogy of pre-revolutionary Russia (1918-1977)]: bibliogr. ukaz. Moskva: NII OP [in Russian].
Doronina, T. (2018). Istoriohrafichnyi opys problemy yak neobkhidnyi skladnyk istoryko-pedahohichnoho doslidzhennia [Historiographical description of the problem as a necessary component of historical and pedagogical research]. Pedahohichni nauky [Pedagogical sciences], 71, 83-88 [in Ukrainian].
Havrylenko, T. L. (2018). Dzherelna baza doslidzhennia rozvytku pochatkovoi osvity v Ukraini (1991–2001) [Source base for the study of the development of primary education in Ukraine (1991–2001)]. In Dzherela ta istoriohrafiia pro transformatsiini protsesy v osvitnomu prostori Ukrainy (1991–2017) [Sources and historiography on transformational processes in the educational space of Ukraine (1991–2017)]: zb. materialiv Vseukr. nauk.-prakt. seminaru (pp. 30-32). Kyiv [in Ukrainian].
Holubnycha, L.O. (2012). Klasyfikatsiia dzherel pedahohichnoi istoriohrafii [Classification of sources of pedagogical historiography]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of creative personality formation in higher and general education schools], 26, 30-37 [in Ukrainian].
Kolupaieva, A. A., & Taranchenko, O. M. (2016) Inkliuzyvna osvita: vid osnov do praktyky [Inclusive education: from basics to practice]: monohrafiia. Kyiv: TOV «ATOPOL» [in Ukrainian].
Kosova, K. O. (2013). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v umovakh inkliuzyvnoho navchannia [Preparation of future primary school teachers for the use of information and communication technologies in the conditions of inclusive education]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Myronova, S. P. (2007). Teoretyko-metodychni osnovy pidhotovky maibutnikh uchyteliv do korektsiinoi roboty v osvitnikh zakladakh dlia ditei z vadamy intelektu [Theoretical and methodological bases of preparation of future teachers for correctional work in educational institutions for children with intellectual disabilities]. (Extended abstract of D diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Sukhomlynska, O. V. (2003). Periodyzatsiia pedahohichnoi dumky v Ukraini: kroky do novoho vymiru [Periodization of pedagogical thought in Ukraine: steps to a new dimension]. Istoryko-pedahohichnyi protses: novi pidkhody do zahalnykh problem [Historical and pedagogical process: new approaches to general problems]. Kyiv: A.P.N. [in Ukrainian].