ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ ЯК АКТУАЛЬНИЙ НАПРЯМ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИ З ПІДЛІТКАМИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.27.247071Ключові слова:
підлітки, здоров’я, здоровий спосіб життя, формування здорового способу життя, стресостійкістьАнотація
Останнім часом проблема здоров’я зараховується світовою наукою до кола глобальних проблем. Наша країна потребує здорового покоління, а щоб цього досягти необхідно широко поширювати принципи здорового життя. Охорона і зміцнення здоров'я учнів стає одним із найбільш важливих завдань сучасної школи. Глобальні процеси, зокрема пандемія, внесли певні корективи у розуміння важливості дотримання та збереження здорового способу життя. У статті розглядається поняття здорового способу життя як один з напрямів психолого-педагогічної освіти. У роботі також представлено результати аналізу дослідження формування здорового способу життя учнів. Проаналізовано основні джерела виникнення та можливі наслідки. Поставлено перспективні завдання дослідження проблеми формування здорового способу життя.
Посилання
Boichuk, Yu. D. (Ed.). (2017) Zahalna teoriia zdorovia ta zdoroviazberezhennia [General Theory of Health and Preservation]: kolektyvna monohrafiia. Kharkiv: Vyd. Rozhko S. H. [in Ukrainian].
Iermolenko, S. P., & Tarasenko, N. V. (2016). Kvest yak innovatsiinyi metod formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia pidlitki [Quest as an innovative method of forming a healthy lifestyle of adolescents]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Pedahohichni nauky. Fizychne vykhovannia ta sport [Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University. Pedagogical sciences. Physical education and sports], 136, 76-78 [in Ukrainian].
Iudenok, V. M. (2018). Zdoroviazberezhennia uchniv osnovnoi shkoly u protsesi rozvytku rukhovykh navychok [Health of primary school students in the process of developing motor skills]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Pedahohichni nauky. Fizychne vykhovannia ta sport [Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University. Pedagogical sciences. Physical education and sports], 154 (2), 197-200 [in Ukrainian].
Kaznacheev, V. P. (1993). Teoretycheskye osnovy valeolohyy [Theoretical foundations of valeology]. Novosibirsk: Nauka [in Russian].
Kuznetsova, Z. M., & Pavlova, S. V. (2007). Teoretycheskye aspekty poniatyia «zdorove» [Theoretical aspects of the concept of "health". Cyberleninka. Retrieved from https://cyberleninka.ru/article/n/teoreticheskie-aspekty-ponyatiya-zdorovie [in Russian].
Leshchuk, N. O., Savych, Zh. V., & Holotsvan, O. A. (2016). Doroslishai na zdoroviia [Grow up to health]: navch.-metod.posib. Kyiv [in Ukrainian].
Myrovaia statystyka zdravookhranenyia: monytorynh sytuatsyy v oblasty zdravookhranenyia v kontekste. Tselei v oblasty ustoichyvoho razvytyia [World health statistics: monitoring the health situation in the context of the Sustainable Development Goals]. Ofytsyalnii sait OON. Retrieved from https://www.un.org/ru/sections/issues-depth/health/index.html [in Russian].
Tytarenko, V. M. (2018). Problema zdoroviazberezhennia uchniv: sohodennia ta dosvid [Student health issues: present and experience]. Molodyi vchenyi [A young scientist], 5.3 (57.3), 66-68 [in Ukrainian].