МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПЕДАГОГІКИ А.С. МАКАРЕНКА ТА ГУМАНІСТИЧНІ ОРІЄНТИРИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.27.247073Ключові слова:
гуманістичні орієнтири, філософські основи, світогляд, гуманістичні виміри, моральні цінностіАнотація
У статті висвітлюються методологічні джерела та гуманістичні орієнтири сучасної освіти. Представлені філософські основи педагогіки А.С. Макаренка та педагогічні ідеї Г.В. Мохненка. Показані нові підходи до усунення шкідливих звичок: паління, алкоголізму та наркоманії в сучасних умовах. Метою дослідження є виявлення і систематизація гуманістичних орієнтирів та вимірів, їх значення та перспективи в умовах сучасної освіти.
У наш час з’явилися нові виклики суспільства, які вимагають інших підходів до виховання в умовах поширення алкоголізму, паління та наркоманії. Важливим і цікавим досвідом є підходи Генадія Вікторовича Мохненка, педагога-новатора, засновника й керівника найбільшого дитячого реабілітаційного центру «Республіка Пілігрим» та мережі реабілітаційних центрів для дорослих.
Посилання
Berhson, A. (1994). Dva istochnika morali i religii [Two sources of morality and religion]. Moskva: Kanon [in Russian].
Bekh, I. D. (2003). Vykhovannia osobystosti [Education of personality]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
Hrynova, M. V. (2020). Do pytannia pro dytiachu pratsiu v Ukraini [On the issue of child labor in Ukraine]. In Tekhnolohii profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia: suchasni modeli i kompetentnisnyi dyskurs pedahohiky A. S. Makarenka [Technologies of professional training of future teachers: modern models and competence discourse of pedagogy AS Makarenko]: materialy XIX mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 3-7). Poltava: PNPU imeni V. H. Korolenka [in Ukrainian].
Istoriia Poltavskoho pedahohichnoho instytutu v osobakh [History of Poltava Pedagogical Institute in persons]: materialy konf., prysviachenoi 80-richnomu yuvileiu instytutu. (1995). Poltava: Klaryssa [in Ukrainian].
Makarenko, A. S. (1954a). Tvory [Writings] (Vol. 4). Kyiv: Radianska shkola [in Ukrainian].
Makarenko, A. S. (1954b). Tvory [Writings] (Vol. 5). Kyiv: Radianska shkola [in Ukrainian].
Mokhnenko, G. (2019). Nepedagogicheskaia poema [Non-pedagogical poem]. Kiev: Knigonosha [in Russian].
Nitcshe, F., Freid, Z., Fromm, E., Kamiu, A., & Sartr, Zh. P. (1990). Sumerki bogov [Twilight of the Gods]. Moskva: Politizdat [in Russian].
Shopengauer, A. (1992a). Svoboda voli i nravstvennosti [Freedom of will and morality]. Moskva: Respublika [in Russian].
Shopengauer, A. (1992b). Izbrannye proizvedeniia [Selected works]. Moskva: Prosveshchenie [in Russian].
Volovyk, V. I. (2011). Sotsialne buttia i sposib yoho isnuvannia [Social existence and the way of its existence]. Kulturolohichnyi visnyk [Cultural Bulletin], 27, 66-71 [in Ukrainian].