ВАЖЛИВІСТЬ ВПРОВАДЖЕННЯ МОДУЛЬНОГО ТЕСТУВАННЯ ОНЛАЙН ЯК ПЕДАГОГІЧНОГО ЗАСОБУ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОЦІНЮВАННЯ КОМПЕТЕНЦІЙ СТУДЕНТІВ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.27.247110Ключові слова:
рейтингова система оцінювання, майбутні фахівці, тестування, модульні контрольні роботи, ефективність методівАнотація
У статті досліджено багатоплановість проблеми тестування, теоретичні та методичні питання контролю учбової діяльності студентів в вузі як місце та суть тестування в загальній системі контролю, визначення видів тестування в практиці викладання іноземної мови, основні вимоги до тестування.
Розглядається тестова система оцінювання знань студентів за кредитно модульною системою . а також дослідження необхідностімодульного тестування як виду контролю учбово-пізнавальної діяльності студентів на заняттях з іноземної мови. Процес дослідження тестування з позицій оптимізації контролю якості учбового процесу в вузі зумовлює важливість рішення таких питань, як встановлення місця та суті тестування у загальній системі контролю, визначення видів тестування в практиці викладання іноземної мови, розкриття основних вимог до тестування.
Наводяться загальні положення про тестовий контроль , а також типи та методи конструювання завдань і можливість оцінювання рівня знань , умінь і навичок , рівня соціально особистісної цінності отриманих знань . Висвітлено методичні підходи та досвід конструювання стандартизованих тестів для комп’ютерного тестування професійної компетентності майбутніх фахівців. Розглянута класифікація типів тестів яка передбачає їх випробування, вибіркове використання або активне використання згідно профілю, можливостям та цілям навчання іноземній мові в кожному окремо взятому немовному вузі. Розглянуто проблемні питання, пов’язані з оцінюванням знань студентів при вивченні іноземної мови. Проаналізовано доцільність використання тестової форми контролю поточної успішності студентів. Представлено методику модульного контролю, яка базується на застосуванні тестової технології.
У статті проаналізовані погляди вчених з проблеми використання рейтингової системи оцінювання навчальних досягнень майбутніх фахівців; Обґрунтована доцільність використання тестування (під час поточного контролю знань) і модульних контрольних робіт із завданнями різного рівня складності (під час періодичного контролю знань) як ефективних методів оцінювання навчальних досягнень студентів; надані практичні рекомендації з їх складання та застосування.
У статті розроблено інструментарій для контролю якості навчання який потребує подальшого вивчення питань теорії та методики створення модульних тестів.
Посилання
Denisenko, S. I. (2010). Reyting kak kompleksnoe sredstvo kontrolya uchebnoy deyatelnosti studentov [Rating as a comprehensive means of monitoring the educational activities of students]. Innovatcii v obrazovanii [Innovation in education], 1, 86-95 [in Russian].
Kabanova, T. A., & Novikov, V. A. (2010). Testirovanie v sovremennom obrazovanii [Testing in modern education]: uchebnoe posobie. Moskva: Vyisshaya shkola [in Russian].
Kolmos, Almos, Fleming, Fink, & Lone, Krogh. (2004). The Aalborg PBL model – Progress, Diversity and Challenges. Aalborg University Press.
Nohrina, N. N. (2002). Sistema testovogo kontrolya [Test control system]. Vyisshee obrazovanie v Rossii [Higher education in Russia], 1,106-107 [in Russian].
Palomba, Catherine A., & Trudy, W. Banta. (2013). Assessment Essentials: Planning, Implementing, and Improving Assessment in Higher Education. San Francosco, Jossey-Bass.
Schapov, A., Tihomirova, N., Erishkov, S., & Lobova, T. (1995). Testovyiy kontrol v sisteme retstinga [Control technologies in the rating system]. Vyisshee obrazovanie v Rossii [Higher education in Russia], 3, 100-102 [in Russian].
Siveruk, A. I. (2015). Test v pedagogicheskih tehnologiyah [Test in pedagogical technologies]. Shkolnyie tehnologii [School technology], 2, 163-169 [in Russian].
Zaytsev, V. (2012). Diagnostiko-tehnologicheskoe upravlenie protsessom obucheniya [Diagnostic and technological management of the learning process]. Narodnoe obrazovanie [Public education], 8, 85-98 [in Russian].