ВИКОРИСТАННЯ ГРУПОВИХ МЕТОДІВ ПРИ НАВЧАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.27.247117Ключові слова:
групова робота, робота у малих групах, навчальні команди, інтерактивні методи навчанняАнотація
У статті розглядається питання організації групової роботи на заняттях з іноземної мови у вищій школі. Наголошується на перевагах роботи студентів у малих групах при вивченні іноземної мови. Охарактеризовано загальні моделі використання малих груп на заняттях з іноземної мови. Доведено, що використання роботи в малих групах на уроці іноземної мови сприяє подоланню мовних бар’єрів, усуненню сором’язливості та невпевненості. В умовах взаємонавчання та взаємодопомоги студенти втрачають страх перед неуспішністю та підвищують комунікативно-пізнавальну мотивацію. Обмінюючись роботою та інформацією, навчальна група може отримати знання, які окремий член групи не може отримати самостійно. Необхідні подальші дослідження щодо аналізу інтерактивних методів формування комунікативної компетентності студентів під час вивчення англійської мови.
Посилання
Amirahova, N. S. (2009). Vprovadzhennia interaktyvnykh tekhnolohii u protsesi navchannia inozemnykh mov [Introduction of interactive technologies in the process of learning foreign languages]. In Vykorystannia interaktyvnykh metodiv pry vykladanni movy ta literatury u serednikh ta vyshchykh navchalnykh zakladakh [The use of interactive methods in teaching language and literature in secondary and higher education]: materialy Mizhvuz. nauk.-prakt. konf. (pp. 54-57). Yevpatoriia: RVNZ «Krym. human. un-t» [in Ukrainian].
Brown, Н. D. (2000). Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. Pearson Education, Inc., 176-191.
Diachenko, V. K. (1991). Sotrudnichestvo v obuchenii: O kollektivnom sposobe uchebnoi raboty [Collaboration in Learning: On the Collective Way of Learning]: kniga dlia uchitelia. Moskva: Prosveshchenie [in Russian].
Fink, L. D. (2002). Beyond Small Groups: Harnessing the Extraordinary Power of Learning Teams. Team-based Learning: A Transformative Use of Small Groups. Westport, CT: Praeger Publishers, 3-26.
Halatsyn, K. O. (2012a). Osoblyvosti formuvannia komunikatyvnoi kultury studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [Features of formation of communicative culture of students of higher educational institutions]. Naukovyi visnyk VNU im. Lesi Ukrainky. Pedahohichni nauky [Scientific Bulletin of the University. Lesya Ukrainka. Pedagogical sciences], 8, 54-58 [in Ukrainian].
Halatsyn, K. O. (2012b). Umovy formuvannia komunikatyvnoi kultury studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [Conditions for the formation of communicative culture of students of higher educational institutions]. Molod i rynok [Youth and the market], 7, 144-147 [in Ukrainian].
Hlushok, L. M. (2010). Zastosuvannia hrupovykh metodiv navchannia pry vykladanni anhliiskoi movy u VNZ [Application of group teaching methods in teaching English in higher education]. Pedahohichnyi dyskurs [Pedagogical discourse], 6, 56-61 [in Ukrainian].
Pavlova, E. A. (2011). Osobennosti organizatcii gruppovoi formy raboty na uroke inostrannogo iazyka [Features of the organization of the group form of work in a foreign language lesson]. Inostrannye iazyki v shkole [Foreign languages at school], 9, 23-32 [in Russian].
Pometun, O. I., & Pyrozhenko, L. V. (2002). Interaktyvni tekhnolohii navchannia: teoriia, praktyka, dosvid [Interactive learning technologies: theory, practice, experience]. Kyiv [in Ukrainian].
Pometun, O. I., & Pyrozhenko, L. V. (2003). Suchasnyi urok. Interaktyvni tekhnolohii navchannia [A modern lesson. Interactive learning technologies]: naukovo-metodychnyi posibnyk. Kyiv: A.S.K. [in Ukrainian].
Serdiuk, T. V. (2009). Formuvannia predmetnoi vmotyvovanosti zasobamy interaktyvnykh tekhnolohii [Formation of subject motivation by means of interactive technologies]. Vinnytsia: TOV «Planer» [in Ukrainian].
Zubenko, O. V. (2009). Interaktyvni tekhnolohii navchannia pry vyvchenni inozemnykh mov u VNZ [Interactive learning technologies in the study of foreign languages in higher education]. Humanizm ta osvita [Humanism and education], 6, 20-27 [in Ukrainian].