ФОРМУВАННЯ УЯВЛЕНЬ ПРО ПРОФЕСІЇ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ У ІГРОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.28.250353Ключові слова:
діти дошкільного віку, уявлення про професії, гра, ігрова діяльність, ігрові технологіїАнотація
У статті розглядається проблема формування у дошкільників уявлень про різноманіття професій у процесі ігрової діяльності. Розглядаються погляди вітчизняних та зарубіжних дослідників на теоретико-практичні аспекти формування уявлень дітей про світ професій. Визначено, що сформованість предметно-практичної, технологічної компетентностей під час формування уявлень про професії виявляється у виявленні інтересу і поваги до професій, демонстрації позитивного емоційно-ціннісного ставлення до людської праці та професійної діяльності дорослих. Аналізується місце ігрових технологій в освітній діяльності закладу дошкільної освіти, зокрема, в організації трудового виховання дошкільників. Встановлено, що поняття «ігрові педагогічні технології» включає досить велику групу методів і прийомів організації педагогічного процесу у формі різних педагогічних ігор. Висвітлено особливості організації різних видів ігор під час ознайомлення з світом професій. Особлива увага приділяється сюжетно-рольовим, дидактичним, конструктивно-будівельним іграми. Наголошено на необхідності і важливості співпраці закладу дошкільної освіти і сімей вихованців у процесі ознайомлення з світом професій.
Посилання
Ahiliar Tukler, V. V. (2017). Vykhovannia initsiatyvnosti ditei u ihrovii diialnosti: suchasnyi stan [Education of children's initiative in gaming activity: a modern state.]. Visnyk universytetu imeni Alfreda Nobelia. Pedahohika i psykholohiia. Pedahohichni nauky [Bulletin of Alfred Nobel University. Pedagogy and psychology. Pedagogical sciences], 1 (13), 80-85 [in Ukrainian].
Bazovyi komponent doshkilnoi osvity. Nova redaktsiia ta porady dlia orhanizatsii osvitnoho protsesu [Basic component of preschool education. New edition and tips for organization of educational process]. Retrieved from (mcfr.ua) [in Ukrainian].
Cherneha, N. S. (2019). Orhanizatsiia ihrovoi diialnosti ditei starshoho doshkilnoho viku [Organization of gaming activities of children of senior preschool age]. Retrieved from https://vseosvita.ua/library/organizacia-igrovoi-dialnosti-ditej-starsogo-doskilnogo-viku-166115.html [in Ukrainian].
Hnizdilova, O., & Lukashova, Yu. (2020). Vykorystannia dydaktychnykh ihor u protsesi proforiientatsii doshkilnykiv [The use of didactic games in the process of preschooler's vocational guidance]. Pedahohichni nauky [Pedagogical sciences], 75-76, 3-7 [in Ukrainian].
Krutii, K. (2018). Mistse ediuteinmentu v ihrovii diialnosti doshkilnykiv [The place of EDUTEETMENT in the gaming activity of preschoolers]. Retrieved from http://ukrdeti.com/ [in Ukrainian].
Lyzhina, A. A. (2015). Igrovye tekhnologii v detskom obshchestvennom obedinenii [Game Technologies in Children's Public Association]. Vestnik Mariiskogo gosudarstvennogo universiteta [Bulletin of Mari State University], 3 (18), 25-27 [in Russian].
Pirozhenko, T. O. (2016). Ihrova diialnist doshkilnyka: molodshyi doshkilnyi vik [Game activity of preschooler: junior preschool age]. Kyiv: Heneza [in Ukrainian].
Safronova, I. A., & Mironova, I. V. (2016 ). Igrovye tekhnologii v detskom sadu [Gaming technologies in kindergarten]. Evraziiskii nauchnyi zhurnal [Eurasian Scientific Journal], 1, 161-166 [in Russian].
Selevko, G. K. (2005). Entciklopediia obrazovatelnykh tekhnologii [Encyclopedia for educational technologies] (Vol. 1). Moskva: Narodnoe obrazovanie [in Russian].
Staienna, O. (2018). Ihrova diialnist doshkilnykiv: suchasnyi format [Game activity of preschoolers: Modern format]. Vykhovatel-metodyst doshkilnoho zakladu [Educator-methodist of preschool institution], 10, 38-42 [in Ukrainian].