ФОРМУВАННЯ ФОЛЬКЛОРИСТИЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ МАЙБУТНІХ КУЛЬТУРОЛОГІВ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.28.250355Ключові слова:
фольклористична компетенція, культурологи, аксіологічний підхід, професійна підготовка, критерії, культурно-етнічний досвідАнотація
Досліджено ключові моменти формування фольклористичної компетенції майбутніх культурологів у процесі фахової підготовки, проаналізовано погляди сучасних науковців на шляхи формування фольклористичної компетенції культурологів, визначено структурні елементи фольклористичної компетенції (поведінковий, когнітивний, мотиваційно-ціннісний, регуляторний). Дослідження показало, що процес формування фольклорної компетентності майбутніх культурологів у рамках педагогічної підготовки в класичному університеті є успішним, якщо: визначено структуру фольклорної компетентності; призначено групу критеріїв для оцінки ефективності процесу формування фольклорної компетентності, визначено рівні та відповідні показники, методи діагностики за кожним із критеріїв; розроблено теоретико-методичне забезпечення процесу формування фольклорної компетентності майбутнього культуролога в умовах професійної підготовки.
Посилання
Khomych, L. O. (2010). Aksiolohichni osnovy profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia [Axiological bases of professional training of the future teacher]. In L. O. Khomych (Ed.), Aksiolohichnyi pidkhid – osnova formuvannia tsilisnosti osobystosti maibutnoho pedahoha [Axiological approach – the basis for the formation of the integrity of the future teacher]: a monograph (pp. 7-22). Kyiv; Nizhyn: Publisher PP Lysenko MM [in Ukrainian].
Kononenko, V. (2005). Dukhovno-kulturni kontsepty v systemi formuvannia natsionalnoi samosvidomosti molodi [Spiritual and cultural concepts in the system of formation of national self-consciousness of youth]. In N. Lysenko (Ed.), Ukrainska etnopedahohika v konteksti rozvytku suchasnykh teorii vykhovannia ta navchannia [Ukrainian ethnopedagogy in the context of the development of modern theories of education and training] (pp. 3-8). Ivano-Frankivsk [in Ukrainian].
Kozyra, E. V. (2017). Kulturolohiia [Culturology]: a textbook. Kyiv: Medicine [in Ukrainian].
Krizhko, V. V. (2015). Antolohiia aksiolohichnoi paradyhmy osvity [Anthology of axiological paradigm of education]: textbook. way. Kyiv: Education of Ukraine [in Ukrainian].
Prokopenko, I. F. (2018). Pedahohichni tekhnolohii v pidhotovtsi vchyteliv [Pedagogical technologies in the training of teachers]: a textbook. Kharkiv: KhNPU [in Ukrainian].
Volkova, S. (2003). Folklor yak pedahohichnyi fenomen: oriientatsiia na moralni tsinnosti [Folklore as a pedagogical phenomenon: focus on moral values]. Osvita i upravlinnia [Education and Management], 6, 4, 98-99 [in Ukrainian].