УМОВИ ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У РАМКАХ СУЧАСНОЇ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЕКОЛОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.28.250357Ключові слова:
компетентність, екологічна освіта, фахова підготовка, майбутні екологи, екологічна компетентність, цифрова компетентністьАнотація
Проаналізовано умови формування компетентностей у рамках фахової підготовки майбутніх екологів: реалізація системного та компетентнісного підходів в професійній підготовці майбутніх екологів; актуалізація процесу формування готовності майбутніх екологів до професійно орієнтованої діяльності; необхідність формування екологічної та цифрової компетентностей майбутніх фахівців-екологів під час фахової підготовки. Визначено дидактичні умови формування цифрової компетентності майбутніх екологів: забезпечення належного рівня теоретичної та методичної підготовки викладачів і студентів до використання цифрових технологій у процесі навчання; посилення мотивації майбутніх екологів на самоосвіту, стимулювання бажання працювати самостійно; комп’ютерна грамотність на рівні користувача; розвиток навичок пошуку інформації та ефективної навігації у мережі; розвиток навичок роботи з освітніми ресурсами Інтернету.
Посилання
Biletska, H. A. (2015). Teoretychni i metodychni zasady pryrodnycho-naukovoi pidhotovky maibutnikh ekolohiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Theoretical and methodical bases of natural-scientific preparation of future ecologists in higher educational institutions]. (D diss.). Vinnytsia [in Ukrainian].
Boholiubov, V. M. (2014). Teoretychni i metodychni zasady formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh ekolohiv v umovakh perekhodu do staloho rozvytku suspilstva [Theoretical and methodical bases of formation of professional competence of future ecologists in the conditions of transition to sustainable development of society]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Kononets, N. V., & Myrna, N. M. (2020). Dydaktychni umovy formuvannia tsyfrovoi kompetentnosti maibutnikh ekolohiv u protsesi fakhovoi pidhotovky [Didactic conditions for the formation of digital competence of future ecologists in the process of professional training]. In Rozvytok osvity, nauky ta biznesu: rezultaty 2020 [Development of education, science and business: results of 2020]: tezy dop. Mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf. (Vol. 1, pp. 520-522). Dnipro [in Ukrainian].
Kononets, N. V., & Hrynova, M. V. (2021). Kompetentnisnyi pidkhid u profesiinii diialnosti [Competence approach in professional activity]: elektronnyi posibnyk dlia samostiinoi roboty ta dystantsiinoho navchannia studentiv pershoho (bakalavrskoho) rivnia vyshchoi osvity haluzi znan 07 Upravlinnia ta administruvannia spetsialnosti 073 Menedzhment osvitnoi prohramy Menedzhment (Upravlinnia navchalnym zakladom). Poltava [in Ukrainian].
Kononets, N., Ilchenko, O., & Mokliak, V. (2020). Future teachers resource-based learning system: experience of higher education institutions in Poltava city, Ukraine. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 21, 3, 14, 199-220.
Soloshych, I. O. (2019). Systemnyi synerhetychnyi pidkhid do formuvannia naukovo-doslidnytskoi kompetentnosti u maibutnikh fakhivtsiv-ekolohiv [Systematic synergetic approach to the formation of research competence in future environmentalists]. Visnyk Kremenchutskoho natsionalnoho universytetu imeni Mykhaila Ostrohradskoho [Bulletin of Kremenchuk Mykhailo Ostrohradsky National University], 2 (115), 23-29 [in Ukrainian].
Soloshych, I. O. (2015). Struktura profesiinoi diialnosti fakhivtsia-ekoloha, yak osnova formuvannia naukovo-doslidnoi kompetentnosti [The structure of professional activity of an ecologist as a basis for the formation of research competence]. In Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity [Problems of engineering and pedagogical education:]: zb. nauk. pr. (No 48-49, pp. 56-67). Kharkiv [in Ukrainian].