ПЕДАГОГІЧНИЙ КОУЧИНГ ЯК ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ

Автор(и)

  • O. MOSKALENKO
  • L. PETRENKO

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.28.250364

Ключові слова:

педагогічний коучинг, технологія, цифрова компетентність, майбутній учитель математики, метод, коуч-сесія

Анотація

У статті автори розкривають суть поняття «педагогічний коучинг» і розглядають його у контексті формування цифрової компетентності майбутніх учителів математики як педагогічну технологію. З’ясовано, що педагогічний коучинг як технологія формування цифрової компетентності майбутніх учителів математики доцільно трактувати як техніку організаційно-педагогічного супроводу процесу навчання студентів з використанням цифрових та інформаційних ресурсів, яка базується на ресурсно-орієнтованому підході й передбачає створення оптимальних умов для розкриття потенціалу особистості студентів, що забезпечує тренування здібностей ефективно діяти і вчитися, розвиток навичок самостійного пізнавального пошуку, ефективного менеджменту власної навчальної діяльності. Виокремлено й схарактеризовано етапи проведення коуч-сесій: аналітико-підготовчий, операційно-дійовий та рефлексивно-результативний.

Посилання

Atkinson, M., & Chois, T. R. (2009). Nauka i iskusstvo kouchinga: Vnutrenniaia dinamika [The Science and Art of Coaching: Inner Dynamics]. Kiev: Companion Group [in Russian].

Golvi, T. (2007). Maksimalnaia samorealizatciia: Rabota kak vnutrenniaia igra [Maximum Self-Realization: Working as an Inner Game]. Moskva: Alpina Biznes Buks [in Russian].

Holiiad, I. S., & Chernova, T. Yu. (2016). Filosofiia pedahohichnoho kouchynhu [Philosophy of pedagogical coaching]. Molod i rynok [Youth and the market], 3, 106-112 [in Ukrainian].

Dauni, M. (2008). Effektivnyi kouching: Uroki koucha kouchei [Effective Coaching: Lessons from a Coach of Coaches]. Moskva: Dobraia kniga [in Russian].

Dudnyk, N. (2018). Kouch-tekhnolohiia yak zasib formuvannia profesiino-etychnoi kompetentnosti maibutnikh menedzheriv osvity [Coach technology as a means of forming professional and ethical competence of future education managers]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia [Problems of modern teacher training], 17, 175-181 [in Ukrainian].

Kovi, S. R. (2006). Sem navykov vysokoeffektivnykh liudei: Moshchnye instrumenty razvitiia lichnosti [The Seven Skills of Highly Effective People: Powerful Personal Development Tools]. Moskva: Alpina Biznes Buks [in Russian].

Kononets, N., Grynova, M., Zhamardiy, V., Mamon, O., & Liulka, H. (2020). Problems of Implementation of The System of Resource-Based Learning of Future Teachers of Physical Culture. International Journal of Applied Exercise Physiology (IJAEP), 9 (12), 50-60.

Kononets, N., Zhamardiy, V., Nestulya, О., Nestulya, S., Tsina, V., Petrenko, L., Nikolashyna, T., Ilchenko, O., Polyakova-Lahoda, M., & Borodai, E. (2021). Examining the Fundamental Elements of Physical and Health-Enhancing Educational Activity of Student in Distance Learning. Journal of Research in Medical and Dental Science, 9, 7, 419-424.

Kononets, N., Ilchenko, O., Zhamardiy, V., Shkola, O., Broslavska, H., Kolhan, O., Padalka, R., & Kolgan, T. (2021). Software tools for creating electronic educational resources in the resource-based learning process. Journal for Educators, Teachers and Trainers JETT, 12 (3), 165-175.

Leshchenko, M., Lavrysh, Yu., & Kononets, N. (2021). Framework for Assessment the Quality of Digital Learning Resources for Personalized Learning Intensification. The New Educational Review, 64, 2, 148-160.

Nezhynska, O. O., & Tymenko, V. M. (2017). Osnovy kouchynhu [Basics of coaching]: navchalnyi posibnyk. Kyiv; Kharkiv: TOV «DISA PLIuS» [in Ukrainian].

Rudnytskykh, O. V. (2014). Kouchinh yak interaktyvna tekhnolohiia v osviti [Coaching as an interactive technology in education]. Visnyk Dnipropetrovskoho u-tu imeni Alfreda Nobelia. Pedahohika i psykholohiia [Bulletin of Dnipropetrovsk Alfred Nobel University. Pedagogy and psychology], 2 (8), 173-176 [in Ukrainian].

Sydorenko, V. V. (2014). Pedahohichnyi kouchynh yak innovatsiina tekhnolohiia naukovo-metodychnoho suprovodu profesiino-osobystisnoho rozvytku vchytelia v systemi pisliadyplomnoi osvity [Pedagogical coaching as an innovative technology of scientific and methodological support of professional and personal development of teachers in the system of postgraduate education]. Naukova skarbnytsia osvity Donechchyny [Scientific treasury of education of Donetsk region], 3 (14), 13-19 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-31

Як цитувати

MOSKALENKO, O., & PETRENKO, L. (2021). ПЕДАГОГІЧНИЙ КОУЧИНГ ЯК ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ. Витоки педагогічної майстерності, (28), 111–116. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.28.250364

Номер

Розділ

Статті