ТЕХНОЛОГІЯ НАПИСАННЯ ФАХОВОЇ НАУКОВОЇ СТАТТІ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.28.250369Ключові слова:
технологія, фахова наукова стаття, наукова новизна, структура статті, критерії відповідності, технологія написання фахової наукової статтіАнотація
У статті на основі аналізу наукових джерел та власного досвіду уточнено тлумачення поняття «фахова наукова стаття» як виду наукової публікації. Обґрунтовано та схарактеризовано технологію написання фахової наукової статті, умовно розподілену на три етапи: вибір теми наукової статті; збір або доповнення необхідного теоретичного та емпіричного матеріалу; опрацювання зібраного матеріалу та його структурування-виклад форматом наукової статті. Визначено критерії вибору теми фахової наукової статті, тобто орієнтовної наукової новизни. Уточнено основні складники традиційної структури наукової статті, характеристику структурних компонентів фахової наукової статті. Узагальнено критерії відповідності наукової статті сучасним вимогам. Наголошено на тому, що варто убезпечувати науково-конфліктну ситуацію у результаті написання фахової наукової статті шляхом формулювання толерантно-виважених наукових апелювань; на етапі опрацювання зібраного матеріалу та його структурування-викладу форматом наукової статті науковий текст формулювати лише двома варіантами: констатуванням тощо думок інших науковців та власними думками автора.
Посилання
Dawson, J. H. (2017). Speculation in Scientific Writing. Published online by Cambridge University Press. Retrieved from https://www.cambridge.org/core/journals/weed-technology/article/abs/speculation-in-scientific-writing/FC9A381A123F90FD4DE3C1E0FEA3E438
Honcharenko, S. U. (2010). Pedahohichni doslidzhennya: metodolohichni porady molodym naukovtsyam [Pedagogical research: Methodological advice for young scientists]. Kyiv; Vinnytsya: TOV firma «Planer» [in Ukrainian].
Hoogenboom, B. J., & Manske, R. C. (2012). How to write scientific article. Int J Sports Phys Ther. Retrieved from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3474301/
Horodzha, L. V. (2020). Naukova stattya: yak napysaty ta opublikuvaty u reytynhovomu vydanni [Scientific article: how to write and publish in a rating publication]: metodychni rekomendatsiyi. Kyiv: In-t elektrodynamiky NAN Ukrayiny. Retrieved from https://techned.org.ua/files/metodychni%20recomend.pdf [in Ukrainian].
Kozhukhova, T. V., Kaidalova, L. H., & Shpalinskyi, V. V. (2002). Osnovy psykholoho-pedahohichnoho doslidzhennia [Fundamentals of psychological and pedagogical research]: navch. posib. dlia nauk.-ped. pratsivnykiv, slukhachiv f-tiv pidvyshchennia kvalifikatsii vyshch. med. i farmats. navch. zakladiv III–IV rivniv akredytatsii. Kharkiv: Vyd-vo NFaU: Zoloti storinky [in Ukrainian].
Niederhauser, D. S., Wetzel, K., & Lindstrom, D. L. (2004). From Manuscript to Article: Publishing Educational Technology Research. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education. Retrieved from https://citejournal.org/volume-4/issue-2-04/editorial/from-manuscript-to-article-publishing-educational-technology-research/
Osadchenko, I. I., & Karpuk, T. A. (2020). Akademichna dobrochesnist u konteksti naukovo-pedahohichnoi diialnosti: realii ta perspektyvy [Academic integrity in the context of scientific and pedagogical activities: realities and prospects]. In V. F. Cherkasov, V. V. Radul, N. S. Savchenko (Eds.), Naukovi zapysky. Pedahohichni nauky [Proceedings. Pedagogical sciences] (Is. 188). Kropyvnytskyi: RVV TsDPU im. V. Vynnychenka. Retrieved from https://pednauk.cuspu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/480/421 [in Ukrainian].
Osadchenko, I., & Masliuk, R. (2020). Sutnist ta dyskusiini pytannia problemy akademichnoi dobrochesnosti [The essence and debatable issues of the problem of academic integrity]. Hirska shkola ukrainskykh Karpat [Mountain school of the Ukrainian Carpathians] 22, 19-25. Retrieved from https://journals.pnu.edu.ua/index.php/msuc/article/download/4272/4839/ [in Ukrainian].
Osadchenko, I. I. (2013). Tekhnolohiia sytuatsiinoho navchannia u pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly [Situational learning technology in the training of future primary school teachers]. (D diss.) Kyiv. Retrieved from http://www.disslib.org/tekhnolohia-sytuatsiynoho-navchannja-u-pidhotovtsi-majbutnikh-uchyteliv-pochatkovoyi-shkoly.html [in Ukrainian].
Shevchuk, H. Z., Havryliuk, L. I., & Havryliuk, T. V. (Uklad.). (2016). Osnovni vymohy do napysannia naukovoi statti [Basic requirements for writing a scientific article]: metodychni rekomendatsii. Lutsk: VIPPO. Retrieved from http://vippo.org.ua/files/pedposhyk/naukovistat-1557135224.pdf [in Ukrainian].
Shlikhta, N., Shlikhta, I. (2016). Osnovy akademichnoho pysma [Fundamentals of academic writing]: metodychni rekomendatsii ta prohrama kursu. Kyiv. Retrieved from https://naqa.gov.ua/wp-content/uploads/2019/05/Academic_Writing_Course.pdf [in Ukrainian].
Tykhonkova, I. O. (2015). Spysok literatury naukovoi statti – vazhlyvyi indykator yakosti statti (iak ne maty zaivoho klopotu z yoho oformlenniam) [References of a scientific article - an important indicator of the quality of the article (how not to have extra hassle with its design)]. Nauka Ukrayiny u svitovomu informatsiynomu prostori [Science of Ukraine in the world information space] 11, 100-106 [in Ukrainian].