РЕАЛІЗАЦІЯ ПРИНЦИПУ НАСТУПНОСТІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У КОНТЕКСТІ РЕФОРМУВАННЯ ДОШКІЛЬНОЇ І ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.28.250372Ключові слова:
наступність, принцип, навчання іноземної мови, іншомовна комунікативна компетентність, дошкільна освіта, початкова освіта, аспекти наступностіАнотація
Стаття присвячена дослідженню питання реалізації принципу наступності між дошкільним і початковим ступенями освіти у процесі навчання дітей іноземної мови. Автор розглядає різні підходи до трактування поняття «наступність». У статті проаналізовані особливості реалізації різних аспектів наступності. Цільовий аспект наступності реалізується у визначенні спільної мети для формування іншомовної комунікативної компетентності дітей. З’ясовано, що змістовий аспект наступності відображається у спільних темах для спілкування та мовному інвентарі. Розкрито значення ігрової діяльності у навчанні іноземної мови дітей дошкільного і молодшого шкільного віку.
Посилання
Bazovyi standart doshkilnoi osvity [Basic standard of preschool education]. (2021). Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf [in Ukrainian].
Bohoslavets, O. (2020). Neperervnist i nastupnist u navchanni ditei yak peredumova zabezpechennia yakosti osvitnoho protsesu [Continuity in children’s education as a prerequisite for ensuring the quality of the educational process]: navchalno-metodychnyi posibnyk. Cherkasy: KNZ «ChOIPOPP ChOR» [in Ukrainian].
Bohush, A. M., & Havrysh, N. V. (2007). Doshkilna linhvodydaktyka [Preschool lingua didactics]. Kyiv: Vyshcha shkola [in Ukrainian].
Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity [State standard of primary education]. (2018). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF#Text [in Ukrainian].
Kolomiiets, L. I. (2013). Pidhotovka vchytelia do zabezpechennia nastupnosti navchannia ditei starshoho doshkilnoho i molodshoho shkilnoho viku [Teacher training to ensure the education continuity of children of senior preschool and primary school age]. (PhD diss.). Vinnytsia [in Ukrainian].
Konivitska, T. (2012). Realizatsiia pryntsypu nastupnosti doshkilnoi i pochatkovoi osvity – pershyi krok do neperervnoi osvity [Implementation of the principle of continuity of preschool and primary education as the first step to continuing education]. Molod i rynok [Youth and the market], 7 (90), 116-120 [in Ukrainian].
Kulikova, I., & Shkvarina, T. (2015). Anhliiska mova dlia ditei doshkilnoho viku [English for preschool children]: prohrama ta metodychni rekomendatsii. Ternopi: Mandrivets [in Ukrainian].
Nikolaieva, S. (2016). Kontseptsiia inshomovnoi osvity v Ukraini: rozrobka i realizatsiia [The concept of foreign language education in Ukraine: development and implementation]. International Scientific and Practical Conference “WORLD SCIENCE”, 4 (8), 60-61 [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola: kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly [The new Ukrainian school: conceptual principles of secondary school reform]. (2016). Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna% 20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].
Ponimanska, T. I. (2004). Doshkilna pedahohika [Preschool pedagogy]: navchalnyi posibnyk. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].
Ryzvaniuk, O. (2014). Nastupnist u navchanni [Continuity in learning]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Mystetstvo [Bulletin of Lviv University. Art], 14, 286-295 [in Ukrainian].
Savchenko, O. Ya. (1999). Dydaktyka pochatkovoi shkoly [Primary school didactics]: pidruchnyk dlia studentiv pedahohichnykh fakultetiv. Kyiv: Geneza [in Ukrainian].
Shchodo metodychnykh rekomendatsii do onovlenoho Bazovoho komponenta doshkilnoi osvity [Regarding methodological recommendations for the updated Basic component of preschool education]. Lyst Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 16.03.2021 № 1/9-148 (2021). Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-metodichnih-rekomendacij-do-onovlenogo-bazovogo-komponenta-doshkilnoyi-osviti [in Ukrainian].
Stepanova, T. M. Nastupnist i perspektyvnist u modernizatsii suchasnoi doshkilnoi lanky osvity [Continuity and prospects in the modernization of modern preschool education]. Retrieved from https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2011/4_2011/42.pdf [in Ukrainian].