НАВЧАЛЬНО-НАУКОВА ЛАБОРАТОРІЯ ІННОВАЦІЙНИХ ОСВІТНІХ РІШЕНЬ У ПОЧАТКОВІЙ ОСВІТІ: ПЕДАГОГІЧНІ ТРЕНДИ ТА КРЕАТИВИ

Автор(и)

  • O. FEDIY
  • L. PROTSAI
  • N. GIBALOVA
  • Y. POCHYNOK

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.28.250397

Ключові слова:

лабораторія Інноваційних освітніх рішень, підготовка фахівців початкової освіти, освітній простір молодшого школяра, освітні осередки, нова українська школа, сучасні педагогічні технології, початкова освіта, педагогічний ергодизайн, технології естетотерапії, електронне навчання, музейна педагогіка

Анотація

Узагальнено досвід, представлено стислу характеристику діяльності навчально-наукової лабораторії Інноваційних освітніх рішень кафедри початкової освіти, природничих і математичних дисциплін та методик їх викладання ПНПУ імені В.Г.  Короленка. Виокремлено основні принципи функціональності лабораторії, що зумовлюють її місце і роль у системі підготовки фахівців у галузі початкової освіти. Акцентовано увагу на тому, що лабораторія є відкритим майданчиком для створення передумов ефективного поєднання освіти, науки, інноваційної діяльності. Підкреслено, що середовище лабораторії відповідає сучасним вимогам нової української школи до організації естетизованого освітнього простору молодшого школяра. Проілюстровано зразкові варіанти оснащення осередків класної кімнати початкової школи з методикою їх використання, що відповідають принципам педагогічного ергодизайну.

Посилання

Fediy, О., & Kulimova Y. (2020). Aestetotherapy: electronic educational and methodical textbook. Retrieved from https://sites.google.com/view/aestetotherapy/main

Fediy, О., Protsai, L., & Gibalova, N. (2021). Pedagogical Conditions for Digital Citizenship Formation among Primary School Pupils. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 13(3), 95-115. Retrieved from https://doi.org/10.18662/rrem/13.3/442

Fedii, O. A., & Stepura, Yu. H. (2016). Sotsialno-vykhovna ta estetoterapevtychna diialnist pedahohiv pochatkovoi shkoly [Socio-educational and aesthetic therapy activities of primary school teachers]: navch.-metod. posibn. Poltava: Vydavets Shevchenko R.V. [in Ukrainian].

Fedii, O. A., Miroshnichenko, T. V., & Kulimova, Yu. H. (2018). Profesiina pidhotovka pedahohiv pochatkovoi shkoly do vykorystannia estetoterapii: teoriia i praktyka [Professional training of primary school teachers for the use of aesthetic therapy: theory and practice:]: monohrafiia. Poltava: ASMI [in Ukrainian].

Gibalova, N., & Protsai, L. (2021). Modeliuvannia ta stvorennia dydaktychnoi prezentatsii v konteksti pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv [Modeling and creating a didactic presentation in the context of training future primary school teachers]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii [Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies], 5 (109) [in Ukrainian].

Gibalova, N., & Protsai, L. (2018). Realizatsiia kompetentnisnoho pidkhodu v pidhotovtsi maibutnikh fakhivtsiv elektronnoho navchannia: dosvid PNPU imeni V. H. Korolenka [Implementation of the competence approach in the training of future specialists in e-learning: the experience of PNPU named after VG Korolenko]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii [Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies: scientific journal], 8 (82), 129-138 [in Ukrainian].

Gibalova, N. V., Karapuzova, N. D., & Rzheko, V. A. (2017). Matematyka [Mathematics]: navch. posib. Poltava: TOV «ASMI» [in Ukrainian].

Karapuzova, N. D., & Pochynok, Ye. A. (2018). Pedahohichna erhonomika v pochatkovii shkoli [Pedagogical ergonomics in primary school]: navchalno-metodychnyi posibnyk. Poltava: PNPU.

Karapuzova, N. D. (2020). Doslidzhennia zadach na spilnu robotu u pochatkovii shkoli [Research of tasks for joint work in primary school]. Imidzh suchasnoho pedahoha [Image of a modern teacher], 1, 83-88 [in Ukrainian].

Karapuzova, N. D., & Pavlenko, Yu. H. (2020). Estetyzatsiia osvitnoho seredovyshcha pedahohichnoho zakladu vyshchoi osvity muzeinymy zasobamy [Aesthetics of the educational environment of a pedagogical institution of higher education by museum means.]. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka [Spirituality of personality: methodology, theory and practice: a collection of scientific papers], 1 (94), 89-101 [in Ukrainian].

Learning Through Play: increasing impact, reducing inequality. Retrieved from https://www.legofoundation.com/en/

Nova ukrainska shkola. Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly [New Ukrainian school. Conceptual principles of secondary school reform]. (2016). Kyiv: Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy [in Ukrainian].

Pochynok, Ye. (2021). Osoblyvosti vykorystannia virtualnykh ekskursii v umovakh dystantsiinoho vykladannia kursu «Ia doslidzhuiu svit» [Features of the use of virtual tours in the distance teaching of the course "I explore the world"]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk: mizhvuzivskyi zbirnyk naukovykh prats molodykh vchenykh Drohobytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Ivana Franka [Current issues of the humanities: interuniversity collection of scientific works of young scientists of Drohobych State Pedagogical University named after Ivan Franko], 35 (5), 203-211 [in Ukrainian].

Pochynok, Ye. A. (2020). Erhonomichni umovy stvorennia bezpechnoho osvitnoho seredovyshcha pochatkovoi shkoly yak chynnyk protydii boulinhu [Ergonomic conditions for creating a safe educational environment in primary school as a factor in counteracting bowling] Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy formation of creative personality in higher and secondary schools]: zbirnyk naukovykh prats (Is. 70 (3), pp. 98-104). Zaporizhzhia [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia Metodychnykh rekomendatsii shchodo orhanizatsii osvitnoho prostoru Novoi ukrainskoi shkoly. [About the statement of Methodical recommendations concerning the organization of educational space of New Ukrainian school]. Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine] vid 23.03.2018 №283. Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/ nop/3metodichni-rekomendatsii.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-31

Як цитувати

FEDIY, O., PROTSAI, L., GIBALOVA, N., & POCHYNOK, Y. (2021). НАВЧАЛЬНО-НАУКОВА ЛАБОРАТОРІЯ ІННОВАЦІЙНИХ ОСВІТНІХ РІШЕНЬ У ПОЧАТКОВІЙ ОСВІТІ: ПЕДАГОГІЧНІ ТРЕНДИ ТА КРЕАТИВИ. Витоки педагогічної майстерності, (28), 188–196. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2021.28.250397

Номер

Розділ

Статті