ФОРМУВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ПІД ЧАС НАУКОВО-ДОСЛІДНОЇ РОБОТИ НА УРОКАХ ПРИРОДНИЧОГО ЦИКЛУ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2022.29.264228Ключові слова:
пізнавальна діяльність, науково-дослідна робота, особливі освітні потреби, інклюзивне навчання, навчально-виховний процесАнотація
Аналізується значення науково-дослідної роботи з природничих наук у формуванні пізнавальної діяльності учнів з особливими освітніми потребами, а також організація навчально-виховного процесу для таких дітей. Розкривається сутність інклюзивного навчання. Також акцентується увага на тому, що упродовж останніх років зростає необхідність у підготовці педагогічних кадрів та навчального закладу до навчання дітей з ООП, розробці й подальшому удосконаленні навчально-методичного забезпечення (індивідуальних навчальних планів, спеціальних програм, підручників і дидактичних засобів, враховуючи вимоги особистісно-діяльнісного підходу в освіті дітей з порушеннями психофізичного розвитку, ефективних технологій навчання та викладання, придатних для поліморфного контингенту учнів), створення спеціальних умов (доступність будівель і приміщень, використання відповідних форм і методів навчально-виховної роботи, психолого-педагогічний супровід, співпраця з батьками або особами, які їх замінюють, надання дитині з особливими освітніми потребами психолого-педагогічної корекційної допомоги). Висвітлена коротка характеристика особливостей дітей з певними освітніми потребами, на які необхідно звернути увагу педагогу при організації навчально-виховного процесу.
Посилання
Inkliuzyvna osvita dlia ditei z osoblyvymy potrebamy v Ukraini [Inclusive education for children with special needs in Ukraine]. Retrieved from http://osvitportal.loda.gov.ua/inklyuzyvna_osvita_dlya_ditey_z_osoblyvymy_potreba my_v_ukraini [in Ukrainian].
Inkliuzyvne navchannia. Statystychni dani [Inclusive education. Statistics]. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/osvita/inklyuzivne-navchannya/statistichni-dani [in Ukrainian].
Karuk, I. V. (2019). Piznavalno-doslidnytska diialnist z ditmy rannoho doshkilnoho viku [Cognitive research activities with children of early preschool age]. Molodyi vchenyi [Young scientist], 5.2 (69.2). Retrieved from http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2019/5.2/30.pdf [in Ukrainian].
Kolupaieva, A. A. (2019). Navchannia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v inkliuzyvnomu seredovyshchi [Teaching children with special educational needs in an inclusive environment]: navchalno-metodychnyi posibnyk. Kharkiv: Ranok [in Ukrainian].
Metodychni rekomendatsii shchodo orhanizatsii navchannia osib z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v zakladakh osvity v 2019/2020 n.r. [Methodical recommendations on the organization of training of persons with special educational needs in educational institutions in 2019/2020 academic year]. Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/inkluzyvne-navchannya/2019/08/07/rekomendatsiiorganizatsiya-navchannyaoop.pdf [in Ukrainian].
Pidhotovka maibutnoho vchytelia biolohii do roboty v inkliuzyvnykh klasakh [Preparing future biology teachers to work in inclusive classrooms]. (2021). Vseukrainskyi konkurs studentskykh naukovykh robit z haluzi «Profesiina osvita». Retrieved from https://science.uipa.edu.ua/wp-content/uploads/2021/04/Inclusive-education-1.pdf [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy «Pro vnesennia zmin do deiakykh zakoniv Ukrainy shchodo dostupu osib z osoblyvymy osvitnimy potrebamy do osvitnikh posluh» [Law of Ukraine "On Amendments to Certain Laws of Ukraine on Access of Persons with Special Educational Needs to Educational Services".]. Stattia 16. Inkliuzyvne navchannia. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2541-19#Text [in Ukrainian].