КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ ЗАСТОСУВАННЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОГО ПІДХОДУ У ВИКОРИСТАННІ КЕЙС-МЕТОДУ НА КУРСАХ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВИКЛАДАЧІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Автор(и)

  • J. BORM
  • M. GRYNOVA
  • T. LUNYOVA
  • I. KOHUT

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2022.29.264250

Ключові слова:

освіта, вища школа, педагогічна майстерність, кейс-метод, міждисциплінарні дослідження, підвищення кваліфікації

Анотація

У статті розглянуто питання розробки концептуальних засад застосування міждисциплінарного підходу у використанні кейс-методу на курсах підвищення кваліфікації викладачів вищих навчальних закладів. Розвідка спирається на дослідження в царинах професійного розвитку освітян, міждисциплінарності в науці і кейс-методу як наукового й освітнього засобу, а також на досвіді реалізації курсу для викладачів-учасників проєкту ЕРАЗМУС+ ЕА2 “UTTERLY”, підготовленого і проведеного Університетом Версаль-Сен-Кантен-ан-Івлін (Франція) у квітні 2022 року. Наведено аргументи на користь використання міждисциплінарного підходу для опрацювання кейсів на курсах підвищення кваліфікації викладачів. Запропоновано покласти в основу концепції застосування міждисциплінарного підходу у використанні кейс-методу на курсах підвищення кваліфікації викладачів вищих навчальних закладів такі концепти: «гнучкість», «холістичність», «поціновування різноманітності», «увага до унікальності потреб викладачів і студентів».

Посилання

Barnett, R. (2018). Rethinking the university: a conversation with Ronald Barnett. In Almatas Samalavičius (Ed.), Neoliberalism, Economism and Higher Education, Newcastle upon (pp. 14-24). Tyne: Cambridge Scholars Publishing.

Benchmarking. Academic teaching excellence. UTTERLY. Wrocłav University of Science and Technology. Retrived from https://projects.lnu.edu.ua/interadis/wp-content/uploads/sites/11/2021/09/Benchmarking.pdf

Borm, J. (2018). Economism and structural changes in French Higher Education: a conversation with Jan Borm. In Almatas Samalavičius (Ed.), Neoliberalism, Economism and Higher Education (pp. 106-115). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing.

Caena, F. (2011). Literature review: Quality in Teachers’ continuing professional development. European Commission. Retrived from https://www.researchgate.net/profile/Francesca-Caena-2/publicatio/344906256_Literature_review_Quality_in_Teachers'_continuing_professional_development/links/5f988be5a6fdccfd7b84aa8c/Literature-review-Quality-in-Teachers-continuing-professional-development.pdf

Casadevall, A., & Fang, F. C. (2014). Specialized science. Infection and Immunity. Retrived from https://doi.org/10.1128/IAI.01530-13

Case Study Methodology. Methodspace. Retrived from https://www.methodspace.com/blog/case-study-methodology

Eraut, M. (1994). Developing Professional Knowledge and Competence. London: Falmer Press.

Harland, J., & Kinder, K. (1997). Teachers’ continuing professional development: framing a model of outcomes. British Journal of In-service Education, 23:1, 71-84. DOI: 10.1080/13674589700200005 Retrived from https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/13674589700200005?needAccess=true

Heale, R., & Twycross, A. (2018). What is a case study? Evidence-Based Nursing, 21 (1), 7-8. Retrived from https://ebn.bmj.com/content/ebnurs/21/1/7.full.pdf

Heitzmann, N., Opitz, A., Stadler, M., Sommerhoff, D., Fink, M. C., Obersteiner, A., Schmidmaier, R., Neuhaus, B.J., Ufer, S., Seidel, T., Fischer, M.R., & Fischer, F. (2021). Cross-Disciplinary Research on Learning and Instruction – Coming to Terms. Frontiers in Psychology, 11 May. Retrived from https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.562658 Retrived from https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2021.562658/full

Hustler, D., McNamara, O., Jarvis, J., Londra, M., & Campbell, A. (2003). Teachers’ Perceptions of Continuing Professional Development. Research Report No 429. Institute of Education. Manchester Metropolitan University. John Howson Education Data Services. Retrived from https://dera.ioe.ac.uk/4754/1/16385164-58c6-4f97-b85b-2186b83ede8c.pdf?ref=driverlayer.com

Krull, W. (2005). Review: Exporting the Humboldtian university. Minerva, 43 (1), 99-102. Retrived from https://www.jstor.org/stable/41821305

Malaurie, J. (2018). Oser, résister (To dare, to resist). Paris: CNRS Editions.

Melero, E., & Palomeras, N. (2012). The renaissance of the “renaissance man”?: specialists vs. generalists in teams of inventors. Business Economics Series, working paper 12-01. Universidad Carlos III de Madrid, Madrid, Spain. Retrived from https://e-archivo.uc3m.es/bitstream/handle/10016/14057/indemwp12_01.pdf?sequence=1

Taylor, A., & Greve, H. R. (2006). Superman or the Fantastic Four? Knowledge Combination and Experience in Innovative Teams. The Academy of Management Journal, 49 (4), 723-740. Retrived from https://www.jstor.org/stable/20159795

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-10

Як цитувати

BORM, J., GRYNOVA, M., LUNYOVA, T., & KOHUT, I. (2022). КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ ЗАСТОСУВАННЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОГО ПІДХОДУ У ВИКОРИСТАННІ КЕЙС-МЕТОДУ НА КУРСАХ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВИКЛАДАЧІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ. Витоки педагогічної майстерності, (29), 43–47. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2022.29.264250

Номер

Розділ

Статті