РЕСУРСНО-ОРІЄНТОВАНА МЕТОДИКА РОЗВИТКУ ЛІДЕРСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧИТЕЛІВ ПРЕДМЕТА «ЗАХИСТ УКРАЇНИ»
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2022.29.264252Ключові слова:
ресурсно-орієнтоване навчання, методика, лідерська компетентність, учитель, захист УкраїниАнотація
У статті автори презентують ресурсно-орієнтовану методику розвитку лідерської компетентності учителів предмета «Захист України» та результати її експериментальної перевірки у системі неперервної педагогічної освіти. Лідерську компетентність учителя предмета «Захист України» потрактовано як готовність до ефективної лідерської діяльності під час реалізації здоров’язбережувальних технологій, до управління військово-прикладною діяльністю школярів, до лідерської позиції під час орієнтації учнівської молоді на захист України від окупантів, складниками якої є сукупність взаємопов’язаних компонентів (особистісно-мотиваційний, діяльнісно-поведінковий, інформаційно-комунікативний та результативно-цільовий компоненти).
Посилання
Baliuk, V. O. (2020). Tekhnolohiia resursno-oriientovanoho navchannia u protsesi formuvannia tsyfrovoi kompetentnosti studentiv ekonomichnykh spetsialnostei [Technology of resource-oriented learning in the process of forming digital competence of students of economic specialties]. In Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of forming a creative personality in higher and secondary schools]: zb. nauk. prats (Is. 69, 2, pp. 19-23). Zaporizhzhia: KPU [in Ukrainian].
Hrynova, M. V., Kononets, N. V., Diachenko-Bohun, M. M., & Rybalko, L. M. (2019). Resursno-oriientovane navchannia studentiv v umovakh zdoroviazberezhuvalnoho osvitnoho seredovyshcha [Resource-oriented student training in health-saving educational environment]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and tools], 72, 4, 182-193 [in Ukrainian].
Huz, K. Zh., & Kononets, N. V. (2021). Viiskovo-patriotychna pidhotovka starshoklasnykiv u suchasnomu osvitnomu prostori [Military patriotic training of senior pupils in modern educational space]. Imidzh suchasnoho pedahoha [Image of a modern teacher], 1 (196), 77-81 [in Ukrainian].
Kyrpenko, V. M., Romanchuk, V. M., Romanchuk, S. V., & Fedak, S. S. (2015). Spetsialna fizychna pidhotovka yak zasib pidvyshchennia efektyvnosti profesiinoi diialnosti viiskovosluzhbovtsiv Sukhoputnykh viisk [Special physical training as a means of improving the efficiency of professional activities of the Land Forces soldiers]. Fizychna aktyvnist, zdorovia i sport [Physical activity, health and sports], 4 (22), 12-18 [in Ukrainian].
Kononets, N. V. (2012). Pedahohichni innovatsii vyshchoi shkoly: resursno-oriientovane navchannia [Pedagogical Innovations of Higher School: Resource-Oriented Training]. Pedahohichni nauky [Pedagogical sciences], 54, 76-80 [in Ukrainian].
Kononets, N., Ilchenko, O., & Mokliak, V. (2020). Future teachers resource-based learning system: experience of higher education institutions in Poltava city, Ukraine. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 21, 3, 14, 199-220.
Kononets, N., Grynova, M., Zhamardiy, V., Mamon, O., & Liulka, H. (2020). Problems of Implementation of The System of Resource-Based Learning of Future Teachers of Physical Culture. International Journal of Applied Exercise Physiology (IJAEP), 9 (12), 50-60.
Nestulia, O. O., Nestulia, S. I., & Kononets, N. V. (2018). Osnovy liderstva [Fundamentals of Leadership]: elektronnyi posibnyk dlia samostiinoi roboty studentiv. Poltava: PUET [in Ukrainian].
Shouten, T., Danylenko, L. I., Zaichenko, O. I., & Sofii, N. Z. (2009). Menedzhment kerivnykiv zakladiv doshkilnoi i pochatkovoi osvity [Management of preschool and elementary education institutions]. Kyiv: SPD FO Parashyn K.S. [in Ukrainian].
Volokhova, H. O., & Kashchenko, O. A. (2015). Psykholohichna pidhotovka kursantiv yak neobkhidnyi protses v umovakh suchasnoi viiny [Psychological preparation of cadets as a necessary process in a modern warfare]. In Kontseptualni napriamy rozvytku systemy fizychnoi pidhotovky v Zbroinykh Sylakh Ukrainy v suchasnykh umovakh ta normatyvnopravovi akty, shcho zabezpechuiut yii funktsionuvannia [Conceptual directions of development of a system of physical training in the Armed Forces of Ukraine in modern conditions and regulatory acts providing its functioning] (pp. 120-123). Kyiv: NUOU [in Ukrainian].