ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА ЕФЕКТИВНОСТІ МОДЕЛІ ПОЕТАПНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ДО ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • I. VOLYK

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2022.29.264256

Ключові слова:

громадянська відповідальність, формування, учні, основна школа, підготовка, майбутній вчитель

Анотація

Описано результати дослідно-експериментальної перевірки ефективності моделі підготовки майбутнього вчителя до формування громадянської відповідальності учнів основної школи в освітньому процесі. Представлено модель та педагогічні умови підготовки цього виду. Розкриті три етапи проведення дослідно-експериментальної роботи (адаптації, індивідуалізації та інтеграції). Визначено рівні, динаміку та наявність статистичних відмінностей у набутті студентами готовності до формування громадянської відповідальності учнів за пізнавально-інтелектуальним, мотиваційно-емоційним, поведінково-вольовим та духовно-моральним критеріями.

Посилання

Boryshevskyi, M. Y. (Ed.). (2007). Rozvytok hromadianskoi spriamovanosti osobystosti [Development of civic orientation of the individual]. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].

Derzhavnyi standart bazovoi i povnoi zahalnoi serednoi osvity [State standard of basic and full general secondary education]: postanova Kabinetu ministriv Ukrainy vid 23 lystopada 2011 r. № 1392. Retrieved from http: // zakon2/rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF [in Ukrainian].

Furman, O. (2015). Hromadianska vidpovidalnist osobystosti yak predmet psykholohichnoho doslidzhennia [Civic responsibility of the individual as a subject of psychological research]. Psykholohiia i suspilstvo [Psychology and society], 1, 65-91 [in Ukrainian].

Holina, I. V., & Kyiashko, L. O. (2007). Mistse hromadianskoi aktyvnosti u protsesi formuvannia osobystosti yak sub’iekta politychnoho zhyttia [The place of civic activity in the process of forming an individual as a subject of political life]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina. Psykholohiia [Bulletin of Kharkiv National University named after V. N. Karazin. Psychology], 38, 771, 54-58 [in Ukrainian].

Klarin, V. M., & Dzhurinskii, A. N. (Comps.). (1989). Pedagogicheskoe nasledie [Pedagogical heritage] / Ia. A. Komenskii, D. Lokk, Zh.-Zh. Russo, I. G. Pestalotctci. Moskva: Pedagogika [in Russian].

Kyverialg, A. A. (1980). Metody issledovaniia v professionalnoi pedagogike [Research methods in professional pedagogy Research methods in professional pedagogy]. Tallin: Valgus [in Russian].

Makarenko, A. S. (1990). Metodyka vykhovnoi roboty [Methodology of educational work]. Kyiv: Radianska shkola [in Ukrainian].

Matios, N. V. (2021). Pidhotovka maibutnoho vchytelia pochatkovykh klasiv do hromadianskoho vykhovannia [Preparation of future elementary school teachers for civic education]: kvalifikatsiina robota. Chernivtsi: ChNU imeni Yuriia Fedkovycha [in Ukrainian].

Natsionalna doktryna rozvytku osvity Ukrainy u XXI stolitti [National doctrine of education development of Ukraine in the 21st century]. (2001). Pedahohichna hazeta [Pedagogical newspaper], 7 (85), 4-6 [in Ukrainian].

Nova ukrainska shkola. Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly [New Ukrainian school. Conceptual principles of secondary school reform]. (2016) Retrieved from https://www. kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola compressed.pdf [in Ukrainian].

Pantiuk, T. (2007). Hromadianska osvita ta vykhovannia yak neobkhidni skladovi zahalnoi kultury osobystosti [Civic education and upbringing as necessary components of the general culture of the individual]. Molod i rynok [Youth and the market], 8, 65-68 [in Ukrainian].

Snihur, L. A. (2005). Psykholohiia stanovlennia hromadianskosti osobystosti [Psychology of the formation of individual citizenship]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv: In-t psykholohii im. H. S. Kostiuka APN Ukrainy [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. O. (1976). Vybrani tvory [Selected works] (Vol. 1). Kyiv: Rad. shk. [in Ukrainian].

Tsyna, V. I. (2017). Formuvannia hromadianskoi zrilosti starshoklasnykiv zasobamy innovatsiinykh pedahohichnykh tekhnolohii [Formation of civic maturity of high school students by means of innovative pedagogical technologies]. Pedahohichni nauky [Pedagogical sciences], 70, 12-19 [in Ukrainian].

Ushinskii, K. D. (1948). Sobranie sochinenii [Collected composed] (Vol. 2: Pedagogicheskie stati. 1857-1861 gg.). Moskva; Leningrad: APN SSSR [in Russian].

Volyk, I., & Tsyna, V. (2022). Psykholoho-pedahohichni osnovy pidhotovky maibutnikh uchyteliv-filolohiv do formuvannia hromadianskoi vidpovidalnosti uchniv osnovnoi shkoly [Psychological and pedagogical foundations of training future philology teachers for the formation of civic responsibility of primary school students]. Molod i rynok [Youth and the market], 2 (200), 72-77 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-10

Номер

Розділ

Статті