СУТНІСНА ХАРАКТЕРИСТИКА КУЛЬТУРОТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • S. HORDIIIENKO
  • G. SHEREDEKA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2022.29.264257

Ключові слова:

особистість, культура, духовність, духовні цінності, ефективність, духовність особистості, дозвілля студентської молоді, європейський простір вищої освіти, загальнолюдські цінності

Анотація

Стаття присвячена аналізу проблеми виховання творчої, культурної особистості з високими духовними якостями в закладах вищої освіти України. Подається аналіз сучасного стану проблеми духовності особистості та культурологічного аспекту процесу виховання у вищій школі. Висвітлюється сутність проблеми виховання культури, моралі та духовності студентської молоді у контексті модернізації вищої освіти та входження до європейського освітнього простору. Аналізуються перспективи української освіти щодо формування високодуховної та національно свідомої особистості. Визначено завдання закладу вищої освіти у створенні умов для розвитку особистості студента. Звертається увага на роль традиційних інститутів у прищепленні молоді моральних та духовних цінностей. 

Посилання

Bakhtin, M. (1996). Psykholohiia i pedahohika zhyttietvorchosti [Psychology and pedagogy of life creation]. Kyiv [in Ukrainian].

Dziuba, I. M. (2001). Ukraina pered Sfinksom maibutniogo [Ukraine in Front of the Sphinx of the Future]. Kyiv: Academia [in Ukrainian].

Hershunskyi, B. S. (1998). Filosofiya obrazovaniya dlya XXI veka [The Educational Philosophy of the 21st Century (Looking for the practically oriented educational concepts)]. Moskva: Sovershenstvo [in Russian].

Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainski pedakhohichnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Ivaniuk, I. V. (1997). Tsinnisni orientatsii u svitli kontseptsii interkulturnoi osvity [Value-Based Orientations in Light of Intercultural Education Conception]. Shlyakh Osvyty [The path of education], 1, 26-27 [in Ukrainian].

Isaienko, S. A., & Kushmar, L. V. (2016). Professional Culture Formation in Students: Negative Factors to be Eliminated. In Vyshcha osvita Ukrainy u konteksti intehratsii do yevropeiskoho osvitnoho prostoru [Higher education in Ukraine in the context of integration into the European educational space]: humanitarnyi visnyk (Dodatok 1, Is. 36, t. VIII (68), pp. 102-111). Kyiv: Hnozys [in English].

Isaienko, S. A. (2006). Formuvannia kultury osobystosti aik prioritetne zavdannia suchasnoi osvity [Personal Cultural Formation as a High-Priority Task of the Modern Educational Process]. In Problemy osvity [Problems of education]: nauk. metod. zbirnyk (Is. 43, pp. 108-111). Kyiv [in Ukrainian].

Kuzminskyi, A. I. (2005). Pedahohika vyshchoi shkoly [High School Pedagogics]. Kyiv: Znannya [in Ukrainian].

Romanovskyi, O. O. (1999). Vyshcha osvita: vidpovidalnist vymoham chasu [Higher Education: Its Correspondence to the Call of the Times. UNESCO case study of the higher education worldwide conference]. Ridna Shkola [Native school], 7-8, 30-33 [in Ukrainian].

Shestun, E. (2002). Pravoslavnaya pedagogika [Orthodox pedagogy]. Moskva [in Russian].

Shveitser, A. (1973). Kultura i etika. [Culture and ethics]. Moskva: Progress [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-10

Як цитувати

HORDIIIENKO, S., & SHEREDEKA, G. (2022). СУТНІСНА ХАРАКТЕРИСТИКА КУЛЬТУРОТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Витоки педагогічної майстерності, (29), 76–81. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2022.29.264257

Номер

Розділ

Статті