ОСОБЛИВОСТІ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ ОСВІТНІХ КОМПОНЕНТІВ ХУДОЖНЬО-ДИЗАЙНЕРСЬКОГО СПРЯМУВАННЯ МАЙБУТНІМ ЗДОБУВАЧАМ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • L. GRYTSENKO
  • Yu. SRIBNA

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2022.29.264263

Ключові слова:

методика, викладання, освітній компонент, художня діяльність, дизайнерська діяльність, здобувачі вищої освіти

Анотація

Розглянуто методичні аспекти викладання освітніх компонентів художньо-дизайнерського спрямування майбутнім здобувачам вищої освіти. Зазначено, що у структурі педагогічної підготовки художньо-дизайнерського спрямування майбутніх здобувачів вищої освіти науковці зазвичай виокремлюють підсистему «вчитель» і «художник». Виявлено, що при викладанні освітніх компонентів художньо-дизайнерського спрямування майбутніх здобувачів вищої освіти мають бути створені й реалізовані такі методично-педагогічні умови, які сприяли б інтеграції в єдине ціле всіх компонентів художньо-дизайнерської діяльності. Акцентовано на тому, що вміння комплексного застосування знань, їх синтезу, перенесення ідей і методів з однієї науки в іншу лежить в основі творчого підходу до наукової, інженерної, художньо-дизайнерської діяльності майбутніх здобувачів вищої освіти в сучасних умовах науково-технічного прогресу. Методичні аспекти художньо-дизайнерського спрямування відображають взаємозв’язок із зображальною, образотворчою діяльністю, а також графічними здібностями та дозволяють виділити такі освітні компоненти: мотиваційний, когнітивний, процесуальний і рефлексивний. Застосування технологій проектного навчання у процесі художньо-дизайнерської підготовки майбутніх здобувачів вищої освіти стимулюватиме когнітивний і творчий розвиток особистості, сприятиме підвищенню мотивації майбутніх здобувачів вищої освіти щодо вдосконалення художньо-дизайнерських знань, виробленню в них важливих якостей, формуванню здатності конструктивно вирішувати будь-які ситуації у подальшому.

Посилання

Babchuk, Yu. M. (2009). Zastosuvannia informatsiinyk htekhnolohii u hrafichnii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia [The use of information technology in the graphic training of future teachers of labor education]. Suchasn iinformatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy [Modern Information Technologies and Innovative Techniques for Training in Training of Specialists: Methodology, Theory, Experience, Problems], 21, 285-289 [in Ukrainian].

Babchuk, Yu. M. (2010). Zastosuvannia informatsiinykh tekhnolohii v hrafichnii pidhotovtsi studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [Enrollment of information technologies in the graphic training of students in the main primary foundations]. Aktualni problemy matematyky, fizyky i tekhnolohichnoi osvity [Actual problems of mathematics, physics and technological education], 7, 369-371 [in Ukrainian].

Babchuk, Yu. M. (2020). Zbirnyk intehrovanykh lektsii z osnov dyzainu [Collection of integrated lectures on the basics of design]. Vinnytsia [in Ukrainian].

Babchuk, Yu. M., Zuziak, T. P., Hlukhaniuk, V. M., & Marushchak, O. V. (2019). Napriamy naukovo-teoretychnoho i praktychnoho vyrishennia problemy ekolohichnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia [Directions of scientific-theoretical and practical solution of the problem of ecological training of future teachers of laboreducation]. In Tekhnohenno-ekolohichna bezpeka Ukrainy: stan ta perspektyvy rozvytku [Technological and ecological safety of Ukraine: state and prospects of development]: materialy IX Vseukr. nauk.-prakt. internet-konf. (pp. 255-258). Irpin [in Ukrainian].

Babchuk, Yu. M., & Kolomiiets, D. I. (2010). Vykorystannia maibutnimy vchyteliamy trudovoho navchannia ta maistramy vyrobnychoho navchannia kompiuternykh prohram dlia proiektuvannia vyrobiv [Theuse of computers of tware for product design by future teachers of labortrain in gandmasters of industrial training]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy [Modern Information Technologies and Innovative Techniques for Training in Training of Specialists: Methodology, Theory, Experience, Problems], 24, 216-221 [in Ukrainian].

Babchuk, Yu. M., & Kolomiiets, D. I. (2015). Mozhlyvosti zastosuvannia evrystychnykh metodiv navchannia u pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv tekhnolohii [Possibilities of applying heuristic teaching methods in the training of future technology teachers]. Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v suchasni iosviti: dosvid, problemy, perspektyvy [Information and communication technologies in modern education: experience, problems, prospects], 4 (1), 43-49 [in Ukrainian].

Babchuk, Yu. M., & Kolomiiets, D. I. (2016). Vykhovna systema suchasnoho pedahohichnoho vyshchoho navchalnoho zakladu [Educational system of a modern pedagogical higher educational institution]. Aktualni problemy mystetskoi pidhotovky maibutnoho vchytelia (VI shkola metodychnoho dosvidu) [Information and communication technologies in modern education: experience, problems, prospects], 6, 248-251 [in Ukrainian].

Bielova, Yu. Yu. (2014). Dyzain-osvita u strukturi profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia tekhnolohii [Design education in the structure of professional training of future teachers of technology]. Naukovi zapysky Berdianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu [Scientific notes of the Berdyansk State Pedagogical University], 1, 36-41 [in Ukrainian].

Buianov, P. H. (2010). Stupin i skladovi hrafichnoi profesiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv tekhnolohii [Degree and components of graphic professional competence of future teachers of technology]. Naukovi zapysky. Pedahohika [Proceedings. Pedagogy], 1, 167-172 [in Ukrainian].

Diui, D. (2003). Dosvid i osvita [Experience and education]. Lviv: Kalvariia [in Ukrainian].

Kolomiiets, D. I. (2001). Intehratsiia znan z pryrodnycho-matematychnykh i spetsialnykh dystsyplin u profesiinii pidhotovtsi uchytelia trudovoho navchannia [Integration of knowledge in natural sciences, mathematics and special disciplines in the training of teachers of labor education]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Kolomiiets, D. I., Babchuk, Yu. M., & Hrytsak, A. V. (2018). STEM/STEAM/STREAM – innovatsiini pidkhody v trudovomu navchanni [STEM / STEAM / STREAM - innovative approaches in labor training]. In Hrafichna pidhotovka yak skladova profesiinoi osvity vchytelia trudovoho navchannia i tekhnolohii [Graphic preparation as a component of professional education teachers and technologies]: zbirnyk naukovykh prats materialiv Vseukr. nauk.-prakt. konf. (No 1, pp. 13-15). Vinnytsia [in Ukrainian].

Komashko, N. V. (2011). Formuvannia tvorchoi kompetentnosti maibutnikh dyzaineriv u protsesi vyvchennia kompiuternoi hrafiky [Formation of creative competence of future designers in the process of studying computer graphics]. (Extended abstract of PhD diss.). Cherkasy [in Ukrainian].

Korol, A. (2011). Formuvannia khudozhno-hrafichnoi kompetentnosti uchniv zahalno osvitnikh navchalnykh zakladiv [Formation of artistic and graphic competence of students of secondary schools]. In N. S. Pobirchenko (Ed.), Psykholoho pedahohichni problemy silskoishkoly [Psychological pedagogical problems of rural school]: nauk. zb. Uman. derzh. ped. un-t im. Pavla Tychyny (Is. 39, 1, pp. 117-126). Uman: Zhovtyi O. O. [in Ukrainian].

Orshanskyi, L. V. (2009). Teoretyko-metodychni zasady khudozhno trudovoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia [Theoretical and methodological ambush of artistic and labor training of future teachers of labor education]. (D diss.). Drohobych [in Ukrainian].

Rukasova, S., & Poliakova, S. (2013). Vyvchennia osnov dyzainu yak peredumova otrymannia dyzain-osvity maibutnimy vchyteliamy tekhnolohii [Studying the basics of design as a prerequisite for future design teachers of technology]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia [Problems of Training of a Modern Teacher], 8 (1), 147-153 [in Ukrainian].

Sydorenko, V. K. (1995). Intehratsiia trudovoho navchannia i kreslennia yak zasib rozvytku tekhnichnykh zdibnostei shkoliariv (dydaktychnyi aspekt) [Integration of labortrain in ganddrawingas a means of developing students' technical abilities (didactic aspect)]. (D diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Slabko, V. M. (2012). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv tekhnolohii do navchannia osnov dyzainu u profilnii shkoli [Preparing future technology teachers to learn the basics of designin a specialized school]. (PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Sharapova, Yu. V. (2010). Metodyka formuvannia kompozytsiinoi diialnosti u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv tekhnolohii [Methods of forming compositional activities in thetraining of future teachers of technology]. (Extended abstract of PhD diss.). Chernihiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-10

Як цитувати

GRYTSENKO, L., & SRIBNA, Y. (2022). ОСОБЛИВОСТІ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ ОСВІТНІХ КОМПОНЕНТІВ ХУДОЖНЬО-ДИЗАЙНЕРСЬКОГО СПРЯМУВАННЯ МАЙБУТНІМ ЗДОБУВАЧАМ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Витоки педагогічної майстерності, (29), 97–105. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2022.29.264263

Номер

Розділ

Статті