ВІЗУАЛІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ-ЮРИСТІВ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • A. SOKIL

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2022.29.264350

Ключові слова:

змішане навчання, майбутні юристи, фахова передвища освіта, самостійна робота, візуалізація

Анотація

У статті схарактеризовано вимоги до презентації виконаних під час самостійної роботи завдань з юридичних дисциплін, розроблено алгоритм створення презентацій, наведено приклад візуалізації самостійної роботи студентів-юристів в умовах змішаного навчання під час виконання навчальної практики з трудового права.

Посилання

Androshchuk, I. V., & Androshchuk, I. P. (2019). Skraibinh-prezentatsiia yak zasib pidvyshchennia efektyvnosti osvitnoho protsesu v zakladakh zahalnoi serednoi osvity [Scribing presentation as a means of improving the efficiency of the educational process in general secondary education]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 72 (4), 67-80 [in Ukrainian].

Danysko, O. V., & Semenovska, L. A. (2018). Geneza ta suchasnyi zmist poniattia zmishanoho navchannia v zarubizhnii pedahohichnii teorii i praktytsi [Genesis and modern content of the concept of blended learning in foreign pedagogical theory and practice]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 65, 3, 1-11 [in Ukrainian].

Hrebinyk, D. M., Kompanets, I. V., & Tolstanova, H. M. (2015). Metodychni vkazivky do oformlennia prezentatsii kursovykh ta dyplomnykh robit [Methodical instructions for the presentation of term papers and dissertations]. Kyiv [in Ukrainian].

Kononets, N. V. (2021). Model zmishanoho navchannia (Flex Model Blended Learning) u pidhotovtsi mahistrantiv osvitnoi prohramy «Pedahohika vyshchoi shkoly» [Flex Model Blended Learning in the preparation of masters of the educational program "Higher School Pedagogy"]. In I. I. Osadchenko (Ed.), Svitovi vyklyky suchasnii osviti [Global challenges of modern education]: materialy Pershoi Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (Is. 1, part 1, pp. 18-22). Uman [in Ukrainian].

Kononets, N. V. (2021). Profesiinyi aspekt vyvchennia mahistrantamy osvitnoi prohramy «Pedahohika vyshchoi shkoly» paketu prezentatsiinoi hrafiky [Professional aspect of studying the package of presentation graphics by undergraduates of the educational program "Higher School Pedagogy"]. In Scientific Collection «InterConf»: with the Proceedings of the 2nd International Scientific and Practical Conference «Global and Regional Aspects of Sustainable Development» (Is. 43, pp. 149-154). Copenhagen, Denmark: Berlitz Forlag [in Ukrainian].

Kononets, N., Ilchenko, O., Zhamardiy, V., Shkola, O., Broslavska, H., Kolhan, O., Padalka, R., & Kolgan, T. (2021). Software tools for creating electronic educational resources in the resource-based learning process. Journal for Educators, Teachers and Trainers JETT, 12 (3), 165-175 [in English].

Mendonca, P. (2016). Graphic facilitation, sketchnoting, journalism and «The Doodle Revolution»: New dimensions in comics scholarship. Studies in comics, 7 (1), 127-152 [in English].

Miahkova, O. (2020). Vykorystannia tekhnolohii skraibinhu i sketchnoutynhu v osvitnomu protsesi [Use of scribing and sketching technologies in the educational process]. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka [Continuing professional education: theory and practice], 4, 90-95 [in Ukrainian].

Morhunova, N. S. (2019). Skraibinh yak innovatsiinyi sposib vizualizatsii informatsii u protsesi movnoi pidhotovky inozemnykh studentiv [Scribing as an innovative way of visualizing information in the process of language training of foreign students]. Innovatsiina pedahohika [Innovative pedagogy], 19 (2), 172-175 [in Ukrainian].

Osinska, V., Osinski, G., & Kwiatkowska, A. B. (2015). Visualization in Learning: Perception, Aesthetics, and Pragmatism. A. Ursyn (Ed.). Handbook of Research on Maximizing Cognitive Learning through Knowledge Visualization. Hershey: IGI Global, 381-414 [in English].

Sidorov, V. I. (2017). Prezentatsiina hrafika u protsesi kroskulturnoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv haluzi turyzmu [Presentation graphics in the process of cross-cultural training of future specialists in the field of tourism]. Kompiuter u shkoli ta simi [Computer at school and family], 6 (142), 15-21 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-10

Як цитувати

SOKIL, A. (2022). ВІЗУАЛІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ-ЮРИСТІВ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ. Витоки педагогічної майстерності, (29), 212–218. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2022.29.264350

Номер

Розділ

Статті