ХАРАКТЕРИСТИКА ДИДАКТИЧНИХ УМОВ МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ОСВІТИ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ СТОМАТОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ УНІВЕРСИТЕТУ

Автор(и)

  • M. HRYNYOVA
  • N. DOROKHOVA
  • V. ZHAMARDIY

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2022.30.270650

Ключові слова:

характеристика дидактичних умов, магістри, моніторинг, навчальне середовище, якість освіти

Анотація

Зміст статті полягає в характеристиці дидактичних умов моніторингу якості освіти майбутніх магістрів стоматології у навчальному середовищі університету. Визначено, що реформування вищої освіти в Україні передбачає її переорієнтацію, гуманізацію та демократизацію, спрямовану на створення сучасної системи моніторингу та оцінювання якості освіти в навчальному середовищі здобувачів вищої освіти. Досліджено, що на сьогодні моніторинг якості освіти майбутніх магістрів стоматології у навчальному середовищі університету полягає в забезпеченні ефективного, об’єктивного інформаційного відображення стану якості системи вищої освіти, відстеження динаміки якості надання освітніх послуг, ефективності управління якістю вищої освіти, виявлення змін, що впливають на якість вищої освіти й освітньої діяльності, а також вивченні ефективності роботи закладу, результатів організації навчально-методичної і наукової роботи. З’ясовано, що розглянуті дидактичні умови в загальнодидактичному контексті покликані регулювати процес навчання, контролювати його та оцінювати програмні результати навчання, а також виступають методичною основою для створення системи моніторингу якості освіти майбутніх магістрів-стоматологів у навчальному середовищі університету. Подальша їх успішна реалізація залежить від багатьох факторів: розвитку дидактики, педагогіки, освітнього менеджменту, педагогічного моніторингу, рівня цифровізації освіти загалом і конкретного медичного закладу вищої освіти зокрема, організації відділів забезпечення якості освіти.

Посилання

Antonova, O. E. (2007). Teoretychni i metodychni zasady navchannia pedahohichno obdarovanykh studentiv: monohrafiia [Theoretical and methodical principles of teaching pedagogically gifted students: monograph]. Zhytomyr [in Ukrainian].

Bekh, I. D. (2003). Education of the personality [Vykhovannia osobystosti] (Book 2: Personality-oriented approach: scientific and practical principles). Kyiv [in Ukrainian].

Busel, V. T. (Ed.). (2009). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [Large explanatory dictionary of modern ukrainian language]. Kyiv [in Ukrainian].

Griban, G., Prontenko, K., Zhamardiy, V., Tkachenko, P., & Kruk, M. et al. (2018). Professional Stages of a Physical Education Teacher as Determined Using Fitness Technologies. Journal of Physical Education and Sport, 18 (2), 565-569. doi:10.7752/jpes.2018.02082

Honcharenko, S. U. (2000). Profesiina osvita: slovnyk [Vocational education: dictionary]. Kyiv [in Ukrainian].

Dvornikova, N. (2009). Pedahohichni umovy modernizatsii navchalno-vykhovnoho protsesu u VNZ [Pedagogical conditions of modernization of educational process in high school]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Emetc, A., Zhamardiy, V., Sohokon, O., & Khyzhniak ,O. (2022). Formation of project competence of future specialists from the field of physical therapy, physical education and sports in the higher education system. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 13 (2), 260-269. doi: 10.47750/jett.2022.13.02.025

Kononets, N., Zhamardiy, V., Shkola, O., Vdovych, S., & Kyzim, P. et al. (2021). Formation of health saving competence of future fitness trainers through the intensification of their research work. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 12 (4), 80-89. doi: 10.47750/jett.2021.12.04.011

Konstytutsiia Ukrainy [Constitution of Ukraine]. (1996). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy [Information of the Verkhovna Rada of Ukraine], 30, 141 [in Ukrainian].

Lytvyn, A. V. (2014). Metodolohichni zasady poniattia «pedahohichni umovy»: na dopomohu zdobuvacham naukovoho stupenia [Methodological principles of the concept of «pedagogical conditions»: to help postgraduates]. Lviv [in Ukrainian].

Prysiazhniuk, Yu. S. (2010). Rozvytok metodychnoi kompetentnosti vykladachiv dystsyplin humanitarnoho tsyklu u systemi pisliadyplomnoi osvity [Development of methodological competence of teachers of humanitarian cycle disciplines in the postgraduate education system]. (PhD diss.). Kyiv [in Ukrainian].

Pro Natsionalnu doktrynu rozvytku osvity : Ukaz Prezydenta Ukrainy [On the National Doctrine of Education Development] (2002): vid 17.04.2002 r., № 347/2002. Ofitsiinyi visnyk Ukrainy [Official Gazette of Ukraine], 16, 860 [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» [Law of Ukraine «On Higher Education»] (2014): vid 01.07.2014 r., № 1556–VII. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy [Information of the Verkhovna Rada of Ukraine], 37/38, 2004 [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy «Pro osvitu» [Law of Ukraine «On Education»]: vid 05.09.2017 r., № 2145–VIII. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy [Information of the Verkhovna Rada of Ukraine], 38/39, 380 [in Ukrainian].

Zhamardiy, V. O., Donchenko, V. I., Yemets, A. V., & Skrinnik, Y. O. (2019). Physical Development by Means of Fitness Technologies as One of General Aspects of Student’s Health. Wiadomości Lekarskie, LXXII, 5, 1074-1078. PMID: 31175747

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-28

Номер

Розділ

Статті