ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ЗАСТОСУВАННЯ ПРИРОДНИХ ЗАСОБІВ ОЗДОРОВЛЕННЯ НА ЗАСАДАХ СИНЕРГЕТИЧНОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2022.30.270660Ключові слова:
здоров`я, природні засоби оздоровлення, синергетичний підхідАнотація
У статті розглядаються шляхи підвищення ефективності застосування природних засобів оздоровлення. З’ясовано, що побудову і реалізацію індивідуальної оздоровчої програми важливо здійснювати з урахуванням біологічних, фізіологічних, психологічних, біоритмологічних та інших чинників, яким підпорядкована життєдіяльність людини. Доведено, що синергетичний підхід відкриває нові можливості для збереження чи відновлення рівноваги і гармонії процесів життєдіяльності організму людини, а отже, покращення результативності оздоровчого процесу. Обґрунтовано конкретні рекомендації щодо практичного застосування найважливіших оздоровчих засобів.
Посилання
Hryban, V. H. (2008). Valeolohiia [Valeology]: pidruchnyk. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].
Genyk, S. M. (2002). Skarby zdorovia navkolo nas [Health treasures are all around us]. Ivano-Frankivsk: Nova Zoria [in Ukrainian].
Ionova, O. M. (2012). Systemnyy ta synerhetychnyy pidkhody [System and synergistic approaches]. In V. I. Lozova (Ed.), Naukovi pidkhody do pedahohichnykh doslidzhen: kolektyvna monohrafiia [Scientific approaches to pedagogical research] (pp. 22-80). Kharkiv: Apostrof [in Ukrainian].
Mikheienko, O. I. Meshko, H. M., Lytvynenko, V. A., & Diachenko-Bohun, M. M. (2019). Formuvannia kultury zdorovia studentskoi molodi yak pedahohichna problema [Formation of health culture of student youth as a pedagogical problem]. Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni K.D. Ushynskoho [Scientific Bulletin of the South Ukrainian National Pedagogical University named after K.D. Ushinsky], 4 (129), 47-54 [in Ukrainian].
Orzhekhovska, O. (2013). Kholistychna kontseptsiia zdorovia u brytanskii shkoli: perspektyvy dlia Ukrainy [Holistic concept of health in the British school: prospects for Ukraine]. Porivnialno-pedahohichni studii [Comparative pedagogical studies], 1 (15), 41-48 [in Ukrainian].